Sign in to follow this  
Followers 0
cornelispossible

Mapshare update

86 posts in this topic

Op het moment dat ik mijn TT 1005Live aan de PC koppel gebeurd er het volgende:

My Drive start op

Ik log in

er staan updates ,gelijktijdig staat er op mijn TT

BIJWERKEN

koppel niet los

De Mapshare ipdate wordt vervolgens binnen gehaald

Daarna 99% gereed en nog 0 seconden te gaan

Die nul seconden worden uren

TT losgekoppeld

Na ca 5 minuten is de tekst weg

Bij TT zegt men ( afgelopen donderdag) een storing bij TTVolgende week opgelost???

Wie heeft hier nog meer last van ?

Probeer het net ook even en krijg op dit moment ook geen verbinding met de server lijkt het.

Edit: Na het leeg maken van de cache in myDrive opnieuw verbonden en nu de Mapshare update geïnstalleerd en apparaat weer up to date.

Edited by filemaker

Hier hetzelfde: "99% gereed en nog 0 seconden te gaan".
na reset (trommels) hernieuwde poging; hetzelfde resultaat!
Het ging de laatste tijd juist zo goed ..............crazy.gif
Groet, Henk cool.png

Zoals Rood&baard om schrijft exact het zelfde gedaan

Ook het leegmaken van de cache helpt niet

My Drive opnieuw installeren helpt ook niet

Kortom NIETS helpt

Rustig afwachten, nou ja rustig, tot dat TT het probleem heeft opgelost.

Al sinds afgelopen dinsdag last van dit probleem. Als ik het bij 99%, 0 seconden te gaan vervolgens nog 1 1/2 uur aan mijn PC laat hangen slaagt uiteindelijk de update.

TomTom al gemaild en de enige oplossing die zij gaven was cache legen maar dat helpt, net als resetten tot tromgeroffel en verwijderen en opnieuw installeren van MyDrive.

Hoop dat TomTom ondanks de kerstvakantie dit snel oplost.

Natuurlijk, speciaal oplossen in de kerstvakantie...
We zouden tenslotte maar eens een kleine wijziging missen en daardoor ons eigen helder inzicht moeten gebruiken tijdens het rijden...

Natuurlijk, speciaal oplossen in de kerstvakantie...

We zouden tenslotte maar eens een kleine wijziging missen en daardoor ons eigen helder inzicht moeten gebruiken tijdens het rijden...

Zeer opbouwende reactie, voegt echt iets toe. Als moderator zou je beter na moeten denken voor je zoiets plaatst.

Je kunt ook gewoon je auto laten staan en gaan lopen crazy.gif  Heb je TomTom ook niet nodig!

Het gaat erom, dat updates het "gewoon" moeten doen!

Als je dat niet kunt garanderen moet je de prijs aanpassen naar bèta-niveau.

Het is niet de eerste keer dat hierover klachten zijnexcl.png

Door de meldingen die je krijgt, zou je ervan kunnen terugschrikken je Tommetje los te koppelen, terwijl je gewoon op het verkeerde been wordt gezet waardoor je de computer uren laat doorgaan; zonder resultaat.

De "aanwijzingen" van de helpdesk: cache leegmaken, resetten zijn zaken waar je dus niets aan hebt!

Tommetje blijft dood, totdat je via de aan-toets (tromgeroffel) de boel hebt gereset en dan weer verder gaat zonder update.

Nu maar kijken wanneer het probleem(?!) is / wordt opgelostwacko.png (Hoe zien we dat??)

Toch vast prettige kerstdagen  (kersttip: vraag wegenkaarten, let wel op de uitgave-datum)

Groet, Henkcool.png

Update:

Het is blijkbaar een kwestie van lange adem: na een nieuwe poging en het programma een uurtje door laten draaien is de update uiteindelijk op de Via135 geïnstalleerd!clapping.gif Het lijkt mij zinvol dat in MyDrive een melding aangeeft wat de lopende actie is en wat de geschatte tijd daarvan is. De helpdesk zou daarvan op de hoogte moeten zijn en dit ook als antwoord moeten geven in plaats van het nietszeggende "cache leegmaken/storing TT" excl.png. Je weet anders niet vooraf of er (weer?) een storing is of dat er (veel) werk in je TomTom wordt uitgevoerd!

Nu kunnen we (uit)gerust de kerstdagen in gaan ................ (laat die wegenkaarten maar zitten, hoewel altijd handig!!)

Groet, Henk cool.png

ps: probleem & opmerking aan nl.support.tomtom doorgegeven via CSSweb

Edited by rood&baard

Zeer opbouwende reactie, voegt echt iets toe. Als moderator zou je beter na moeten denken voor je zoiets plaatst.

