Sign in to follow this  
Followers 0
cornelispossible

Mapshare update

86 posts in this topic

Update / Info  excl.png 

Problemen met downloaden via MyDrive --> TomTom VIA135

bericht aan TomTom Customer Care Team t.a.v Wesley S. -  26-12-2013

Heb al weer 2x een melding gehad voor nieuwe updates. Het lijkt mij dat een eventuele nieuwe EUROPA-map al lang zou zijn geïnstalleerd
(als de Engelse tip juist zou zijn).

De nu "kleine" update neemt ook weer zo'n 2-2,5 uur in beslag! ( de 2e “slechts" 1,5 uur)

Conclusie: Wesley heeft de juiste verklaring ;-)) !?
Groet, Henk

-----------------------------------------------------------------------------------------

Reactie (Wesley S. NL  -  27-12-2013  -  09:23 vm)

Geachte heer Rood,

Hartelijk bedankt voor uw reacties.

Het klopt inderdaad niet dat het in de wegenkaart zit.

Echter werd dit wel eerst gedacht dat onze kaartversie 9.05 de boosdoener was.

Het is gebleken dat deze kaart niet de schuldige was aangezien dit bij elke kaart daarna (waaronder ook uw 9.20 meest recente kaart) ook nog van kracht is.

De knappe koppen hebben dus nog aardig wat werk voor de boeg.

Met vriendelijke groeten,
Wesley Sulman
TomTom Customer Care Team

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus nog maar "even" geduld! Ik laat hier weten als er (nieuwe) ontwikkelingen zijn.

Groet, Henk cool.png

(vandaag vr. de 3e melding voor een update; in uitvoering; nu gereed na 1 uur!)crazy.gif  

Edited by rood&baard

excl.png Update 06-01-2014 :excl.png 

informatie over de communicatie met het TomTom Customer Care Team (http://www.tomtom.com/support)  

Probleem: update voor MapShare in MyDrive.

Onderwerp

TomTom: kaartupdate blijft hangen bij 99% gereed

Discussiethread

Reactie Via e-mail (Wesley S. (NL))

06-01-2014 09:47 VM

Geachte heer Rood,
Hartelijk bedankt voor uw reactie en voor u natuurlijk ook de beste wensen.

Zoals verwacht heeft u inderdaad hinder van onze bug en wat u beschrijft is ook precies wat momenteel aan de hand is met de update voor MapShare in MyDrive.

Dit  is bekend en ze (techneuten) zijn er momenteel hard mee bezig om de oorzaak te vinden en natuurlijk een oplossing te pas te maken. Tot die tijd moet ik met spijt aangeven dat u de update bij aanvang net zolang moet laten staan (zonder te resetten) tot u de melding krijgt "Bijgewerkt". Ondanks het visuele aspect loopt de update (traag) door in het systeem en zal uiteindelijk zichzelf voltooien.

Wesley Sulman
TomTom Customer Care Team

-------------------------------------------------------------------------------------------

Klant Via webformulier ()                                                                                                                  05-01-2014 11:02 VM

Update 05-01-2014: (de beste wensen voor 2014 aan allen!)
Heb 4 januari weer gevolg gegeven aan de melding om de VIA135 te updaten. Begonnen met koude start(drums).
Er was een verandering t.o.v. de vorige keren: Downloaden bestanden (snel) waarna overbrengen van GPS en kaartgegevens: na 5 minuten; na 45 min; na 50 min automatische herstart! Na een uur handmatig onderbroken!
Na een nieuwe (2x)koude start(drums) na 2 uur "hangen" geeft TomTom en MyDrive aan "Bijgewerkt".
Laat "de knappe koppen" de hersens maar eens kraken!

Groet, Henk

PS: Kijk ook even naar de Engelse discussie-site: (http://discussions.tomtom.com/t5/GO-800-1000-2000-Via-Start-20/Mydrive-stuck-at-99/td-p/683300/page/7)

Dus nog maar even tanden op elkaar! crazy.gif

Edited by rood&baard

Het is nu donderdag 16 jan. 2014 en er is nog niets veranderd cq verbeterd. Het duur nog steeds +/- 1 1/2 uur en het reageren van TomTom op mails duren evenzo dagen lang. Ze geven geen sjoege! Ja toen ik weer een bijwerking van een klacht stuurde had ik binnen een paar minuten een e-maiI vol excuses maar geen oplossingen!

Zie ook mijn andere treads.

Groet,

Pim70

Edited by pim70

Ik begin hier een beetje vervelend van te worden! Zo'n bedrijf als TomTom zou zich rot moeten schamen om z'n klanten zo lang te laten wachten met een probleem.

