Sign in to follow this  
Followers 0
Loek

NavCore v13.040 (GO 400/500/600 en 5000/6000)

19 posts in this topic

Zojuist is er weer een nieuwe applicatie-update voor de NAV4 modellen uitgebracht. Ik denk dat de belangrijkste verandering het aangepaste zoomniveau is waardoor je verder kunt kijken hoe de weg loopt (en kruisingen etc. eerder ziet). 

Hieronder een overzicht van de veranderingen: 

Versie 13.040
(GO 400, GO 500, GO 600, GO 6000, GO 5000)

Verbeteringen en nieuwe functies

• Verbeterde Geavanceerde rijstrookaanwijzingen
    De reisbegeleidingsweergave toont je nu welke rijstrook je moet volgen om rechtdoor te rijden op je route. 

• Reiskaarten voor Noord-Amerika
    Vanaf eind februari kan je reiskaarten voor de VS, Canada en Mexico kopen.

• Verbeterde zoekfunctie
    Je zoekinstellingen worden nu tussen zoekacties opgeslagen, bijvoorbeeld de instellingen Hele kaart of Bij mij in de buurt

• Verbeterde 3D-weergave
    De 3D-reisbegeleidingsweergave laat je nu een groter gedeelte van de weg voor je zien. Zo heb je een beter overzicht van de bochten voordat je ze bereikt.

• Verbeterde zoekradius
    De radius voor zoekacties met de instelling Bij mij in de buurt is uitgebreid tot 80 kilometer.

Andere bugfixes en verbeteringen

• Problemen met zoekacties met postcodes in het VK zijn opgelost.
  • Problemen met het opnieuw opstarten van het navigatiesysteem in Duitsland zijn opgelost.
  • Er zijn diverse prestatieverbeteringen en bugfixes geïmplementeerd.

(Bron: http://tomtom.com/6142)

Edited by Loek

Hoi Nico, dit gaat alleen over de applicatieversie, niet over de kaartversie. Die v920 is de laatste kaartversie. De v925 zal binnen een paar weken waarschijnlijk beschikbaar komen.

Maar nico-8  heeft een 6000 dus zou hij  Versie 13.040 aangeboden moeten krijgen of al hebben

Nico-8 heeft misschien verkeerd gekeken, trouwens ik begin best tevreden te raken over mijn TTGo 600, ik heb een Go 710 en een Go 1005 gehad en ik mis absoluut niet die onzinzinige app's zoals handfree bellen, Mp3 spelen enz. niet. Ik kan nu terug mooie route's plannen en de nieuwe stembegeleiding werkt perfekt. good.gif

Sinds deze nieuwe update is opeens mijn flitsers abo verlopen, en dit klopt niet.

Ik heb november vorig jaar een abo genomen. Na deze update staat hij op verlopen met als einddatum van deze service de dag dat ik deze update heb gedaan.

Vervolgens heb ik nogmaals een jaar extra besteld, wil toch 2 jaar, en er was een mooie aanbieding.

Maar helaas, dit verandert niets aan de einddatum van deze service.

Het gaat hier om een go 5000, en de update die ik bedoel ik dus de 13.040

Iemand hier ook last van?

Ja, dit is een bekend probleem met deze update. De TT blijkt de einddatum van de gratis proefperiode aan te geven. Zie ook dit topic (Engelstalig): http://discussions.tomtom.com/t5/GO-400-500-600-5000-6000-MyDrive/GO6000-Speed-Camera-Subscription-expired-yet-still-valid/td-p/721410. Samengevat zeggen ze daar dat je je TT eens zou kunnen resetten of terug zou kunnen gaan naar de fabrieksinstellingen. Als dat niet werkt zou je het beste contact op kunnen nemen met TT's klantendienst. Die kunnen dat dan rechtzetten.

Aha, okee, bedankt!

Ik was het nog niet tegen gekomen, maargoed, ik kijk ook veel te weinig op hun eingen forum.

Ik ga hem is proberen te resesetten.

--

Aanvulling:

Soft reset heeft niet geholpen.

Ivm de vele favorieten ga ik geen hard reset uitvoeren.

Ik heb de TT helpdesk gemaild.

Afwachten dus.

Edited by TigerD

Na update naar 13.040 word géén enkel flitspaal weergegeven. Mijn abo is verlopen sinds 14/12/2013, maar bij de vorige updates naar 13.030 enz., bleven de flitspalen wel weergegeven.

Voor mij zitten er bugs in de volledige update!

Ik heb een Tomtom 6000

Wat Loek mee heeft gegeven van aanpassingen is er 1 die niet overeenstemd met mijn bevinding.

Verbeterde zoekradius
De radius voor zoekacties met de instelling Bij mij in de buurt is uitgebreid tot 80 kilometer.

Bij mij word weergegeven dat die zoekt binnen 10 km in Bij mij in de buurt.

Zal ook eens mailtje sturen naar Tomtom

Edited by peeke

Na update naar 13.040 word géén enkel flitspaal weergegeven. Mijn abo is verlopen sinds 14/12/2013, maar bij de vorige updates naar 13.030 enz., bleven de flitspalen wel weergegeven.

Voor mij zitten er bugs in de volledige update!

Ik heb een Tomtom 6000

Wat Loek mee heeft gegeven van aanpassingen is er 1 die niet overeenstemd met mijn bevinding.

Verbeterde zoekradius

Bij mij word weergegeven dat die zoekt binnen 10 km in Bij mij in de buurt.

Zal ook eens mailtje sturen naar Tomtom

Ook dat schijnt een al bekende bug te zijn.

Bij mij worden de flitspalen sinds 13.040 nog wel weergegeven, maar zonder geluid (en ja, alles staat op "alles" en mijn geluid staat aan)... moet ik nog maar eens uitzoeken denk ik.

Inmiddels ook geen flitspalen meer aangegeven... dat zit toch in live services dacht ik, dus geen aparte abo daarvoor nodig?

Edited by YvesM

Hier ook de TomTom flitspalen niet meer aanwezig.

Ik heb echter ook anderen (SCDB) die er wel opstaan.

Update ging in één keer goed.

Ik heb een paar weken geleden contact opgenomen met TT.

Ik heb aangegeven dat ik het onhandig vind om elke dag de eerste twee tankstations te moeten zien, terwijl je maar eens in de twee weken hoeft te tanken.

Ik vind het ook onhandig omdat door die tankstartions eventuele vertragingen en/of flitslokaties aan het zicht onttrokken worden.

TT reageerde positief op mijn feedback. Het zal alleen wel wat Navcore's afwachten zijn of ze er iets mee doen.

Wat betreft de flitspalen, die vallen niet meer onder de (gratis) live service.

(er moet toch ergens aan verdient worden!)

Edited by Gerrit N

Als je de 910 aan Home hangt krijg je automatisch de laatste navcore aangeboden voor je toestel.

(Dat is de 7.903 en die staat er vast al op).

Ik dacht  NC 7903 maar wanneer je uw TT update met TT Home zal ie de laatste NC voor uw toestel er wel opzetten

Ja sorry Holyhead je was vlugger

Edited by toytom