Sign in to follow this  
Followers 0
Milano62

Nieuws: Nieuwe kaarten 9.30 nu beschikbaar

50 posts in this topic

Heb zojuist in MyDrive gezien dat de nieuwe kaartupdate v 9.30 vanaf heden beschikbaar is. Zet hem er zodirect op, grootte 3246MB.

Edited by Milano62

Super. Ga dat zo ook doen.

Gelijk kijken of de N19g in België erop staat

Hallo allemaal

Zojuist gedownload

grts André

@ lexzie

Ja de N19g Geel-Kasterlee staat erop

Artikel op jouwTomTom:

Nieuws
Nieuwe kaarten nu beschikbaar
TomTom biedt sinds vandaag de nieuwe versies aan van het kaartmateriaal voor alle navigatiesystemen van het Nederlandse bedrijf. De kaarten worden uitgebracht onder versienummer 9.30 en zijn gebaseerd op de MultiNet Q1 2014-release.Voor meer informatie, vragen en eventuele discussie over deze ni (...)
Klik op de kop om dit artikel te lezen

Klik op 'REAGEREN' als je op dit artikel wilt reageren

Net mijn nieuwe Go 1005 voor het eerst ge-update.....(3300 mb totaal, dus ook meteen Navcore enz), was met 55 minuten klaar.

M'n Tommie is weer klaar voor m'n vakantie begin juni. wink.png

alles is goed verlopen...

ik heb een tomtom go 630 nou heb ik via tomtom zelf een update gedaan wat gratis was. maar weet iemand hoe ik kan controleren of die update ook werkelijk gebeurt is. ik ga namelijk op vakantie naar frankrijk (zuid) en moet echt zeker weten dat hij up to date is

Wat voor update bedoel je ?

De software zo ja klik op de satellietblakjes links onder en kijk dan welke versie staat daar.

ik heb een tomtom go 630 nou heb ik via tomtom zelf een update gedaan wat gratis was. maar weet iemand hoe ik kan controleren of die update ook werkelijk gebeurt is. ik ga namelijk op vakantie naar frankrijk (zuid) en moet echt zeker weten dat hij up to date is

Als je de nieuwste kaart bedoeld....die is niet gratis bij de 630....je zult wel alleen de Navcore (Applicatie) er nieuw op hebben gekregen, plus misschien mapshare op je oude kaart.

Je moet in TTHome kiezen voor nieuwe kaarten, een keuze maken  en die dan aanschaffen bij Tomtom.

De laatste versie (die gisteren is uitgekomen), is de v9.30.

De nieuwe kaart is eindelijk te groot voor mijn 1005. Met de laatste kaarten zat ie al zo vol dat mijn tommetje gek ging doen. Gelukkig eindelijk weer een deelkaart en hij is weer net zo snel als vanouds.

Grtz, Peter.

De nieuwe kaart is eindelijk te groot voor mijn 1005. Met de laatste kaarten zat ie al zo vol dat mijn tommetje gek ging doen. Gelukkig eindelijk weer een deelkaart en hij is weer net zo snel als vanouds.

Grtz, Peter.

Hm, vreemd....ik heb (nog) geen probleem gehad, de v9.30 is gisteren net geinstalleerd op de nieuwe 1005, ik had overigens ook meer dan genoeg gehad aan West Europa...hoef geen Rusland, Albanie of Turkije op mijn TT te hebben.

Maar had geen keuze in My Drive (heb goed opgelet tijdens het installeren)...kun je nu ook nog via My Drive een deelkaart erop krijgen ?

Ik weet overigens niet hoeveel geheugen er op het interne zit van deze 1005.

Ik heb nog een oude 1005 laugh.png daar zit de helft minder geheugen in als er in de laatste 1005’s zit.

Zo lang de hele kaart nog in de het geheugen paste kon ik niet kiezen voor een kaartzone. Pas deze week kreeg ik in MyTomTom de melding dat deze kaart niet in het interne geheugen ging. Ik kon kiezen tussen ruimte maken maar zoveel poi’s en geluidjes heb ik er niet op staan dus koos ik voor een kaartzone (nog steeds zo’n beetje dezelfde zone’s als vroeger)

De kaart was nu maar 2,5 gieg en omdat ik nu weer lekker de ruimte heb is alles weer lekker vlot wink.png

Als je je 1005 aan MyTomTom hebt hangen kan je zien hoeveel vrije ruimte je nog over hebt.

Grtz, Peter.

De nieuwe 1005 heeft ook een sleuf voor een SD kaart voor uitbreiding van het geheugen. Ik gebruik de World versie en zonder extra geheugen passen de kaarten er al een tijd niet meer op. Met een SD geheugenkaart geplaatst worden de kaarten keurig over het interne en SD kaart geheugen verdeeld.

@ lexzie

Ja de N19g Geel-Kasterlee staat erop

Ik zag het ja en er ook al overheen gereden daarna.

Maximum snelheid ontbreekt nog, naar ik begrepen heb zou dat 90 km/u zijn. (Stond op de site van de lokale Belgische politie).

Ik dacht nog: Het is een weg met gescheiden rijbanen, dus 120, maar ik neem aan dat de weg dan dus ook uit meerdere rijstroken moet bestaan.

@lexzie

Ja inderdaad , twee of meerdere gescheiden rijstroken in beide richtingen is 120km/h , maar toch opletten , op vele van deze wegen is de snelheid toch beperkt , dus goed op de borden letten .

Groetjes  André

1005LIVE Camper en Caravan

Standaard voorzien van de volgende vooraf geinsalleerde POI

ANWB  ADAC  NKC  MHF

Met de update V930 het volgende

MHF geen POI meer wordt niet meer ondersteund worden ongevraagd verwijderd van de TT

NKC verouderde versie 3-2013  niet geupdate  WAARDELOOS dus er veranderd nm nog al wat

ANWB en ADAC wel geupdate 4-2014

Waarom ongevraagd MHF verdwenen

Waarom NKC niet geupdate

Tja, mijn hart breekt bij het lezen van zoveel ellende. Maar wat kunnen wij eraan doen?

Grtz, Peter.

Kreeg gisteren kaartversie 9.33 aangeboden smile.png  nadat ik vorige week 9.30 had geïnstalleerd

Kreeg gisteren kaartversie 9.33 aangeboden smile.png  nadat ik vorige week 9.30 had geïnstalleerd

Klopt, ik ook, downloaden duurde even, maar hij is binnen!. Op site TomTom wordt over versie 9.33 (nog) niets vermeldt.

Op de site staat nu dat de 9.33 voor de Go serie is.

"

De meest recente kaartversie van TomTom is 930*. Als je kaartversie niet de nieuwste kaartversie is die beschikbaar is, gebruik je het onderstaande overzicht met verschijningsdatums van kaarten om te kijken hoe oud je kaart is.

*926 Europe Camper, India

*933: GO 40, GO 50, GO 60, GO 400, GO 500, GO 600, GO 5000, GO 6000

"

Het viel mij wel op dat deze iets kleiner was dan 9.30 die ik net vorige week op mijn Go5000 had gezet, scheelt een paar honderd MB, weet iemand waar dat in zit?

Edited by JvdPal

weet er iemand of de kaarten die TT aanbiedt voor Android gelijk lopen met deze voor hun toestellen, dus als je nu TT Western Europe voor Android koopt is dat dan ook versie 9.30?

Edited by bartmaniac

Weet iemand wat nieuw is in versie 9.33 net geinstaleerd op mijn GO 6000

Nico-8