Het is misschien al wel opgevallen dat dit probleem op drie (of meer?) plaatsen wordt besproken in dit forum:

- in dit draadje dus,

- http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php/topic/24641-mydrive-blijft-hangen-op-99/ en

- http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php/topic/24498-update-tomtom-start-25/

Kunnen we dat niet concentreren naar één forumonderwerp en er een soort meldpunt van maken?

Het lijkt er overigens op dat niet iedereen met een TT Start daar last van heeft, of vergis ik mij en houden ze zich stil?

Beste Jan Speur,

Daarom staat het nu waarschijnlijk overzichtelijker gemeld onder MapShare updates.

Dat niet iedereen met een TT Start daar last van heeft, heeft misschien te maken dat niet iedereen MapShares updated.

Zo heb ik MapShares update momenteel ook uitgeschakeld en kijk af en toe op dit forum of er al verbeteringen door TT aangebracht zijn en ik zie nu dat dit nog steeds niet geschied is!

Waar het aan ligt weet ik ook echt niet, niet aan MyDrive in ieder geval, want alle overige updates zoals kaart /quickgpsfix en flitsers werken perfect en snel. Bij mijn oude One XL gaat alles prima en sneller, zelfs het opzoeken van (gps) satelieten gaat een stuk sneller dan bij de Start 25!

TomTom en Support zijn waardeloos en daarom heb ik ze hele slechte waardering in hun Feedback gegeven!

Edited by pim70

Ik heb vandaag weer een update van de mapshare community mogen ontvangen. Hoewel het wel lang duurde (5 minuten voor een paar kb's) ging het installeren zonder problemen.

Hoe het nou kan dat het hier bij verschillende devices niet goed lukt om het er op te krijgen is niet duidelijk.

Het is erg jammer dat @pim70 zo'n slechte ervaring met support heeft, het geeft een verstoring van de goede indruk die TomTom juist op dat punt op mij heeft gemaakt.

Zoals Pim heeft gedaan, heb ik Mapshare ook maar eens uitgeschakeld op de TT. Maar ook dat geeft geen resultaat. Intussen hangt de TT al weer ruim een uur aan de pc. En hij begon met "Tijd resterend: 7 min. 8 seconden", en staat nu - je raadt het al - "Tijd resterend: 7 min. 8 seconden".

Ik heb ook andere TT's gehad, maar dergelijke drama's niet eerder meegemaakt.

Ik zou wel eens willen weten of je hier (juridisch) verhaal op kunt maken. Tenslotte doet de TT niet wat je ervan verwacht had. Daarom zou ik wel een meldpunt willen hebben waar meer gebruikers zich kunnen aanmelden om dit statement kracht bij te zetten.

Overigens zijn mijn (e-mail)contacten met Tomtom-support, net als bij filemaker, tot nu toe prima verlopen. Ze reageren snel en adequaat en bieden hun verontschuldigingen aan voor het ongemak veroorzaakt door de "bug". Maar dat doen ze kennelijk al een maand. 

Het wordt echt tijd dat ze een blik techneuten opentrekken en dit probleem met spoed uit de wereld helpen.

Mijn laatste reactie van TomTom, denk dat de Mapshare zeker tot en met de nieuwe kaart beter uitgezet kan worden en daarna maar weer eens kijken:

"De problemen met de Mapshare update zijn inderdaad zeer frustrerend voor zowel gebruiker als klantenservice, omdat wij allemaal afhankelijk zijn van de technische dienst wanneer problemen opgelost worden. Ik weet wel heel zeker dat onze technische dienst heel hard werkt om alle bestaande problemen zo spoedig mogelijk te verhelpen; hierbij geldt uiteraard dat hoe groter en/of ernstiger het probleem, hoe hoger de prioriteit. Problemen met de gratis mapshare update kunnen daardoor wat lager op de prioriteitenlijst terechtkomen, maar wees alstublieft verzekerd dat wij allemaal ons best doen u zo'n prettig mogelijk update-ervaring te bieden.

Het klopt dat eind volgende maand de volgende kaartversie zal uitkomen; het is mogelijk dat de oplossing pas rondom die datum uitkomt. Dat weet ik echter niet, en ik hoop van harte dat het eerder is.

Ellen

TomTom Customer Care Team"

Beste Filemaker,

Het is erg jammer dat @pim70 zo'n slechte ervaring met support heeft, het geeft een verstoring van de goede indruk die TomTom juist op dat punt op mij heeft gemaakt.

Verschillende malen heb ik per mail gecorrespondeerd en heb daarbij verschillende malen te maken gehad dat het lang duurde voor mijn mails beantwoordt werden. Met de bekende excuses natuurlijk. De enige die ik nog kan waarderen is Wesley Sulman, die beantwoorde mijn mails bijna direct, maar ook pas na mijn boze mail waarom ik geen antwoord kreeg. Dus daarom mijn slechte waardering. Ze zijn sneller met een feedback sturen dan met afdoende antwoorden.

