Sign in to follow this  
Followers 0
Schieland

Mydrive blijft hangen op 99%

7 posts in this topic

Bij het updaten van mijn TomTom camper & caravan gaat het updaten goed wat betreft het downloaden - daarna bij het content op het navigatiesysteem installeren gaat alles vlot tot 99%,

daar blijft hij dan staan. Het maakt niet uit of ik wacht - het blijft zo. Dat geld overigens alleen bij grotere updates (kaarten etc.). Dus zodra er een kaart bijgewerkt moet worden ontstaat deze situatie. Ook de Tomtom geeft dan aan het navigatiesysteem niet los te koppelen en de zandloper blijft draaien.

Bij het updaten van mijn TomTom camper & caravan gaat het updaten goed wat betreft het downloaden - daarna bij het content op het navigatiesysteem installeren gaat alles vlot tot 99%,

daar blijft hij dan staan. Het maakt niet uit of ik wacht - het blijft zo. Dat geld overigens alleen bij grotere updates (kaarten etc.). Dus zodra er een kaart bijgewerkt moet worden ontstaat deze situatie. Ook de Tomtom geeft dan aan het navigatiesysteem niet los te koppelen en de zandloper blijft draaien.

Gewoon je device los koppelen en kijken of de update geslaagd is. Mocht dat niet zo zijn zal de update opnieuw aangeboden worden na het aansluiten van je device aan de pc.

Hallo,

Dit is een probleem wat bekend is bij TomTom, zij "werken" eraan. Geen idee wat dit inhoud bij TomTom want het probleem is al sinds begin december bekend.

Zie topic "Mapshare Update" in Software.

Oplossing voor nu is ruime de tijd nemen voor een update en net zolang aangekoppeld laten tot hij "gereed" geeft of ( mijn voorlopige oplossing ) Mapshare updates gewoon uitzetten op je apparaat.

De Mapshare updates zijn nu ook weer niet zo zalig makend als TomTom ons graag wil laten denken.

Bijkomstigheid bij laatste oplossing is dan weer dat je apparaat blijft zeuren ieder keer als hem aanzet of je mapshare ook aan wilt zetten.

Kortom totdat het TT uitkomt en het oplost geeft het hoe dan ook ergens een irritatie puntje.

Blijf hier niet te lang bij stil staan want er zal altijd bij TT wel zo'n mini irritatie puntje zijn, perfect zijn ze naar mijn weten nog nooit geweest.

Heb nu ook een tomtom GO LIVE 1005 CAMPING aangeschaft en dacht dat dit een probleem was. Moest wel even geduld hebben maar na 1 uur was alles klaar. Als je vaste netwerk verbinding hebt gaat het zeker sneller.

Het updaten is geen probleem (bekabelde snelheid: 62,4 Mbps), dat is zo gepiept. Maar de installatie verloopt niet goed. Duurt sowieso veel te lang en blijft op een gegeven moment gewoon hangen.

Je zou maar op de camping staan met een karige en dure internetverbinding sad.png . Want volgens mij moet je tijdens de installatie ook on-line blijven (maar zeker weten doe ik dit niet).

Zie verder over dit onderwerp in http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php/topic/24617-mapshare-update/page-2

Wat vreselijk irritant, dat TomTom dit (blijft hangen bij 99%) probleem nu (16-02-2015) nog steeds niet heeft aangepakt.

Ook bijwerken zelf duurt achterlijk lang (zowel draadloos als bekabeld).

Het updaten is geen probleem (bekabelde snelheid: 62,4 Mbps), dat is zo gepiept. Maar de installatie verloopt niet goed. Duurt sowieso veel te lang en blijft op een gegeven moment gewoon hangen.

Je zou maar op de camping staan met een karige en dure internetverbinding sad.png . Want volgens mij moet je tijdens de installatie ook on-line blijven (maar zeker weten doe ik dit niet).

Zie verder over dit onderwerp in http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php/topic/24617-mapshare-update/page-2

Ik zou niet weten waarom je op een camping wil updaten de mapshare kan je wel een maandje missen.