Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

Live in Belgie op mijn Go 950 (+ 1005)

49 posts in this topic

Vandaag moest ik weer naar Belgie, via Antwerpen, Brussel naar Leuven.....terug ben ik via Neerpelt weer naar NL gereden.....dus tijd genoeg om (opnieuw) verbinding te maken, lijkt mij.

Na het passeren van de grens stopte Live ermee en er kwam geen Live-balk meer terug, heb 2x een hard-reset gedaan....maar dat hielp niet.

Dit was een paar weken geleden ook al het geval, toen ik in de buurt van Mechelen moest zijn.

Lekker is dat, want ik kwam vanmiddag 3x in een flinke file terechtangry.png...mijn Live is nog geldig tot september a.s.....terug in NL weer een reset gedaan en toen kwam Live meteen weer terug en verschenen er meteen file berichten.

Hebben meer mensen hier last van, of zou dit iets in de instellingen zijn ?

Heb je gekeken of je sim met het netwerk verbonden was? Had je wel verbinding maar werden je naam en wachtwoord niet geaccepteerd? Of leek alles normaal te werken maar kreeg je gewoon geen data binnen?

Misschien was er in België ook wel een Vodafone storing net als hier van de week?

Vragen, vragen....

Blijft natuurlijk een ramp als Live het niet doet en je weer ouderwets in de rij mag aanschuiven dry.png grrrrrr....

grtz, Peter.

volgens mij heeft Vodafone al een paar maanden last van storing. Ik heb er al een hele tijd last van.angry.pngangry.png

Alleen door opnieuw op starten krijg ik live soms weer aan de praat.excl.png

Midway : omdat JIJ zo te zien ook met het oude type Go werkt, denk ik (vermoed ik) dat ze bij TT de dekking van onze oude serie aan het afbouwen zijn (wat natuurlijk een grote schande zou zijn, als dat waar is).unsure.png

Overigens ben ik een week of 5 geleden nog in Duitsland geweest en daar deed Live het wel, ik hoefde niet eens te resetten...de Live verbinding deed het de hele tijd.

Maar ik kom meer in Belgie dan in Duitsland, ik wil ook graag even weten of mensen met de nieuwe(re) serie TT's met Live geen last hebben van het niet terugkomen van de Live verbinding.....want als DAT zo is, dan zal ik (helaas) ook naar een nieuw type toe moeten...welke, weet ik nog niet.

Dit zal ik niet met plezier doen, want ik lees hier natuurlijk ook de verhalen (problemen) over My Drive....aan de andere kant : die Livetime maps trekken mij ook wel aan...ben er een beetje uit de laatste tijd en vraag mij af welk type ik dan moet nemen, iemand tips ?

Moet wel zo'n fijne houder hebben (dus zoals de 1000/5).

Naik/Peter : ik ben uiteraard aangemeld op mijn Live...anders zou hij het in NL toch ook niet doen ?

Hallo allemaal

Ik woon in Gent Belgie , hier heb ik geen problemen met de Live verbinding , wat enkele maanden geleden wel het geval was .

Mijn TT is een ( oude ) XL LIVE IQ Routes ,dus ook wel een ouder type maar dat geeft tot nu toe geen probleem .

Groetjes allemaal    André

Dank je André....maar ga je weleens de grens over (bijvoorbeeld naar NL) en doet Live het dan ook nog  ?

Het liefste zou ik mijn Go 950 behouden (zolang hij het blijft doen tenminste) en zou ik er eerdaags voor 30 euro weer een jaar Live bij nemen (via Halfords), ik hoop dat die 2x dat ik geen Live had in Belgie een uitzondering was...mocht het binnenkort weer gebeuren dan zal ik toch moeten overwegen om een nieuw type te gaan nemen....ik kan gewoon niet (meer) zonder Live - file info.unsure.png

Toen ik nog een 750 had, had ik het ook meer dan ééns dat zodra je een grens over ging, dat de live-services dan geen verbinding meer had.

Mijn oplossing destijds was: TomTom uitzetten en daarna weer aan. Hij gaat dan zoeken naar een netwerk en vindt dan wel het buitenlandse netwerk.

Edited by A&A

Toen ik nog een 750 had, had ik het ook meer dan ééns dat zodra je een grens over ging, dat de live-services dan geen verbinding meer had.