Mijn laatste reactie van TomTom, denk dat de Mapshare zeker tot en met de nieuwe kaart beter uitgezet kan worden en daarna maar weer eens kijken:

Problemen met de gratis mapshare update kunnen daardoor wat lager op de prioriteitenlijst terechtkomen, maar wees alstublieft verzekerd dat wij allemaal ons best doen u zo'n prettig mogelijk update-ervaring te bieden.

Het klopt dat eind volgende maand de volgende kaartversie zal uitkomen; het is mogelijk dat de oplossing pas rondom die datum uitkomt. Dat weet ik echter niet, en ik hoop van harte dat het eerder is.

Ellen

TomTom Customer Care Team"

Dus als ik mevr. Ellen goed begrijp: als het een betaalde mapshare update geweest  zou zijn was het probleem niet voorgekomen en is tot die nieuwe kaart uitkomt en moeten we dat maar accepteren, omdat het toch gratis is?

excl.pngUpdate 29-01-2014excl.png

probleem update voor Mapshare in MyDrive (blijft hangen op 99% gereed)

Het ziet er naar uit dat er nog steeds geen oplossing is gevonden voor het bovenstaand probleem!

De updates vinden wel plaats, maar nemen een tijdspanne in beslag van 1 á 1,5 uur tot uitschieters van 2 uur!

De tijdelijke oplossing is (volgens het Engelse forum) om de MSC (Map Share Corrections) tijdelijk uit te schakelen zodat alleen de TomTom-updates worden geladen. Het probleem zou juist in het "delen" van privé-correcties zitten.

Het uitschakelen gaat als volgt: kies op apparaat: <Instellingen> blader door naar <kaartcorrecties> <Correcties van anderen> en kies daarbij <geen lid worden>.

Je kunt ook bij het MyDrive-programma het vinkje uitschakelen bij het desbetreffende onderdeel.

Nu maar afwachten totdat de "knappe kop(pen)"(?) van TomTom het probleem de wereld uit helpt!!crazy.gif

Groet, Henkcool.png

PS: Wees niet te hard tegen de helpdesk(!); zij kunnen het ook niet helpen! Ze zijn afhankelijk van de programmeurs.......clapping.gif

link naar Eng. oplossing: http://discussions.tomtom.com/t5/go-800-1000-2000-Via-Start/Mydrive-stuck-at-99/td-p/683300/page/9  (als dit niet op de juiste pagina komt, kies dan pagina 9)

Edited by rood&baard

Ze hadden nooit aan dat My Tomtom moeten beginnen, maar gewoon doorgaan met TTHome....dit gaat ze vermoed ik ook klanten kosten, terwijl het zulke fijne apparaten zijn.unsure.png

excl.png Update 30-01-2014excl.png

Vandaag weer melding voor een update via MyDrive.

Zoals gisteren aangegeven heb ik de "content van community" via het menu van het toestel (VIA135) uitgeschakeld!

Resultaat: in enkele seconden download naar de computer (normaal); na 30 seconden "100%" en binnen 30 seconden melding "bijgewerkt"!  good.gif

Ik verwacht dat de melding voor een update alleen betrekking had met het bijwerken van het "shared content" van de community en dat de server de melding ontving dat daar nu géén prijs meer op wordt gesteld; vandaar de snelheid!

Dít werkt nu; even afwachten totdat er een echte (TomTom)kaartbijwerking wordt gemeld!

Nu in ieder geval geen 1,5 uur wachten voor een paar kleine correcties, wellicht voor een ander gebied!yahoo.gif

Het lijkt mij geen punt voorlopig de normale gecontroleerde kaart-updates van TomTom af te wachten.

Groet, Henkcool.png

@BramvT: het zijn zeker fijne apparaten; het probleem is alleen: (zoals met alle sof(t)ware) de missers komen pas in de praktijk naar boven.................wacko.png 

excl.png Vandaag is na melding van MyDrive (voor mijn TomTom VIA135) met uitgeschakelde "content van community"; alléén de gebruikelijke correcties voor de satellieten gedownload..

Als vanouds binnen een minuut!  good.gif

Groet, Henk

Mijn MapShare heb ik uitgeschakeld en krijg ik nieuwe updates aangeboden, ook weer met Mapshare. Dit heb ik bij de inhoud van DriveConnect weggevinkt en wat blijkt; hij update hem gewoon en nu moet ik weer ruim 11/2 uur gaan zitten wachten tot hij klaar is. 

TomTom, IK WORDT GEK VAN JULLIE!!!

