Sign in to follow this  
Followers 0
Hans1956

Nieuws: Nieuwe kaarten 9.35 nu beschikbaar

61 posts in this topic

Hoi, holyhead ik heb niet even gekeken hoeveel Mb ik op mijn kaart heb staan dat is 3792 Mb.

op mijn kaart heb ik nog 4770 Mb over.

Nog Dank dat ik deze kaart van  8Gb heb genomen want jij heb mij in het verleden geholpen met dit te installeren. Weet jij soms ook nog of er een mogelijk is om mijn applicatie te verhogen deze is nu 9.510 . bij voorbaat dank

Het is teveel dus er staat waarschijnlijk een hoop op dat niet nodig is maar je hebt nog meer dan genoeg

ruimte. 9510 is de laatste applicatie en ik verwacht niet dat er nog een nieuwere uit komt. Denk dat TomTom meer aandacht besteed aan de nieuwere Go 6000 etc apparaten..

Maar je weet het nooit.

Vreemd, ik heb al 2x een mapshare update aangeboden gekregen via TomTomHome.

Ik heb een 1005 live met Lifetime maps. tenminste dat denk ik. Ik heb hem tweedehands gekocht van iemand die volgens mij wel betrouwbaar is. Ik heb hem gekocht omdat mijn oude 1005 geen lifetime maps had. Tot nu toe zeer tevreden. Hij is veel sneller dan mijn oude. De laatste kaart die er op staat is 9.30 Zojuist aan mydrive gehangen, netjes een update uitgevoerd. Maar mijn kaart is nog steeds 9.30 Doe ik iets fout of heb ik me laten flessen, en zit er gewoon geen lifetime maps op?

U bent waarschijnlijk aangemeld met uw account van uw oude 1005

Ik heb een 1005 live met Lifetime maps. tenminste dat denk ik. Ik heb hem tweedehands gekocht van iemand die volgens mij wel betrouwbaar is. Ik heb hem gekocht omdat mijn oude 1005 geen lifetime maps had. Tot nu toe zeer tevreden. Hij is veel sneller dan mijn oude. De laatste kaart die er op staat is 9.30 Zojuist aan mydrive gehangen, netjes een update uitgevoerd. Maar mijn kaart is nog steeds 9.30 Doe ik iets fout of heb ik me laten flessen, en zit er gewoon geen lifetime maps op?

Live Time maps (als die er bij zitten) zijn vermoedelijk verbonden aan het account van de verkoper. Als je bent ingelogd in MyDtrive dan kan je de accountgegevens wijzigen. Dus waarschijnlijk als je het emailadres dan wijzigt in jouw emailadres dan is het apparaat met de live time maps toegewezen aan jouw account.

Als dat niet te regelen is met de verkoper dan zal je TomTom moeten contacten maar die zal wel een rekening van aankoop willen zien vermoed ik.

Vandaag nog geen verbinding met de Carminat server angry.png

Edited by Hans1956

Beste TT'ers,

wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Steeds wanneer ik een nieuwe kaart update (zoals vanmorgen de nieuwste versie Europa) moet ik steeds opnieuw mijn favorieten invoeren. Dat is inmiddels een hele lijst! Op de backup die ik voor het installeren van de nieuwe kaart heb gemaakt zit geen bestand Favorieten. Waarschijnlijk doe ik steeds weer iets niet goed en daarom waag ik me op het forum in de hoop op hulp. Ik heb Carminat met SD kaartje.

Met dank,

AJ

Het bestand mapsettings,cfg van de oude kaart kopiëren naar de nieuwe kaart.

Mogelijk werkt dit.

dat bestand is ook met inschakeling van de zoekmachine niet te traceren.

Als het niet in de backup staat dan is het er niet en kan je helaas niet proberen om je Favorieten terug te zetten.

Zou ik zonder onoverkomenlijke problemen het programma TT Home 2.9 kunnen deinstalleren en opnieuw installeren? Ik heb namelijk in het verleden nogal zitten klooien met het wijzigen waar de bestanden naar toe moeten op mijn  HDD. Een van de resultaten daarvan is dat wanneer ik met Home 2.9 naar beheer ga dan zie ik dat er op mijn computer geen bestanden staan. Je weet wel dat handige trukje om bestanden te kunnen verschuiven van de SD naar de HDD v.v.

Dat kan je zonder problemen doen. Dus je hebt niet in de map documenten een map TomTom met daarin een backup.

