Sign in to follow this  
Followers 0
Webr

TomTom GO 6000 - beoordeling : zijn jullie ook van deze mening ?

34 posts in this topic

Ik ken ook de 100x serie niet, maar hier kan je kijken hoe je op voorhand een route plant : http://download.tomtom.com/open/manuals/new_GO/html/nl-nl/index.htm#Planningarouteinadvance.htm

Hier zijn de mogelijkheden om gewoon een route te plannen naar een bepaalde plaats : http://download.tomtom.com/open/manuals/new_GO/html/nl-nl/index.htm#Planningaroute.htm

mvg

WeBr

Ik heb zelf de 1005 gehad en het grote manco aan deze serie was de routeplanner die later via een software update werd toegevoegd.

Deze routeplanner had maar een beperkt aantal tussenpunten, ik meen iets van 3 of 4  stuks, niet echt wereldschokkend en een heel verschil met zijn voorganger.

Nu heb ik hier mogen lezen dat met de routeplanner van de 6000 een route met 10 tussenpunten mogelijk moet zijn.

Da's misschien voor de power users zoals koeriers nog te weinig maar voor de gemiddelde forens of vakantieganger al een forse verbetering.

En er schijnt nog meer verbeterd te zijn met deze software update waardoor een heleboel kritiekpunten richting de prullenbak zijn verwezen.

Alleen jammer dat men daar bijna een jaar voor nodig schijnt te moeten hebben.

Het heeft TT een storm van kritiek opgeleverd en heeft zeker de verkoopcijfers van deze serie gedrukt.

Want deze functionaliteiten hadden er natuurlijk van het begin af aan in moeten zitten.

Ik heb zelf de 1005 gehad en het grote manco aan deze serie was de routeplanner die later via een software update werd toegevoegd.

Deze routeplanner had maar een beperkt aantal tussenpunten, ik meen iets van 3 of 4  stuks, niet echt wereldschokkend en een heel verschil met zijn voorganger.

Nu heb ik hier mogen lezen dat met de routeplanner van de 6000 een route met 10 tussenpunten mogelijk moet zijn.

Da's misschien voor de power users zoals koeriers nog te weinig maar voor de gemiddelde forens of vakantieganger al een forse verbetering.

En er schijnt nog meer verbeterd te zijn met deze software update waardoor een heleboel kritiekpunten richting de prullenbak zijn verwezen.

Alleen jammer dat men daar bijna een jaar voor nodig schijnt te moeten hebben.

Het heeft TT een storm van kritiek opgeleverd en heeft zeker de verkoopcijfers van deze serie gedrukt.

Want deze functionaliteiten hadden er natuurlijk van het begin af aan in moeten zitten.

U heeft helemaal gelijk vwb de laatste zin. TomTom heeft zich hiermee niet geliefd gemaakt, maar is wel volop bezig om terug te komen met uitgebreidere mogelijkheden op de nieuwe serie.

Met de routeplanner kan men tegenwoordig routes maken met tot 250 (!) tussenpunten. Ook voor de professionele gebruiker is dat een vooruitgang. De gemaakte routes kunnen echter alleen op het apparaat zelf opgeslagen worden en kan men niet delen met anderen, wat ik persoonlijk een gemis vindt.

Momenteel schijnt er hard gewerkt te worden om de custom poi's weer te kunnen gebruiken, iets waar velen naar uitkijken.

Mijn meest positieve indruk blijft nog steeds de uitstekende verbinding met de satellieten, uiteraard het meest belangrijke issue van een navigatieapparaat. Als het toestel niet (bijna) exact weet waar u zich bevindt, zullen alle overige functies ook niet goed werken.

Als het toestel niet (bijna) exact weet waar u zich bevindt, zullen alle overige functies ook niet goed werken.

Dat probleem heeft elk navigatie systeem en daar is TT helaas geen uitzondering in.

Dat kun je ondervangen door pas te gaan rijden als je een goede GPS verbinding hebt.

Op een stilstaande schietschijf kun je immers beter mikken dan op een bewegende.wink.png

Edited by Kingpin

Dat probleem heeft elk navigatie systeem en daar is TT helaas geen uitzondering in.

Met de nieuwe serie (NAV4) is dat probleem dus niet meer aanwezig.

Heb afgelopen zaterdag de GO 6000 besteld ter vervanging van mijn 1000. Heb deze via de Klantenservice van TT besteld en zo 25% korting op het apparaat gekregen incl. Gratis bijpassend tasje van €19,95. Ik ben zelf vrachtwagenchauffeur dus ik ben benieuwd. Heb een jaar gewacht voordat ik hem definitief kocht vanwege de lange soort van Beta stadium waarin hij verkeerde.

Allereerst lees ik dat TomTom functies verwijderd heeft die volgens TomTom niet gebruikt worden en als er toch weer vraag naar is, kunnen ze die weer toevoegen.

A. Hoe weet TomTom welke functies ik gebruik.

B. Ik zet liever een functie uit die ik niet gebruik, dan dat ik een functie niet aan kan zetten omdat TomTom deze verwijderd heeft.

Ik ben zelf koerier en heb vaak meerdere adressen, nu kan ik een start adres opgeven en een eind adres en daar tussenin kan ik tussenstops zetten, elke keer 1 en dan weer opnieuw dezelfde 5 handelingen voor elke volgende tussenstop.

Ik wil natuurlijk een zo kort mogelijke of een zo snel mogelijke route hebben. Van A via x naar y naar z en weer terug naar A.

Eigenlijk weet ik dus niet wat mijn eerste adres moet worden en ook mijn laatste adres niet.

Waarom geeft TomTom mij niet de mogelijkheid om een route te maken door meerdere adressen in te voeren en vervolgens een keuze, korte of snelle route.

Zoals het nu gaat, start hij vaak niet bij het dichtbijzijnde adres en moet ik vaak km omrijden omdat hij het eindadres als laatste neemt en eigenlijk is het eindadres het beginadres, maar dat kan je ook niet kiezen.

U kunt zelf ook aangeven in welke volgorde u de verschillende tussenstops wilt rijden.

Bram van T. heb je ondertussen gevonden dat er meerdere stemmen zijn. Eva is er nog wel!

Edited by Janneke51

Vanavond de 1e km gemaakt met de nieuwe 6000.
1e indruk is  heel mooi ding met de kaart die vloeiend loopt.
Handig is dat je kan zien resterende tijd en km in 1 oogopslag.
3D ben ik nog niet tegengekomen maar komt misschien ook nog wel eens.

Hoop wel dat er snel een update komt want pois die mis ik nu al.

Zelf een plaatje gemaakt om de brodit houder op te zetten zodat die goed in het zicht (niet voor het raam)

zit en makkelijk te bedienen.