Sign in to follow this  
Followers 0
Ekoedijk

Miskoop TT 5000 ?

11 posts in this topic

Vandaag bij een grote media keten een nieuwe TT 5000 gekocht. Deze ter vervanging van een TT 1000. Bij de verkoper nog extra gevraagd of ik er mijn eigen POI op kon zetten. En dat was het geval volgens hem, hij had er zelfs nog even op de site van TomTom voor gekeken. Bij thuiskomst alles geupdate. Maar geen mogelijkheid om mijn eigen poi's erop te zetten. Ook niet door het op een SD kaartje te zetten. Omruilen gaat niet meer, verpakking is al geopend.

Dat wordt dus weer op TT wachten totdat het wel kan.

Zou toch proberen hem om te ruilen tenslotte ben je vals voorgelicht door de verkoper.

Rechtstreeks de manager van de vestiging vragen en een en ander uitleggen. 

Niet geschoten is altijd mis.

Nooit dat volk geloven in dat soort winkels. Ik heb soms het idee dat ze die s,morgens van straat trekken om te gaan verkopen.

Staat heel duidelijk op de site van tomtom dat poi,s overzetten niet gaat naar een GO5000

http://uk.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/14081/~/can-i-transfer-items-from-my-old-device-to-my-new-one%3F

Ja ook ik ben er achter gekomen (na aanschaf!) dat bij dit "top"model geen poi's toegevoegd kunnen worden. Ik heb in de loop van de jaren een heel bestand van voor mij relevantei Poi's zoals camperplaatsen opgebouwd. De reactie van TomTom...... Weet u wel dat dit voor onze ICT jongens niet zo gemakkelijk is! Hallo jongens, al twee TomToms geleden kon ik ze erop zetten. Verder kan je de kaartkleuren niet aanpassen ( ik vind de huidige kaarten flets en in zonnige omstandigheden moeilijk leesbaar) en mijn afstandsbediening kan ook in de prullenbak.

Tomtom beweert dat ze een oplossing gaan zoeken (..) Ik ben benieuwd! Anders wordt dit mijn laatste TomTom en haal ik gewoon iets vergelijksbaars bij de Lidl. Jammer, ik ben al vanaf de eerste TomTom (de 600) een zeer trouwe TomTommer.....

Sinds de laatste update kan je voor een aantal kaartkleuren kiezen (8 stuks).

Dat je afstandsbediening niet werkte had je toch van tevoren kunnen weten. 

Heeft Lidl wel een afstandsbediening dan?

Wat poi,s betreft is het inderdaad een misser van TomTom. Misschien was het verstandiger geweest om eerst hier op het forum te vragen wat wel dan niet kan met de 5000 en 6000 en daarna beslissen of je iets koopt.

Er staat een uitgebreide praktijkervaring op deze site van Filemaker.

http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php/topic/24411-praktijktest-met-de-go-1005-en-de-nieuwe-go-6000/

Ja ook ik ben er achter gekomen (na aanschaf!) dat bij dit "top"model geen poi's toegevoegd kunnen worden. Ik heb in de loop van de jaren een heel bestand van voor mij relevantei Poi's zoals camperplaatsen opgebouwd. De reactie van TomTom...... Weet u wel dat dit voor onze ICT jongens niet zo gemakkelijk is! Hallo jongens, al twee TomToms geleden kon ik ze erop zetten. Verder kan je de kaartkleuren niet aanpassen ( ik vind de huidige kaarten flets en in zonnige omstandigheden moeilijk leesbaar) en mijn afstandsbediening kan ook in de prullenbak.

Tomtom beweert dat ze een oplossing gaan zoeken (..) Ik ben benieuwd! Anders wordt dit mijn laatste TomTom en haal ik gewoon iets vergelijksbaars bij de Lidl. Jammer, ik ben al vanaf de eerste TomTom (de 600) een zeer trouwe TomTommer.....

Net wat Holyhead hierboven schreef....een Lidl ding of welk ander goedkoop merk dan ook, kom je nog op terug (je gaat het fijne menu van een TT dan gegarandeerd missen)...ik stond een paar maanden geleden ook voor de overweging, welke ik zou nemen....aangezien de Live van mijn *oude* Go 950 alleen nog maar in NL werkte (in Belgie ging hij de mist in)...ik overwoog eerst ook een 5 en 6000 serie...omdat ik geen internet onderweg heb...maar koos vanwege adviezen van collega's hier toch maar voor de laatste serie Go 1005.

Daarmee heb je Livetime kaarten (dus geen kosten meer voor een nieuwe kaart) en 3 jaar lang HDTraffic...ik gebruik nooit POI's....dus weet niet zeker of je die op een 1005 kunt zetten (ik meen van wel, dat kunnen anderen hier wel even melden) en ben zeer tevreden tot nu toe met de 1005.

En je kunt er nog gewoon van alles in veranderen, kaartkleuren enz enz..plus dat hij nog gewoon het ons wel bekende menu heeft met alle opties.

Overigens ben ik het met je eens dat het scherm van de 5 en 6000 serie mij ook niet aansprak, zachtjes uitgedrukt.

En ik Tomtom sinds 2004.wink.png

Op de 1005 kunnen ook eigen poi's gezet worden. het is het grote broertje van de 1000. Mijn TT 1000 wordt na bijna 3 jaar gebruik toch wel slecht. Daarom dacht ik aan een 5000. Ben wel weer terug geweest, maar na bijna een uur discussie weer met de 5000 naar huis. Zet hem denk ik wel marktplaats en koop dan een Garmin. Want daar kan je wel weer eigen poi's op zetten. Ik heb dat nodig vanwege mijn werk, te veel gebouwtjes om te onthouden.

In de 5000 kan je inderdaad geen poi's plaatsen (als bestand) maar je kunt wel allerlei plaatsen opslaan in het apparaat ( zie Mijn plaatsen in het menu. Helaas moet dat wel handmatig gebeuren, door bijvoorbeeld in het scherm op de locatie te tikken of vanuit de recente bestemmingen een plaats aanmaken. Ik heb al eens aan TomTom voorgesteld om POI's en routes (itn) op een SD kaart te plaatsen en die door het apparaat te laten gebruiken, zo hoeft de gebruiker niet zelf op het apparaat iets te doen. Helaas willen ze dat niet en geven er ook geen reden voor aan.

Dat van de SD had ik ook al geprobeerd, maar als de sd geplaatst wordt moet hij geformateerd worden. En na het formateren past er niets meer op. Als TT dit nu als oplossing zou bieden dan zou het perfect wezen.

En mede vanwege al deze feiten wat allemaal niet kan op de nieuwste apparaten van TT rij ik voorlopig

nog wel even door met mijn 1005, morgen op weg naar Tjechië.

Met eigen poi's en een aangepast kleurenschema, helaas nog wel met maar 1 computerstem, ook dat is nog steeds niet mogelijk om er een andere op te zetten.

Als je duidelijk gevraagd hebt of die mogelijkheid erop zat, en dat blijkt niet zo te zijn, dan gewoon terug brengen.

Ik wil ook graag een nieuwe TT kopen, maar door de nieuwe TT opzet rij ik voorlopig maar door met mijn oude XL...