Sign in to follow this  
Followers 0
C .van Geerenstein

poi milieu zone trucks

23 posts in this topic

hallo,

Ik ben op zoek naar het poi embleem van de duitse milieu zone's liefst inclusief de data base.

Heett iermand die, of weet iemand waar ik die vinden kan???

alvast bedankt.

Hallo.

In welke dir moet ik die file's plaatsen.

Groeten Cees.

Als u in de verkenner kijkt moet u zoeken naar de map POI (uit mijn hoofd) en daar kunt u de Poi's plaatsen.

Zorg er wel voor dat de naam van het bestand van de Poi's .OV en de .BMP (het bijbehorende plaatje) exact dezelfde naam hebben.

De bestanden van de poi's moeten in de map van de kaart worden geplaatst. Bv. Europe_South

De bestanden van de poi's moeten in de map van de kaart worden geplaatst. Bv. Europe_South

Dank voor de aanvulling, kan het zelf (helaas) niet meer opzoeken...

In mijn herinnering was er ook een navcore met een 'eigen' poi map, weet alleen niet meer welke dat was.

Edited by filemaker

U moet u daarvoor even registreren op de website, dan lukt het wel.

Was ik niet van plan. Ik wacht wel tot hij ergens anders op duikt. Maar toch bedankt.

Toevallig vandaag enkele eigen Poi's op de XXL van een collega gemaakt, maar vervolgens "ziet" het apparaat deze niet behalve dan de naam van het bestand en een rood vierkant ervoor.

Het bijzondere is, als ik het apparaat bedien op de desktop computer met TomTomHome (een fantastische mogelijkheid overigens die op MyDrive ook beschikbaar zou moeten zijn) werkt alles zoals het gedacht is te werken incusief het juiste icoontje. 

Wie herkend dit en heeft de oplossing?

Wat bedoel je precies met 'ziet deze niet'? Bedoe je dat het pictogram mist? Of worden de rode vierkantjes niet op de kaart weergegeven? Heb je misschien een link naar de betreffende POI's? Dan kan ik kijken of ze hier wel werken.

Ik heb de eigen gemaakte poi's via de verkenner in de Europe map op het apparaat geplakt, laat ik het MijnParkeerplaatsen noemen.

Als ik vervolgens wil navigeren naar zo'n poi van MijnParkeerplaatsen als in: navigeer naar-> poi in plaats -> MijnParkeerplaatsen zie ik wel in dat venster MijnParkeerplaatsen met een rood icoontje ervoor en als ik die vervolgens aanklik zijn er geen parkeerplaatsen aanwezig terwijl die er wel voldoende zoude moeten zijn.

Bij bediening in TomTomHome werkt het dus wel zoals verwacht.

Ik krijg bij het proberen uploaden van het ov2 bestandje volgende foutmelding: Fout U zijn niet toegestaan om dit type bestand uploaden

Edited by filemaker

Hier werkt het prima. Althans, ik krijg dezelfde resultaten op de PND als via TT HOME. Ook het icoontje is gewoon zichtbaar op de PND. En als ik als plaats Amsterdam intyp, dan krijg ik 18 resultaten, met de verste op 49,9 km. Ik heb wel een ONE XL, misschien dat het probleem daar niet speelt.

Edited by Loek

Bedankt @Loek voor het uitproberen. 

Heeft u de bestandjes gewoon via de verkenner in de map van de kaart geplakt of heeft u dat via TomTomHome gedaan?

Via de verkenner. Werken andere POI's (ook zelfgemaakte) wel goed?

Edited by Loek

Dat heb ik niet uitgeprobeerd, helaas. Toestel is weer met collega mee.

een rood icoontje komt doordat de naam van het bmp bestandje afwijkt van de naam van het ov2 bestandje.

In dit geval waren beide namen echter identiek.

Volgens mij is de grootte (bitmap) is niet juist!  22x22 pixel is de juiste grote

Probeer deze anders via het( gratis)  programmaatje  "IrfanView"   te veranderen.

Lex

Edited by lexenlex

een rood icoontje komt doordat de naam van het bmp bestandje afwijkt van de naam van het ov2 bestandje.

kan voor sommige TT`s versie`s ook een grotere maat nodig zijn maar inderdaad is 22x22 de gangbare maat

Edited by dehoekies