Dat kan je zonder problemen doen. Dus je hebt niet in de map documenten een map TomTom met daarin een backup.

die map heb ik, maar het onbegrijpelijke is dat de backup die ik vanmorgen heb gemaakt nergens is te vinden. De laatste backup die daarin staat is van lang geleden. Daarom wil ik proberen alles te resetten door Home opnieuw te installeren en het programma zelf een locatie te laten kiezen waar de backups etc. naar toe geschreven moeten worden. Het probleem is begonnen met Carminat. Ik heb nog twee andere TT's en die zijn denk ik met het maken van backups verweven geraakt met de carminat. Echt weten doe ik het niet, vandaar mijn vraag over het opnieuw installeren van TT Home.

To zover mijn hartelijke dank voor de adviezen!

AJ

Wanneer je met TT Home werkt moet de back-up te vinden zijn in (mijn documenten) (tomtom) (Home)  (Backup) daar staan dan de navi's waar een back-up van gemaakt is . TT Home verwijderen en terug installeren is geen probleem , alle bestanden blijven op uw PC behouden .

Grts  André

Klopt, de vorige "storing" kaart update voor de Carminat heeft ook bijna 14 dagen op zich laten wachten. Nadat ik TT in gebreke had gesteld, was daar plotseling de andere dag de beschikbare update. Wacht nog even af.

Edited by mideseo

Klopt, de vorige "storing" kaart update voor de Carminat heeft ook bijna 14 dagen op zich laten wachten. Nadat ik TT in gebreke had gesteld, was daar plotseling de andere dag de beschikbare update. Wacht nog even af.

Inmiddels heb ik TT Home opnieuw geinstalleerd en de oude bestanden verwijderd van mijn computer. Een backup gemaakt van mijn SD kaartje en ook de even geparkeerde Europa teruggezet op de juiste plaats. Ik vind het wel merkwaardig dat wanneer er een nieuwe kaart geupdate is de Favoriet adressen opnieuw ingevoerd moeten worden. Het idee om de adressen die je wil bewaren in een bestand in Nuttige Plaatsen te zetten spreekt me wel aan. Maar eerst t.z.t. maar 's zien hoe we dat doen.

Gr,

AJ

zal ik eens een sterk verhaal vertellen? Oke Ik heb de nieuwe kaart 935 gedownload en geïnstalleerd op mijn 5150 truck. Tot mijn grote verbazing was alles er nog : recente bestemmingen, favorieten, bedenk het maar en het was er nog. GEWELDIG. heb dit nog nooit eerder mee gemaakt.  

Edited by midway

Inmiddels heb ik TT Home opnieuw geinstalleerd en de oude bestanden verwijderd van mijn computer. Een backup gemaakt van mijn SD kaartje en ook de even geparkeerde Europa teruggezet op de juiste plaats. Ik vind het wel merkwaardig dat wanneer er een nieuwe kaart geupdate is de Favoriet adressen opnieuw ingevoerd moeten worden. Het idee om de adressen die je wil bewaren in een bestand in Nuttige Plaatsen te zetten spreekt me wel aan. Maar eerst t.z.t. maar 's zien hoe we dat doen.

Gr,

AJ

@AJdeL

Erg vreemd want bij mijn Carminat Live worden de favorieten gewoon meegenomen naar de nieuwe kaart.

En dit gebeurt al denk ik zo'n jaar.

Ik weet natuurlijk niet of je een Carminat Live versie hebt of een niet Live versie, want daar zou misschien verschil in kunnen zitten.

Overigens is de kaart van Europa 9.35 (Carminat Live) te downloaden !

Edited by puccini

De server voor Carminat is weer in de lucht. Inmiddels nieuwe kaart geïnstalleerd.

Wanneer gaat TomTom nou eindelijk eens de 9.00 kaart uit de lijst van updates in TomTom Home halen.

Ik kreeg 2 kaarten aangeboden, en natuurlijk was de 9.00 al standaad aangevinkt en de 9.35 niet.

ERG SLORDIG

Edited by TifKag

zal ik eens een sterk verhaal vertellen? Oke Ik heb de nieuwe kaart 935 gedownload en geïnstalleerd op mijn 5150 truck. Tot mijn grote verbazing was alles er nog : recente bestemmingen, favorieten, bedenk het maar en het was er nog. GEWELDIG. heb dit nog nooit eerder mee gemaakt.  

Dat is bij mij al zo sinds ik dat ding heb. De nieuwe kaart overschrijft namelijk de oude kaart. Bestanden die dus niet in die nieuwe kaart zitten worden dus ook niet overschreven. Al je poi,s en favorieten zouden dus moeten blijven staan.

Op een Mazda NB1 ingebouwde navigatie: favorieten behouden met de upgrade naar 935, alleen mijn thuisadres moest ik opnieuw instellen.

Tot mijn verrassing vanmorgen Europa v 9.37 geinstalleerd.

Blijkbaar een tussenkaart kort geleden nog naar 9.35 geupdated

Zat wellicht een fout in??

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0