Sign in to follow this  
Followers 0
Erik01

TT 5000 of 6000

7 posts in this topic

Ben me aan het oriënteren naar nieuwe TT en weet dat op zich verschil tussen 5000 en 6000 enkel bestaat uit groter scherm.

Welke voordelen levert dit grotere scherm op? Worden toetsen etc wat groter? Of icoontjes?

Ik zag al ergens topic passeren dat bij de TT6000 je de optie "mijn locaties" zichtbaar had op eerste menu-pagina, terwijl dit bij de TT5000 pas op tweede pagina van het menu zit.

Dat lijkt me nu net de optie die ik meest nodig heb: ik heb een aantal vaste locaties waar ik voor mijn werk naar toe navigeer. Op mijn huidige TT1000 kon je die favoriete bestemmingen onmiddellijk laten tonen bij opstart (dus als eerste scherm wat je te zien kreeg), maar dat gaat blijkbaar niet bij deze nieuwe reeks.

Ik neem aan dat "mijn locaties" inderdaad de vervanger is van de favorieten zoals die vroeger bestonden? Dus dat je mijn locaties aanklikt en dan dat lijstje te zien krijgt waaruit je kan kiezen.

Uit die optiek lijkt me het dan ook handiger dat die optie op de eerste menu-pagina zou staan zoals je dat bij de TT6000 kunt instellen, maar dat gaat dus niet zo bij de TT5000.

Reden dat ik dus die 6000 zou verkiezen (hoewel ik die serieus groot vind) zou die enige mogelijkheid zijn.

Of zie ik nog andere voordelen over het hoofd? Of hoe dan andere gebruikers van een 5000 of 6000 het als je naar favoriete bestemmingen vaak moet navigeren? Misschien kan dat op een 5000 ook op een snelle manier ?

Erik

Klopt staat inderdaad op de 2e pagina bij een 5000 (Dus een tikje meer). De enige andere manier is spraakherkenning hetgeen naar mijn mening aardig werkt (VW Polo) maar kan in een andere auto anders werken (omgevingslawaai etc.) 

Bij de 5000/6000 staan je 'Favorieten' op de overzichtskaart (2D) aangegeven door een sterretje. Tik op het sterretje en je kunt er direct heen navigeren. Soms al je op deze manier de kaart dus eerst moeten verschuiven.

Zover ik weet is het kunnen aanpassen van de icoon grootte en het formaat het enige verschil tussen beide apparaten.

vinden jullie dat niet vervelend dat je extra handeling moet doen voor aan je favorieten te geraken?

Of gebruiken jullie inderdaad het op de manier zoals Tulpie zegt: beginnen uitzoomen tot je de favorieten met sterretjes op je kaart ziet en die dan aanklikken?

Of kan je die ook via spraakherkenning activeren?

Die 6000 is inderdaad een serieus groot ding :-) Schrikt me beetje af om zo'n halve tablet tegen mijn voorruit te hangen... Lijkt me de zichtbaarheid op de weg niet echt te bevorderen...

Op mijn oude One 3 klikken en zoeken in de lijst

Op mijn 5000 4 klikken en zoeken in de lijst. Zou op een 6000 3 klikken zijn omdat Mijn Plaatsen (favorieten)

al op een scherm eerder staat.

Met spraakbesturing (werkt prima bij mij)

Hallo TomTom

Mijn Plaatsen

Lijst doorlopen

Vind het niet vervelend heb niet zoveel Favorieten

In 1 van mijn auto's heb ik de 6000 in de andere nog de 1005 (5 inch) nu reed ik geisteren dus in de auto met de 5 inch na weken in die van de 6 inch te hebben gereden. Ik vond het gewoon klein die 5 inch. Zo snel wen je dus aan een groot scherm.