Sign in to follow this  
Followers 0
Taai

Kaartupdate van de Map Share-community

15 posts in this topic

Wanneer ik de aangeboden Map Share update heb gedownload op mijn Go 1005 blijft TomTom MyDrive deze update nog steeds aangeven om gedownload te worden ook al herhaal je deze download procedure een aantal keren blijft MyDrive nog steeds aangeven dat er een nieuwe MapShare update beschikbaar is.     

Mijn vraag is heb ik dit verschijnsel alleen of zijn er meerderen met dit zeer vervelende euvel.

Wanneer ik de aangeboden Map Share update heb gedownload op mijn Go 1005 blijft TomTom MyDrive deze update nog steeds aangeven om gedownload te worden ook al herhaal je deze download procedure een aantal keren blijft MyDrive nog steeds aangeven dat er een nieuwe MapShare update beschikbaar is.     

Mijn vraag is heb ik dit verschijnsel alleen of zijn er meerderen met dit zeer vervelende euvel.

Nee....heb daar (nog) geen last van...wel staat er vrijwel elke dag een nieuwe update klaar, vaak nog niet eens 1 mb groot (GPS fix en flitspalen en soms Mapupdates), waar hij dan meestal dik 10 minuten mee bezig is, maar goed....dat weten we inmiddels.wink.png

Hier ook steeds een update aanwezig

Ook als je ‘alleen door TomTom gecontroleerde wijzigingen’ hebt aanstaan?

Grtz, Peter.

Niet in MyDrive maar op je TomTom. 

Instellingen -> Kaartkorrecties -> Correcties van anderen ->

En dan een van de drie mogelijkheden kiezen:

Correcties aangebracht door TomTom

(alleen officieel goedgekeurde kaartcorrecties) kleine bestanden altijd goed.

Correcties aangebracht door TomTom of veel Mapshare gebruikers

(de officiele wijzigingen en wijzigingen die door meerere mensen zijn aangegeven) iets grotere bestanden en redelijk betrouwbaar

Correcties aangebracht door TomTom of door enkele gebruikers

(de goede wijzigingen van TomTom, aangevuld met alles wat er door iedereen is ingeklopt, dus ook door die boze man die zijn straat heeft afgesloten omdat hij het verkeer zat is.) En hier wil wel eens een foutje in optreden dat incompatible is met de kaart en blijft dus opnieuw installeren

Grtz, Peter.

Peter, bij mijn oude TT 920 moest deze instelling in TT Home aangepast worden. Ik heb hem nu ook gevonden in mijn TT 1005 maar ook na 5X downloaden van deze update blijf ik Map Share aangeboden krijgen steeds met de zelfde grootte van 261 Kb.

Dit verschijnsel krijg ik zowel op mijn Laptop als op mijn PC.

Ik heb ook een 1005, wel de 4gieg uitvoering, maar niet het probleem dat er een download steeds aangeboden word. Maar dat helpt jou natuurlijk niet.

Al eens een verify gedaan met de TomTom server?

Trommelreset met powerknop ingedrukt houden tot het schermpje verschijnt met de tekst, dan drie keer snel de powertoets indrukken en wachten tot het plaatje in beeld komt dat je ‘m aan je computer moet aansluiten waarna tomtom de inhoud  van je 1005 nakijkt en zonodig hersteld.

En natuurlijk je mydrive software helemaal van je computer verwijderen en opnieuw installeren en/of het terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Maar nogmaals, misschien ben ik nu eens in de unieke situatie dat ik eens geen problemen heb met mydrive en dat is ook wel eens prettig. laugh.png

Grtz, Peter.

Correcties aangebracht door TomTom of door enkele gebruikers

(de goede wijzigingen van TomTom, aangevuld met alles wat er door iedereen is ingeklopt, dus ook door die boze man die zijn straat heeft afgesloten omdat hij het verkeer zat is.) En hier wil wel eens een foutje in optreden dat incompatible is met de kaart en blijft dus opnieuw installeren

Grtz, Peter.

Deze instelling gebruik ik al jaren (enkele gebruikers)...in het besef dat een grappenmaker inderdaad bijvoorbeeld een berijdbare weg opeens afgesloten heeft....zolang daar niet mijn eindbestemming zit, vind ik dat wel best.smile.png

Want ik merk er onder het rijden niet veel of zelfs helemaal niks van, in onbekende steden dus.....wel natuurlijk als zo'n geintje voorkomt in je eigen stad.....maar dat heb ik in al die jaren eigenlijk nog nooit meegemaakt.

Heb nu hetzelfde verschijnsel als wat u hierboven beschreef. Mag ik vragen of dit opgelost is en zo ja, hoe u dit hebt opgelost?

Probleem blijft zich voordoen bij mijn GO1005, ook met de nieuwe MyDrive. Als je TT benadert blijft men wat vaag, zoals het advies om slechts eens per twee weken bij te werken (maakt echter niets uit ...) en de opmerking dat achter de schermen de mapshares wel degelijk worden verwerkt, maar dat ze ten onrechte nog als ' downloadable'  worden getoond na het bijwerken.  

Krijg nog steeds geen nieuwe updates van map share aangeboden, flitsers en zo wel. Kan ook in de go6000 niet vinden waar je het kan instellen, kaart correcties komen daar niet in voor. Gaat dus uitslauitend de map share updates aan zetten.

Heb tomtom hierover gemaild antwoord is, dat de map share updates niet meer via mydrive connect gaan maar live door de lucht. Stond niet duidelijk op hun support vermeld, ze gaan site aanpassen

Vreemd antwoord want ik krijg ze binnen via My Drive Connect. Mogelijk gaat het via Live als je elke dag het apparaat egbruikt.