Mijn oplossing destijds was: TomTom uitzetten en daarna weer aan. Hij gaat dan zoeken naar een netwerk en vindt dan wel het buitenlandse netwerk.

Beste A&A : in mijn eerste bijdrage schreef ik al, dat ik hem na het passeren van de Belgische grens (Hazeldonk -E19)....toen de Live balk verdween.....hem een paar keer een hard reset heb gegeven (trommeltjes)....daarna duurt het altijd even voordat ie weer de satellieten kan vinden, maar gaat dan verder met de route doch de Live balk komt dan niet meer tevoorschijn.

En ik was een aantal uren in Belgie (de 950 stond continue aan)...dus op een bepaald moment (daar hoopte ik op) verwacht je dan de Live balk weer terug, maar nee dus.sad.png

Dat is op dit moment een van de (helaas weinige) positieve punten van de GO 6000: de verkeersinfo blijft actief bij alle grensoverschrijdingen!

Overigens ben ik een week of 5 geleden nog in Duitsland geweest en daar deed Live het wel, ik hoefde niet eens te resetten...de Live verbinding deed het de hele tijd.

Naik/Peter : ik ben uiteraard aangemeld op mijn Live...anders zou hij het in NL toch ook niet doen ?

Als je thuis je TT aanzet, meldt de simkaart in je TT zich aan bij het telefoonnetwerk. Als dat is gebeurd word er een dataverbinding met de server van TomTom gestart voor het doorgeven van de Live data.

Je kan dus wel een verbinding met het telefoonnetwerk hebben en niet verbonden zijn met de Live server.

Om je verbinding te controleren kan je dus controleren of het aan Live ligt (instellingen, Live (naam en wachtwoord opnieuw invoeren) en hij maakt dan wel of geen verbinding)

Of je kan kijken of het aan het telefoon netwerk ligt (Bij instellingen, verbinding, netwerk kan je zien of je SIM is verbonden en wat de signaalsterkte is)

Rij je nu gewoon in Nederland rond springt je verbinding gewoon van mast naar mast. Bij de grens springt hij dus naar een buitenlandse mast en daar gebeuren wat zaken die er in resulteren dat je wel of geen verbinding op het buitenlandse netwerk krijgt. Word jouw SIM in een land geweigerd waar hij het volgens TomTom wel zou moeten doen moet je verhaal halen bij TomTom.

Heb je dus wel verbinding met je SIMkaartje kan de LIVE Service in dat land op dat moment plat liggen of een anderen duistere oorzaak hebben, maar voor je belt is het belangrijk te weten welke component het niet deed....

Ik weet dat het geen oplossing is maar voor gevallen als dit het ik zo’n laadsnoer met rds. Ja rds zuigt klonten maar hij neemt wel direct over bij geen directe Live verbinding...

Grtz, Peter.

@ BramvT

Ja ik kom regelmatig in Nederland en heb daar nog geen problemen gehad met Live verbindingen ,ook in Duitsland en Frankrijk geen problemen.

Grts André

Dank, Peter/Naik en André...voor de op en aanmerkingen.good.gif

De laatste dagen alleen in NL rond gereden en Live doet het meteen...alles werkt zoals het hoort, kan ook adressen zoeken in Local Search en de file meldingen zijn vrij secuur.

De 950 kreeg rond 18.30 uur nog een extra klopje op zijn schouder van mij (en Saskia een zoenwink.png ), want er stond weer een flinke file op de A9 bij R-plein vlak bij Haarlem (keurig gemeld door de 950)....ging dus fluitend en lekker doorrijdend over de oude Schipholweg naar Haarlem, ondertussen al zwaaiend naar degenen die op de A9 vast stonden (Lang Leve LIVE van TT) laugh.png

Ik heb al maanden lang niks veranderd aan mijn 950, zelfde Navcore...update hem regelmatig met Mapshare, meer niet.

Dus ik vraag mij nog steeds af wat de oorzaak in Belgie kan zijn met de Live verbinding....want alles is zo te zien in orde op mijn 950, heb nog Live tot 20-09-2014.

Ik heb al maanden lang niks veranderd aan mijn 950, zelfde Navcore...update hem regelmatig met Mapshare, meer niet.

Zomaar een suggestie, maar misschien heb je de Navcore update toch nodig voor België?

