Sign in to follow this  
Followers 0
Loek

NavCore v13.051 (GO 400/500/600 en 5000/6000)

16 posts in this topic

Zojuist is er weer een nieuwe applicatie-update voor de NAV4 modellen uitgebracht. De belangrijkste verandering is dat stembesturing nu ondersteund wordt op de GO 5000/6000 modellen. Iets waar veel mensen om vroegen ;-).

Hieronder een overzicht van de veranderingen: 

Stembesturing

In plaats van items op het scherm te selecteren om je TomTom GO-navigatiesysteem te bedienen, kun je nu ook je stem gebruiken.

Let op: stembesturing is op de GO 5000- en GO 6000-navigatiesystemen beschikbaar in Engels (VK), Nederlands, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Portugees, Zweeds en Pools.

Je kunt stembesturing gebruiken voor veel functies op het navigatiesysteem of om instellingen op je systeem te wijzigen. Je kunt bijvoorbeeld gewoon met je stem het scherm instellen op dagkleuren of het volume van het systeem verlagen.

Stembediening is actief in de kaartweergave, de reisbegeleidingsweergave en op het stembesturingsscherm.

Stembesturing inschakelen

Stembesturing is standaard ingeschakeld als de functie wordt ondersteund in de taal die je hebt ingesteld.

In kaartweergave of reisbegeleidingsweergave zeg je de activeerzin om stembesturing te starten. De activeerzin is 'Hoi Hallo TomTom'.

Tip: je kunt de activeerzin in- of uitschakelen in het menu Instellingen.

Je kunt ook stembesturing selecteren in het hoofdmenu.

Als stembesturing klaar voor gebruik is, zie je het stembesturingsscherm en zegt het systeem 'Ik luister'. Spreek wanneer je de piep hoort.

Andere bugfixes en verbeteringen

• Als een Smartphone Connected-navigatiesysteem voor het eerst of na een reset wordt ingeschakeld, worden nu instructies weergegeven voor het verbinden met TomTom Services.
  • Er zijn diverse prestatieverbeteringen en bugfixes geïmplementeerd.
  • Het probleem met missende flitspalen zou nu ook opgelost moeten zijn.

(Bron: http://tomtom.com/6142)

Edited by Loek

Hallo Loek,

Ik heb ook deze namiddag de nieuwe update geinstalleerd.

Bij mij is de activeerzin: " Hallo, TomTom."

Ik heb ondervonden dat je de woorden vrij vlot na elkaar moet uitspreken voor het reageert.

Het is nieuw en werkt naar behoren (voorlopig), het wordt wennen aan deze nieuwe extra.

Groetjes!

Oeps, je hebt helemaal gelijk. Het is inderdaad 'Hallo TomTom' in plaats van 'Hoi TomTom'. Ik zal het gelijk aanpassen. Bedankt voor de correctie :-).

activeerzin is "Hallo TomTom" staat ook bij de instelling stembesturing.

onderin staat ook een vraagteken met meer uitleg over de stembesturing.

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar volgens het TomTom forum is ook de autozoom aangepast.

voorheen werd na het uitzoomen al heel snel weer autozoom ingesteld, volgens het forum houdt autozoom nu de gekozen instelling per wegtype vast.

Hij zou nu dus moeten inzoomen bij afslagen en kruispunten en dan weer naar de ingestelde zoom terug gaan, mits je op het zelfde wegtype rijdt.

Met TTS voice kan je nu ook gesproken waarschuwingen krijgen voor flitsers enz.

In menu geluiden en waarschuwingen moet je dan het type waarschuwing op "lees waarschuwingen voor" zetten.

Zodra je een flitspaal nadert krijg je 3 pieptoontjes en dan de gesproken waarschuwing bv "Flitser bij roodlicht"

Bij waarschuwingen voor flitsers kan je zelf kiezen wanneer je een waarschuwing wilt bv alleen bij te hard rijden of altijd.

Edited by WST

Nou de eerste ervaringen...

Lijkt sneller (Menu)

Vaste flitsers staan er niet allemaal in (palen die er al een aantal jaar staan)

Spraakherkenning valt na een paar keer gebruiken uit, reset is de enige oplossing...

Blijft speelgoed...

Hallo rooo,

U heeft gelijk, ik heb ook dit probleem dat de spraakherkenning weg valt en dit sinds de update van 14/05.

Ik heb dan ook gezien dat het icoon van de spraakherkenning verdwenen is uit het menu als het niet werkt.

Werkte in begin héél goed, maar nu haperd het toch wat.

Je kunt stembesturing gebruiken voor veel functies op het navigatiesysteem of om instellingen op je systeem te wijzigen. Je kunt bijvoorbeeld gewoon met je stem het scherm instellen op dagkleuren of het volume van het systeem verlagen.

Welke commando's kan je gebruiken voor de spraakherkenning ?

Is dit terug te vinden ?

Als uw apparaat is ingesteld op de Engelse taal is de activering "Hey TomTom"

Indien het apparaat in het Nederlands is ingesteld is de activering "Hallo TomTom"

Vreemd genoeg staat daar "hey tomtom" in als activeringszin, terwijl in een eerder bericht "hallo tomtom" gebruikt werd.

Klopt, ik heb de fout al doorgegeven aan TomTom. Zoals filemaker en Holyhead al zeiden is 'Hallo TomTom' de juiste activeringszin in het Nederlands.

Flitspalen (vast) zijn  plotseling weg, wat een gepruts met TomTom zeg! Moet je eerst weer herstarten...

Bekend probleem blijkbaar, wel netjes van ze dat ze de dienst verlengen...

Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care. Het referentienummer voor uw vraag is 

Erg vervelend dat de Flitsers niet worden gemeld. Er zijn momenteel helaas weer wat problemen met de dienst Flitsers voor uw navigatiesysteem. Deze zijn momenteel niet te verhelpen, naar een oplossing wordt nog gezocht. Ik heb het abonnement alvast met een maand verlengd. Ik hoop dat het probleem in deze tijd kan worden verholpen.  De service loopt door tot 03-04-2015.

Onze excuses voor het ongemak.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Indien u nog vragen of suggesties heeft, reageer dan gerust op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.
Edited by rooo