Sign in to follow this  
Followers 0
Vanitopan

Nieuwe kaart te groot voor TomTom One v3 (1 gig)

11 posts in this topic

Hallo

Tot mijn schrik merk ik dat de nieuwste kaart te groot is voor mijn TomTom one v3 (1 gig)angry.png

Als ik de gewenste deelkaart neem dan is deze 1026,8 MB groot. Mijn TomTommetje heeft maar 1000mb (effectief 976 MB) Dus er is wat te kort.

Europa Zuidelijke zone: 1026 MBsad.png

Europa Westelijke zone: 910 MB (maar bevat NIET Duitsland)sad.png

Europa Noordelijke zone: 968,2 MB. Dit zou net kunnen, maar dan moet er erg veel aan stemmen etc af! En ik mis wat gewenste landensad.png

Ik denk dat ik maar moet gaan knutselen om er een groter geheugen in te plaatsen. 

Moet dat nog zoeken, maar zal wel ergens op dit forum staan!

Groeten

Herman

post-43972-0-78878500-1393277654_thumb.jpg

Hi Herman, ik heb een One 30 met hetzelfde probleem dus als je de oplossing hebt hoor ik het graag!

Ik heb wel TomTom een mail gestuurd met de vraag voor een oplossing want vind het eigenlijk hun probleem.

ik hoop dat er een oplossing is om eventueel de one uit te breiden qua geheugen maar heb geen sd slot dus....

groet Henk

Er is wel een filmpje op Youtube over extra geheugen plaatsen in een One V3 (wat overigens in 2007 mijn eerste echte TT was)...het is helaas in het Italiaans.

Overigens zijn de beelden al genoeg denk ik.

Heb dat zelf in 2008 ook gedaan, ik had de pech dat mijn One V3 een BNL versie was, dus maar 512 MB intern....heb toen nog een aparte Duitsland kaart gekocht.

Ik heb wel een sd slot maar ik loop tegen het probleem aan dat ik daarop geen kaartmateriaal gezet krijg als de One Xl aan Tomtom Home gekoppeld wordt om te updaten. Ik heb een 8 gb sd card ingebracht maar ik weet niet of de One Xl die zelf formatteert. Kortom probleem.

Als je de TT aansluit op de PC, dan kan de dit geheugen toch in Windows Verkenner bekijken en evt. formatteren ?

Als je de kaart formatteert, doe dit dan als 'FAT32' (en niet snel).

(let wel op dat je de juiste "schijf" formatteert !)

Ik weet niet of die One Xl sd cards van 8gb aankan. Ik heb ergens gelezen dat de TT bij onvoldoende intern geheugen automatisch de sd card gebruikt.

Ik weet niet of die One Xl sd cards van 8gb aankan. Ik heb ergens gelezen dat de TT bij onvoldoende intern geheugen automatisch de sd card gebruikt.

Dan moet je denk ik de Bootloader gaan updaten, maar dat is weer een ander verhaal.

Nee dat is niet zo een One leest van intern of van extern. Als je de One aan zet en de knop ingedrukt houd krijg je

een infoscherm. Welke bootload versie staat daar.

Ik heb hetzelfde probleem. Waarom knippen ze Europa niet in stukken van maximaal 900 MB ? Nu kan ik Duitsland niet meer laden.

Mio

TomTom is bezig om aan je wens te gaan voldoen!

Op de website onder mededelingen staat:

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/12912

• West-Europa kaartzones passen niet op 1GB navigatiesystemen

Wanneer u een kaartzone van de kaart van West-Europa gaat installeren, kunt u de melding krijgen dat deze niet past op het interne geheugen van het navigatiesysteem.
    Een nieuwe kaartversie 9.26 zal voor eind maart worden uitgebracht met de juiste grootte van de kaartzones.

Heb je recht op een update snel, neem dan even contact op met helpdesk van TomTom. Ze hebben tijdelijk een kaart van midden Europa die wel past!

Daarnaast als je doorvraagt, kunnen ze je wellicht een interessant aanbod doen, mij hebben ze over de streep getrokken met behoorlijk wat korting voor een Go 5000!

Ik heb, moet ik eerlijk zeggen, aan de discussies en het oplossingsgericht denken van de medewerkers TomTom een zeer plezierige ervaring overgehouden!

Groeten

Herman

Hoi,

Ik kreeg van TomTom klantenservice telefonisch zelfs het aanbod om me per email persoonlijk op de hoogte te houden wanneer de nieuwe kaart er aan komt. Tof hoor van TomTom!

Groeten Peter