Zomaar een suggestie, maar misschien heb je de Navcore update toch nodig voor België?

Ik heb de laatste Navcore (al maanden lang)....de 9.510. wink.png

En daarop deed Live het een paar maanden geleden nog wel in Belgie.

Contact gehad met TomTom, mailantwoord TomTom:
Ik heb uw mail doorgenomen en moet u helaas mededelen dat er een storing is waardoor de LIVE services in veel Nederlandse toestellen niet werken.
We zijn enige tijd geleden samen met Vodafone een onderzoek gestart, maar tot op heden is het lek niet boven water. Het probleem speelt alleen bij de zogenaamde 'nav2-toestellen' die ooit zijn aangeschaft in Nederland. Wel heeft Vodafone ons vandaag gemeld dat het duidelijk is waar het probleem door wordt veroorzaakt. Dit is een serieuze stap in de goede richting.
Ik kan u verzekeren dat er met prioriteit naar dit probleem wordt gekeken en dat er niemand gebaat is met de huidige situatie. Ook wij niet. Wij willen de service leveren die u gewend bent en het is erg vervelend om u als klant teleur te stellen. Helaas is het op dit moment niet anders. Als ik de service nu opnieuw zou kunnen activeren had ik dat absoluut gedaan.
Ander antwoord wat gevonden is: Vodafone heeft in belgië oude SIMkaarten uit het systeem gegooid, hierbij waren nummers van SIMkaarten die in TomTom apparaten zitten.

Contact gehad met TomTom, mailantwoord TomTom:

Ik heb uw mail doorgenomen en moet u helaas mededelen dat er een storing is waardoor de LIVE services in veel Nederlandse toestellen niet werken.

We zijn enige tijd geleden samen met Vodafone een onderzoek gestart, maar tot op heden is het lek niet boven water. Het probleem speelt alleen bij de zogenaamde 'nav2-toestellen' die ooit zijn aangeschaft in Nederland. Wel heeft Vodafone ons vandaag gemeld dat het duidelijk is waar het probleem door wordt veroorzaakt. Dit is een serieuze stap in de goede richting.

Ik kan u verzekeren dat er met prioriteit naar dit probleem wordt gekeken en dat er niemand gebaat is met de huidige situatie. Ook wij niet. Wij willen de service leveren die u gewend bent en het is erg vervelend om u als klant teleur te stellen. Helaas is het op dit moment niet anders. Als ik de service nu opnieuw zou kunnen activeren had ik dat absoluut gedaan.

Ander antwoord wat gevonden is: Vodafone heeft in belgië oude SIMkaarten uit het systeem gegooid, hierbij waren nummers van SIMkaarten die in TomTom apparaten zitten.

Kijk eens aan, ik ben dus niet de enige die problemen had met de Go 950......en hopelijk valt mijn net nieuwe Go 1005 er buiten v.w.b. die oude SIM kaarten, anders gaat ie linea recta retour naar Coolblue ! angry.png

Ik kwam vorige week dus uit Zwijndrecht (Antwerpen) vandaan en stond 2 uur later in Maastricht, zie hier op de foto welke puinhoop er rond Brussel en Antwerpen stond en waar ik doorheen moest zonder een Live verbinding (korte tijd later weer wel, maar toen zat ik al in de narigheid).rolleyes.gif

Lekker dan, als je erop rekent met je nieuwe 1005 dat Live het nu wel goed zal doen...ik geef ze nog 1 kans, als ik weer naar de zuiderburen moet, doet hij het dan weer niet, dan weet ik genoeg.

post-28112-0-48964300-1401279859_thumb.j

Ik heb een "TomTom XL LIVE IQ Routes Edition", een ouder model. Mijn leverancier heeft mij inmiddels een voorstel gedaan om een nieuwe aan te schaffen met korting. Als je een nieuwe hebt en hij werkt niet in België dan kun je de volgende argumenten gebruiken:

Het [product] functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: [opsomming gebreken].

Het [product] moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs van het [product].

Succes.

Edited by Bertdef

Voor zover ik heb begrepen hang je Nav2 devices aan TomTom home en voor Nav3 en hoger gebruik je MyDrive dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken.

Op het forum van TomTom zelf (engels) heb ik wel vaker gelezen dat juist in de omgeving van Antwerpen (havengebied) verbingingsproblemen bij meerdere toestellen optreden.

