Sign in to follow this  
Followers 0
Erik01

vragen aan Go 5000 / 6000 bezitters: reis via + favorieten

3 posts in this topic

Deze zomer langs Parijs gereden met TT 1000 en via die functie "reis via" (of hoe heet die ook alweer) twee tussenpunten toegevoegd zodat hij niet de Periferique zou nemen maar la francilienne. Zonder die tussenpunten vertikt hij het om langs daar te rijden. Met die tussenpunten krijg je netjes melding dat je tussenpunt nadert en bereikt en dan gaat route gewoon verder. Je blijft ook netjes de tijd en afstand zien tot je eigenlijke (vakantie)bestemming.

Dus bij deze de vraag of je dat met een TT 5000 ook zo kunt ingeven? Of moet je werkelijk eerst als bestemming een punt ingeven, tot daar rijden en vervolgens pas je tweede punt als bestemming ingeven enz?

Bij de TT1000 kan je GPS laten opstarten en je favorieten onmiddellijk laten zien zodat je die kan aanklikken en onmiddellijk kan starten met je navigatie. Zit dergelijke functie ook in 5000 of moet je daar eerst paar keer gaan scrollen / klikken alvorens die favorieten tegen te komen en die te kunnen selecteren om te kunnen beginnen navigeren?

mvg,

Erik

Uiteraard is het mogelijk om met de nieuwe type TomTom (deze noemt men NAV4) tussenpunten in te voeren.

De manier van toevoegen van tussenpunten is een beetje verschillend met de oudere types (GO 1000 en 1005 zijn de NAV3 toestellen). Als u de eindbestemming heeft ingegeven raakt u de plaats die u als tussenpunt wilt hebben aan en vervolgens "gebruik in Route" in het submenu aantikken  In tegenstelling van de NAV3 waar drie tussenpunten mogelijk zijn kunt u bij de NAV4 tot 250 (!) tussenpunten invoeren.

Overigens als u een werkend Live abonnement heeft kan het soms voordelig zijn om de aangegeven route rond Parijs te volgen. Life is erg nauwkeurig en geeft vaak wel een zeer goed alternatief. Ook de Francilienne kent filevorming en vertraging.

Voor het zien van uw favorieten klikt u bij de NAV4 op het menu icoontje en vervolgens op "Mijn Plaatsen" Bij de 500(0) modellen moet u een extra klik doen om op de 2e pagina van het menu te geraken waar de "Mijn Plaatsen" knop zit.

Edited by filemaker

Bij mijn 5000 staan de favorieten (Mijn plaatsen) op het scherm, wordt aangegeven door een rondje met een sterretje er in.

Door er op te tikken kan je zo een plek toevoegen aan een route als tussenpunt.

Je krijgt een melding zodra je het tussenpunt gaat bereiken en de route gaat dan gewoon verder.

Je kunt zelf kiezen welke informatie (aankomsttijd en afstand) wordt getoond, die van het tussenpunt of die van de bestemming.