Sign in to follow this  
Followers 0
KrisM

Onderste helft scherm half grijs TT IQ routes

8 posts in this topic

Mijn TT One IQ routes is 5 jaar oud. Onlangs hernieuwde ik kaarten (West-Europa incl Groot-Brittannië). Bij de eerste rit alles OK.
Bij aanzetten voor volgende dag verscheen de onderste helft van het scherm als zeer wazig, grijs met strepen waaronder de gegevens zoals nog af te leggen afstand enz. slechts moeilijk te lezen waren. Na een goed uur rijden hernam de onderste helft zijn normale kleuren en scherpte op een witte horizontale streep na die de hele tijd precies in het midden van het scherm bleef staan.
De laatste twee weken van onze vakantiereis in GB bleef niet alleen die streep het hele traject staan maar ook de grijze wazige onderste helft. Het toestel was de hele tijd verbonden met de accu (via ingang sigarettenaansteker) om op te laden.

Dank voor hulp of tips.
Kris M

Dank moderator voor de snelle tip (incl. die voor vakanties) maar hoe kan ik die stekker inwendig dan terug vast zetten? Bedoelt u de stekker in het apparaat waar je enkel van buiten aan kan (er kan niks geopend worden) of die van de opladerdraad?
mvg, kris

Ik vond youtube filmpjes over openen en vervangen batterij. Dien ik tegelijk ook de batterij te vervangen of enkel de inwendige stekker vast te maken?

mvg, kris

Dat moet je zelf weten, maar voor eerst alleen de stekker. Dat is tenslotte het probleem.

Goed opletten dat je alles netjes vastmaakt van de scherm connector, het komt precies.

Dit probleem heb ik dus ook mijn vraag is het gelukt? voordat k de tomtom open

Dat is i.d. een gebruikelijk probleem hier, zelden een reactie of een aangedragen oplossing ook gewerkt heeft zodat andere er ook iets aan hebben.