Het geven van kritiek en het zijn van Moderator heeft niets met elkaar te maken. Dus denk eerst eens na voor je iets plaatst.

Nou bij mij wil het nog steeds niet lukken.

Blijft ook na twee uur nog steeds staan op //BIJWERKEN//

Dus komende week maar weer afwachten.

Ja er maar van uit dat men bij TT maandagochtend weer fris en vrolijk beginnen om hun puinhgoop van uodates etc. nu eens op orde te brengen.

TT adviseerd trouwens om dagelijks je TT op kaart nivo bij te laten werken moet men wel zorgen dat hun handel in orde is

Geen wonder dat het aandeel van TT blijft zakken

Met TomTomHome geen problemen, de MapShare updates komen vlot binnen.. good.gif

Edited by ArsLP

Met TomTomHome geen problemen, de MapShare updates komen vlot binnen.. good.gif

Ik durf het hier al haast niet eens meer te schrijven....maar ook hier met TTHome binnen 30 seconden alle updates (Mapshare, flitsers ed.) binnen en geinstalleerd.blush.png

Conclusie: 

Het lijkt erop dat het in het programma MyDrive zit.

Blijkens de voorgaande posten in dit topic is er geen probleem met TomTom Home.

Zijn er meer reacties/problemen? Leest nl.support.tomtom dit forum mee?

Groet, Henk cool.png

Het geven van kritiek en het zijn van Moderator heeft niets met elkaar te maken. Dus denk eerst eens na voor je iets plaatst.

>knip<

We gaan niet op de persoon spelen.

<off topic>

Moderator: een gespreksleider in het algemeen.

Moderator is o.a. een term die op het internet gebruikt wordt voor een gebruiker met bepaalde privileges.

Vaak hebben moderatoren als taak om een forum of website netjes te houden. Om deze taak te volbrengen hebben moderatoren vaak rechten om berichten van gebruikers aan te passen of te verwijderen en om gebruikers te corrigeren.

Hoewel moderatoren geacht worden zich aan bepaalde regels te houden en erop toe moeten zien dat gewone gebruikers zich ook aan deze regels houden, komt het ook voor dat een moderator zijn boekje te buiten gaat.

Het lijkt mij dat de opmerking(en) c.q. discussie(s) tussen HerZo; holyhead; S.A. Bouma op deze plaats, in de thread "Mapshare update" niet thuis hoort en de oorsprong en het doel van deze thread vertroebelen!

Dit moest ik even kwijt!

Groet, Henk cool.png

<on topic>

Volledig mee eens maar had het dan ook even in de sectie off Topic geplaatst smile.png

Holyhead

Touche!  yahoo.gif

Wil de moderator dan even de hele discussie (c.q. woordenwisseling) verplaatsen, desnoods met een enkele verwijzing in deze thread naar die plaats, zodat deze lijn wordt opgeschoond?

We laten het zoals het is. (holyhead)

Groet, Henk cool.png

Citaat mideseo: Prettige dagen allemaal en een veilig 2014! --> daar sluit ik mij ten volle bij aan .............

Onderzoek alles, behoud het goede ! good.gif

Edited by holyhead

Het blijven hangen van de voortgang in je browservenster van de mydrive pagina heb ik ook al een paar keer mogen meemaken. (meeste recente Safari en mydrive)

De voortgang bleef dus op een niet nader te noemen percentage hangen en ik ging dus in een ander tabblad naar bijvoorbeeld deze website kijken. Na een tijdje keerde ik terug naar de tab van mydrive en die bleef nog één seconde op de bekende hoeveelheid hangen, waarna opeens de voortgang in één keer naar 100% liep en het proces dus afgerond bleek.

Of mijn TomTom nu voor die tijd al aangaf dat hij losgekoppeld kon worden heb ik helaas achteraf gezien niet gecontroleerd maar duidelijk is dat er weer eens iets met de software loos is. Wederom weer eens lastig maar niet onoverkomelijk.

Grtz, Peter.

Dit is tijd van vrede op aarde. Kan me heel goed indenken dat de diverse mensen van een helpdesk, maar ook mensen die zich inzetten voor het draaiend houden van een site zoals een moderator, soms str...ziek worden van lui die om het minste geringste klagen, de schuld direct bij een ander leggen, zonder eerst zelf iets uit te zoeken.

Het later binnen kunnen halen van een mapshare update is nu niet bepaald levensbedreigend en, zoals terecht wordt opgemerkt (helder) eigen inzicht zou ook op zijn plaats zijn. Kritiek op een ander leveren is zo makkelijk , maar wat doe jij voor deze site?

