Sign in to follow this  
Followers 0
dim

Probleem met tomtom traffic

4 posts in this topic

Hallo,

Ik heb onlangs een TOMTOM go 50 aangeschaft.

Ik was toe aan een nieuwe en de tomtomtraffic optie vond ik erg interessant.

Ik heb hem verbonden met een Iphone4.

De eerste paar weken werkte de service goed en maakte de navigatie probleemloos verbinding met mijn Iphone en de Iphone op zijn beurt weer met het internet.

Wanneer ik nu in de auto stap en de navigatie aanzet, probeert de tomtom verbinding te maken met mijn iphone, en dat werkt, maar dan gaat de iphone op zoek naar een internetverbinding en gaat alles mis. Ik krijg de melding op de tomtom dat er geen verbinding gemaakt kan worden en vervolgens wordt ook de BlueTooth verbinding tussen de apparaten verbroken.

Ik heb voor zover ik weet niets essentieels aan beide apparaten veranderd.

Klinkt dit bekend voor iemand?.

Bvd.

Dimitri

Bergschenhoek.

Correctie...unsure.png

Het blijkt dat dataroaming uitstond op mijn telefoon. Er wordt nu wel verbinding gemaakt met het internet.

Maar waarom werken services dan niet?. Probleem bij TOMTOM?.

Als ik in het menu van de navigatie tt traffic en services selecteer, wordt er naar een verbinding gezocht, maar is tijdelijk niet beschikbaar?...

Correctie...unsure.png

Het blijkt dat dataroaming uitstond op mijn telefoon. Er wordt nu wel verbinding gemaakt met het internet.

Als ik in het menu van de navigatie tt traffic en services selecteer, wordt er naar een verbinding gezocht, maar is tijdelijk niet beschikbaar?...

Correctie...unsure.png

Ik heb hetzelfde probleem, idem met een nieuwe Go 500 en een Iphone4. Deze week aangeschaft. Bluetooth doet het, persoonlijke hotspot aangezet, de TT vindt de telefoon wel maar de koppeling mislukt - en daarna dus gooit ie de koppeling er uit. Enig idee iemand? 

PS Dataroaming hoeft alleen in het buitenland aan te staan (als een andere provider het daar overneemt).