Ik zou willen dat ze al deze reacties een s zouden lezen, misschien dat ze er zich dan wat van aan trekken.

advies:  (zie ook post 38)

Het uitschakelen gaat als volgt: 

1) kies op apparaat: <Instellingen> blader door naar <kaartcorrecties> <Correcties van anderen>

en kies daarbij <geen lid worden>.

2) Je kunt ook bij het MyDrive-programma het vinkje uitschakelen bij het desbetreffende onderdeel

@pim70: heb je de bovenste adviesregel al geprobeerd?
Het vinkje bij MyDrive uitschakelen (2e regel) werkt bij/volgens mij niet!

Ik weet niet of bij jouw tom(s) het op dezelfde wijze moet worden uitgeschakeld.

Groet, Henk cool.png 

enne, niet gek worden .................

De "jongens/meisjes" van de helpdesk kunnen het óók niet helpen; zij zijn volledig afhankelijk van de programmeurs!  

Je weet hoe het werkt: Microsof(t) is ook rijk geworden ondanks de vele fouten die er in principe nog steeds inzitten!!  wink.png 

Edited by rood&baard

Ach het valt allemaal wel mee.

Het updaten is de laatste tijd 1 groot drama.

Als ik de 1005 aan de computer hangt blijft hij steeds opnieuw opstarten en dan weer de melding koppel je TT....

Zo kan je wachten tot je een ons weegt.

Het updaten werkt voor geen meter.

Alles geprobeerd, cache leeg, resetten, mapshare uit etc.

Het vreemde is dat als ik de Start 20 er aan hangt dat deze wel zo update.

Klaarblijkelijk ligt het dus aan de device.

Nou zou dat natuurlijk kunnen want de GO 1005 koste maar iets van een € 350,00 en die TomTom start had ik voor rond de € 100,00

Klaarblijkelijk zegt de aanschafprijs dus ook niet zoveel.

Maar goed, ze zijn niet goed bezig de laatste jaren bij TomTom dat is wel heel duidelijk.

En ja een goed alternatief word ook lastig.

Navigon is niet meer, Garmin misschien?

Of dan toch maar wachten tot het misschien een keertje goed komt.

Groeten, Leo

citaat Leo Go 100:  "Of dan toch maar wachten tot het misschien een keertje goed komt."

Dat lijkt mij een wijze uitspraak!  (Mede gezien de testresultaten van de consumentenbond dec2013.......)

Groet, Henk cool.png 

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/auto/navigatiesystemen/

Edited by rood&baard

advies:  (zie ook post 38)

Het uitschakelen gaat als volgt: 

1) kies op apparaat: <Instellingen> blader door naar <kaartcorrecties> <Correcties van anderen>

en kies daarbij <geen lid worden>.

2) Je kunt ook bij het MyDrive-programma het vinkje uitschakelen bij het desbetreffende onderdeel

@pim70: heb je de bovenste adviesregel al geprobeerd?

Het vinkje bij MyDrive uitschakelen (2e regel) werkt bij/volgens mij niet!

Ik weet niet of bij jouw tom(s) het op dezelfde wijze moet worden uitgeschakeld.

Groet, Henk cool.png 

enne, niet gek worden .................

De "jongens/meisjes" van de helpdesk kunnen het óók niet helpen; zij zijn volledig afhankelijk van de programmeurs!  

Je weet hoe het werkt: Microsof(t) is ook rijk geworden ondanks de vele fouten die er in principe nog steeds inzitten!!  wink.png 

Beste rood&baard,

Dank voor uw advies. Blijkbaar had ik hem toch niet uitgeschakeld.

En nu maar weer afwachten wat het volgende brangt.

groet,

Pim70

Heb de Tomtom Start 25 vandaag vanaf 10:00 uur aan de Mydrive gehangen, hij is nu (17:30 uur) net klaar met updaten.

Geduld dus :-)

huh.png Da's niet goed! Zo'n 7,5 uur is nog niet eerder voorgekomen!crazy.gif (of is het de eerste keer? ook niet normaal!)

Met max. 2 uur moet het bekeken zijn. Al de methode met uitgeschakelde "Mapshare" geprobeerd zoals eerder omschreven?

Groet, Henk  cool.png

Doe ook eens een reset van de Tom (tromgeroffel) en via MyDrive -> instellingen --> Cache ---> leegmaken voordat je de volgende gemelde update doet.

Edited by rood&baard

rood&baard,

Het is dus dankzij uw advies gelukt.good.gif Hij updated MapShare (gelukkig!yahoo.gif ) niet meer.

Bedankt!

Groet, Pim70

Ok via de genoemde methode om mapshare uit teschakelen lukt niet in Tomtom Sart 25.

Heb het apparaat dus opnieuw ingesteld via fabrieksinstellingen en mapshare inderdaad uit kunnen zetten.

De net gevonden update floepte razendsnel binnen.

Lijkt te werken dus.