Grtz, Peter.

Kijk eens aan, ik ben dus niet de enige die problemen had met de Go 950......en hopelijk valt mijn net nieuwe Go 1005 er buiten v.w.b. die oude SIM kaarten, anders gaat ie linea recta retour naar Coolblue ! angry.png

Ik kwam vorige week dus uit Zwijndrecht (Antwerpen) vandaan en stond 2 uur later in Maastricht, zie hier op de foto welke puinhoop er rond Brussel en Antwerpen stond en waar ik doorheen moest zonder een Live verbinding (korte tijd later weer wel, maar toen zat ik al in de narigheid).rolleyes.gif

Lekker dan, als je erop rekent met je nieuwe 1005 dat Live het nu wel goed zal doen...ik geef ze nog 1 kans, als ik weer naar de zuiderburen moet, doet hij het dan weer niet, dan weet ik genoeg.

Zeker lekker want je trekt gelijk de conclusie dat het aan Live ligt. Live is niets anders dan een mobieltje en daar valt het signaal ook wel eens van weg (alleen dat valt niet op). En zoals al werd opgemerkt ligt het probleem bij de Nav2 apparaten en dat is een 1005 niet.

Hallo allemaal

Wat betreft de oude simkaarten in Belgie :

Ik woon in Belgie , heb een "oude" XL LIVE IQ en heb nog maar weinig problemen gehad met de Live verbindingen .

Is vroeger wel eens geweest , maar na een telefoontje naar TomTom werd dat mooi opgelost . En ja , soms werkt het wel eens wat minder , maar dat valt weinig voor .

Groetjes allemaal     André

Zeker lekker want je trekt gelijk de conclusie dat het aan Live ligt. Live is niets anders dan een mobieltje en daar valt het signaal ook wel eens van weg (alleen dat valt niet op). En zoals al werd opgemerkt ligt het probleem bij de Nav2 apparaten en dat is een 1005 niet.

Aan wie het ligt zal mij een zorg zijn...Vodafone of TT (dat moet TT dan maar uitzoeken, ik koop een nieuw apparaat van hen en niet van Vodafone), maar voor degenen die veel op de weg zitten en langs Antwerpen moeten is een goed werkende Live van groot belang.....anders kon ik ook wel met een TT zonder Live gaan rijden.

(en ik herhaal het nog maar een keer....ik heb de 1005 Live gekocht omdat de 950 het in Belgie liet afweten)

Het is vrijwel elke dag raak daar rond Antwerpen, ook tussen de spitsuren in....en bij de eerste de beste rit die ik met de 1005 maakte, gaf hij mij meteen een slechte indruk van Live (navigeren zelf gaat overigens prima, zeg ik er nadrukkelijk bij) !

ik heb ook probleemen in belgie het is gewoon waardeloos staat hele dagen vast door ongeluken je weet op een gegeven moment niet meer hoe het zit het moet toch opgelost worden heb het nu al 3 weeken zo tom tom moet toch wel een oplosing voor hebben zo heb je niks aan die serves

Vanmorgen naar Brussel centrum....dus ik hield na het passeren van de grens bij Hazeldonk de Live-verbinding goed in de gaten.

Tot de ring Antwerpen deed de Live-balk het, maar was inmiddels wel leeg....geen enkele file bij Brussel leek mij stug, dus toen ik op het stuk Antwerpen-Brussel zat, de 1005 een hard reset gegeven....toen kwamen er opeens diverse files tevoorschijn in centrum Brussel.

Je moet hem dus wel een handje helpen...net als bij de 950 gaat het ook bij de 1005 dus niet van harte met Live.....aan wie het ligt....Tomtom of Vodafone, zal mij worst zijn, ALS ze het maar eens in orde maken.rolleyes.gif  

Ik denk dat het aan Vodafone ligt, want als ik van Nederland naar Duitsland rij is er niets aan de hand... maar wanneer de terug reis van Duitsland naar Nederland begint, moet ik na enkele kilometers in Nederland ook mijn 750 even opnieuw opstarten want anders werkt de live verbinding niet. Of TomTom Live kan niet goed met roaming omgaan.

Hier een Pro 5150 met Live en geen enkel probleem in Nederland Belgie en Duitsland en nog niet gehad ook.