Prettige dagen allemaal en een veilig 2014

Update 24-12-2013:

Bericht ontvangen van TomTom Support Team:

Erg vervelend om te horen dat ook u hinder ondervind van het blijven hangen van de voortgang in MyDrive. Dit is een bug in onze software waar wij bekend mee zijn en de ontwikkelaars mee bezig zijn om hier een oplossing voor pas te maken. Het belangrijkste wat ik u mede kan delen is dat het vastlopen van deze voortgang geen daadwerkelijke invloed heeft op de installatie van uw updates. Onze excuses voor dit ongemak. Voor nu prettige feestdagen toegewenst. Met vriendelijke groeten, Wesley Sulman, TomTom Customer Care Team.

Bijna gelijktijdig kwam er een melding binnen om de VIA135 te updaten:

vol verwachting verbonden; resultaat: hangen bij 40% - 12 seconden resterend

2e poging na reset/leegmaken cache: hangen bij 0% - 12 seconden resterend (géén lege cache dus?!)

Dus beter nog maar een paar daagjes wachten met testen/uploaden!

aanvulling n.a.v. 2e bericht TTCCT:

Laat hem bij het "vastlopen" gewoon staan. Zodoende komt de update alsnog op uw apparaat terecht.

Het is zeer onduidelijk hoelang een oplossing voor deze bug op zich laat wachten, dus om in die tijd helemaal geen updates te doen is ook zonde.

Het updateproces kan door de storing in extreme gevallen wel 2 uur in beslag nemen. Na voltooien van het proces c.q. afronding van de update komt er een melding dat de TomTom is bijgewerkt. Ook het MyDrive scherm verspringt dan.

De Cache leegmaken heeft weinig zin; de server forceert de update omdat deze weet dat deze al eens is gestart.

Groet, Henk cool.png

TomTom VIA135 - programma: MyDriveConnect versie 3.3.0.1342 (10-12-2013) via Win7 - IE11

Edited by rood&baard

Rood&Baard

Ik heb jou aanvullende bericht van TT zp uitgevoerd

Inderdaad na ca 2 uur was alles bijgewerkt en gaf het scherm aan dat de updates waren geinstalleerd en ik de TT kon loskoppelen

Kijk, ook altijd weer leuk om terug te lezen of een voorgestelde oplossing heeft gewerkt :-)

Edited by Hensepens

Om de info compleet te maken zie de tips hieronder (afkomstig van de engelse tegenhanger van "jouwtomtom") :
http://discussions.tomtom.com/tomtom/board/message?board.id=car_navigation&message.id=65848#M65848

Re: Via 135 updates to 99 percent but never finishes

Hi
I run 20 mb/s Fibre-optic broadband, a full update takes 40/45 mins  
I find when using MyDrive I find Its best to click on the "My Content" button and install the upgrades one at a time, the GPS Quick Fix is forced ticked by Tomtom so un-tick the others and install GPS Quick Fix then tick and install the others one at a time, If there is a Application upgrade install that first.
The Europe Map on a NAV3 unit is 3GB and on a NAV4 unit is 5GB that a large file by anybody's money and will take quite a time to download move across with USB then install to the unit.
The MapShare files are quite small and easy to download to the unit, but can take an age to write to the map.
I find just after a new map has been issued the Mapshare updates are quite short, getting longer nearer to the issue of a new map. 
When the MapShare files are being written to the unit  can look like the MyDrive program has hung-up but its writing the data to the map.
If you flush the cache, you get the latest data, if you reboot (Drum-roll start) your tomtom it will be less likely to hang-up when its writing the data.  
Don't forget depending on your map you could be downloading and installing the info for the whole of Europe.

YamFazMan 

Exalted Voyager

Het belangrijkste is de opmerking dat de lange verwerkingstijd blijkbaar wordt veroorzaakt door het verwerken van de gegevens (een volledig nieuwe EUROPA-kaart) tussen het computerprogramma (MyDrive) door de USB-kabel naar de TomTom VIA135. Het bestand wordt snel binnengehaald op de computer, maar het kan "eeuwen"duren voordat dit is overgebracht naar het toestel.

NB: ben benieuwd naar de reactie van Wesley van het TomTom Customer Care Team; ik heb hem geïnformeerd via email.

Groet, Henk cool.png   Voor straks, eet smakelijk! good.gif 

Heb intussen al weer een melding voor een update ontvangen. Resultaat: 1,5 uur aan het infuus!

Voor de zekerheid eerst cache leeggemaakt en TomTom een koude start gegeven!

Het lijkt erop dat Wesley gelijk heeft en YamFazMan niet!

Groet, Henkcool.png

Edited by rood&baard