Sign in to follow this  
Followers 0
Milano62

Nieuws: Nieuwe kaarten 9.30 nu beschikbaar

50 posts in this topic

In de v933 zijn een aantal bugs opgelost die met stembesturing in het buitenland te maken hadden. De wegen etc. zijn niet aangepast ten opzichte van de v930 kaart.

Waarom krijg ik dat niet?
Ik kon alleen QUICKGPS updaten?

Ik heb versie kaart: Versie:v8.65

Heb zelf een TomTom 1005.. Europa.

Meest recente kaartversie voor de TT 1005 Live is v9.30, versie v 8.65 is nog uit kwartaal 2 van 2011 ofwel erg gedateerd.

Als je de meest recente kaart wilt hebben zul je die via je PC op de TT site moeten aanschaffen en daarna middels My Drive op je TT installeren.

Vervolgens kun je een abonnement afsluiten zodat je 4 x per jaar automatisch een kaartupdate krijgt. Soms is er een aanbieding waarbij je 6 kaarten voor de prijs van 4 krijgt.

De nieuwste systemen hebben overigens life time maps.

Ik krijg van Tom Tom een nieuwe kaart aangeboden versie 890.4222 europe, en ik heb nu Europe_South v930.5563 op mijn TT 730 staan.

Waarom krijg ik nu deze kaart van TT aangeboden want ik heb net een nieuwe kaart.

Teus

Waarom krijg ik dat niet?

Ik kon alleen QUICKGPS updaten?

Ik heb versie kaart: Versie:v8.65

Heb zelf een TomTom 1005.. Europa.

Eerder had je het over het feit dat je een nieuwe 1005 gekocht had. Je hebt het nu ook over de 1005. Ik zou maandag TomTom even

bellen dat je niet de laatste kaart krijgt aangeboden (930) dan zetten ze die voor je klaar zodat je deze kan downloaden.

Heb zojuist ook (Weer) een nieuwe kaart gekregen.Heb nu V930.4602 (Western and Central Euorpe). Moest wel eerst wat weggooien (hoewle ik volgens mij ruimte genoeg heb op SD kaart).

Wel vreemd. Want volgens mij had ik deze al. Niet zo fijn: heb de nieuwe configuratie bij Hoofddorp opnieuw moeten "aanpassen" . De hele nieuwe op/afrit configuratie was nog "geblokkeerd".

Heb ook sinds lange tijd weer mapsettings.cfg moeten herstellen. Was weer blanco gemaakt.

Edited by Hensepens

De nieuwe af en toeritten en nieuwe aansluitende wegen bij Rosmalen staan er de laatste 2 kaartupdates nog niet op. De situatie is daar totaal op de schop gegaan inclusief nieuwe kruisingen, een nieuw gegraven kanaal (=omlegging zuid Willemsvaart) en nieuwe bruggen. Maar weer een kaartfout gemeld. Ik hoop dat ze het de volgende keer weer meepakken in de update.

Een paar vragen over de nieuwe update Europa (9.30)

1) waarom staat Benelux ook op de update als een aparte kaart?

2) wie weet waarom in Carminat (inbouw RENAULT) na de geupdated SD weer in het apparaat gestoken te hebben het oude versienummer getoond wordt. (In mijn geval 88.42) en hoe is dat eventueel aan te passen?

Grrr^#% angry.png .....het Erasmus ziekenhuis in Rotterdam heeft al een tijdje een nieuwe hoofdingang, adres is s'Gravendijkwal 230 (pal naast de Maastunnel).......maar dat nummer is niet bekend op kaart v9.30.rolleyes.gif

1 van de bekendste ziekenhuizen in NL en TT heeft dat huisnummer dus niet erin staan.

Als je voor de POI ziekenhuis in Rotterdam kiest zal je waarschijnlijk zien dat je er wel komt.

Zowel op mijn XXL als de GO 5000 werkt dat.
Ik moet veel naar ziekenhuizen rijden (koerier) en kies dan eigenlijk altijd voor het zoeken met de poi of de postcode. Voor mij werkt dat het beste.

En staat de poi Erasmus MC Centrumlocatie wel op de goede plek? Oh ja, ik zie ’t al die staat goed.

In dit geval doet local search het ook prachtig, zoek in Rotterdam maar eens op Erasmus MC en je krijgt alle locaties (en meer) laugh.png

Grtz, Peter.

Edited by Naik

En staat de poi Erasmus MC Centrumlocatie wel op de goede plek? Oh ja, ik zie ’t al die staat goed.

In dit geval doet local search het ook prachtig, zoek in Rotterdam maar eens op Erasmus MC en je krijgt alle locaties (en meer) laugh.png

Grtz, Peter.

Stom ja, niet aan gedacht....zal dat zeker de volgende keer gaan doen.wink.png

Ik wacht met smart op de nieuwste update, hopelijk komt-ie deze maand nog...
De nieuwe afrit op de A2 naar de Beatrixhaven (afrit 52) staat er nl. nog steeds niet op.
Waze kent 'm wel al.

De kaart op een 740 is ook de helft kleiner in vergelijking met de laatste toestellen.

De kaart voor compleet Europa is toch altijd nog 2639.5 Mb.Dan komt er nog brandstof en de nieuwe live bij nieuwe postcodes ,dan zit je gouw aan de 3100 Mb. Ik heb een extra kaart van   

8 GigaB in mijn TomTom 740 Live

Heb zojuist in MyDrive gezien dat de nieuwe kaartupdate v 9.30 vanaf heden beschikbaar is. Zet hem er zodirect op, grootte 3246MB.

3246MB groot dat is 3GB. zoveel plaats heb ik niet meer op mijn nieuwe GO6000

Gr

Julien

Hoi Julien, de oude kaart zal worden overschreven. Hierdoor zul je geen ruimtegebrek hebben.

Edited by Loek

26 september..., alweer een nieuwe kaart..., was er iets niet in orde met de vorige 9.35?

De 935 had een bug met een engelse stem had ik ergens gelezen, dus wanneer je geen engelse stem gebruikt is het niet nodig om de 937 te downloaden..... ALTHANS DAT HAD IK UIT HET VERHAALTJE BEGREPEN. sleep.png

De 935 had een bug met een engelse stem had ik ergens gelezen, dus wanneer je geen engelse stem gebruikt is het niet nodig om de 937 te downloaden..... ALTHANS DAT HAD IK UIT HET VERHAALTJE BEGREPEN. sleep.png

Ik heb dat voor de zekerheid maar WEL gedaan.....hoop dat daarmee ook meteen de problemen tijdens het navigeren (blijven hangen van de kaart) verholpen zijn.....dit had ik namelijk niet tijdens het rijden met de 9.30 kaart.

Ik heb geen last van vreemde vastkopers met mijn TT.... heb je nog vernaderingen ontdekt in map 937.

Ik heb geen last van vreemde vastkopers met mijn TT.... heb je nog vernaderingen ontdekt in map 937.

Nee, kan kloppen.....die klachten hebben vooral de 1005 en de Caravan/Truck apparaten van TT....ik heb gisteren (vrijdag) niet gereden, maar vanaf maandag kan ie vol aan de bak....dus we gaan het meemaken of er verschil zit tussen de 9.35 en 9.37.

Dan laat ik dat wel weten.wink.png

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn tomtom one xl T kaart van NL gratis kan updaten.

Ik had een paar jaar zo'n abonnement maar dat is nu al enige tijd verlopen vandaar ;-)

Groetjes,

Cocky