Sign in to follow this  
Followers 0
WAMozart

Bij de stoplichten links of rechtsaf

17 posts in this topic

Hoi, ik vraag me af waarom de Tomtom modellen nog niet beschikken over een melding dat je bij de stoplichten links of rechts of rechtdoor af moet slaan. De Garmin modellen beschikken hier wel over.

Edited by WAMozart

Stel de vraag eens aan TomTom, die kan je misschien (als ze willen) antwoord geven.

Jawel maar ik ben ook benieuwd wat jullie van deze optie zouden vinden. Of bijvoorbeeld zoiets als: " bij het tankstation rechtsaf ".

Er wordt nu toch ook al gemeld waar je moet afslaan , wanneer er dan nog bij moet komen bij de lichten , bij dt en bij dat , word het mijn insziens wel een beetje druk . Dit is uiteraard mijn mening hierover , met alle respect van ieders mening hierover

Grts  André

Edited by toytom

Ik heb ook een Garmin met deze functie en vind het nou niet echt een dijenkletser.

Als ik op het 6 inch scherm van mijn GO 6000 kijk zie ik ook wel waar ik af moet slaan.

Ik zou er de aankoop niet van af laten hangen.

Ook vind ik de stem van Xander (die idd. ook op de Garmin zit) niet echt duidelijk.

Zo kan hij bijvoorbeeld de zin: "Sorteer in een van de linkerbanen voor" ondanks ettelijke updates nog steeds niet fatsoenlijk uitspreken.

Hij maakt er het volgende van: Sorteer in een van de linkerbnen voor.

Ook van sommige straatnamen krijg je een hele rare uitspraak.

Edited by Kingpin

Jawel maar ik ben ook benieuwd wat jullie van deze optie zouden vinden. Of bijvoorbeeld zoiets als: " bij het tankstation rechtsaf ".

Ik hoef dat niet te hebben hoor op mijn TT.....ben al blij dat hij verteld welke straat ik in ga rijden, dit kan ik dan snel even checken op het scherm...ben verder tevreden met hoe een TT nu is.

Ik hoef ook niet die flauwekul als 3-D gebouwen te zien....die zie ik wel door mijn voorraam.wink.png

Ondanks ik zelden met geluid aan rijdt kan ik goed zien waar ik heen moet, dus ik vindt het beeld duidelijk genoeg en hoef al deze (extra) info niet te hebben.

Ach, ik ben ook heel tevreden met mijn Tomtom XL Classic hoor, maar ik dacht dat dit wel een aardige toevoeging zou zijn.

Ook vind ik de photo real junction op de Garmin best mooi om te zien. Je ziet de daadwerkelijke afslag in realistische weergave ( als foto van de afslag )op je scherm. Maar echt heel noddzakelijk is het niet want met de rijstrookbegeleiding van de tomtom kom je er ook wel.

Wel blijft de tomtom moeite hebben met snelle splitsingen zodra je een afslag hebt genomen. De animatie van de afslag blijft te lang in beeld naar mijn mening. Wellicht nog een verbeterpuntje voor tomtom?

Edited by WAMozart

Ik mis die informatie ook niet..... straks krijgen we nog te horen via de Live verbinding, "Stop na 300 meter rechts, omdat Bakker Bart het bruine brood in de aanbieding heeft". crazy.gif

Het zou te overwegen zijn om de gebruiker de keuze te geven wat zij/hij wil horen van het apparaat. 

Wel blijft de tomtom moeite hebben met snelle splitsingen zodra je een afslag hebt genomen. De animatie van de afslag blijft te lang in beeld naar mijn mening. Wellicht nog een verbeterpuntje voor tomtom?

Tik even op het scherm en de rijstrookbegeleiding verdwijnt weer. 

En dan het verhaal van de rotondes.

Ga rechtdoor over de rotonde en neem dan de derde afslag.

Waarom niet gewoon Neem op de rotonde de derde afslag.

Je mag nooit rechtdoor OVER de rotonde , wat sommige wel doen , zeer gevaarlijk en niet zo goed voor uw auto laugh.png

En dan het verhaal van de rotondes.

Ga rechtdoor over de rotonde en neem dan de derde afslag.

Waarom niet gewoon Neem op de rotonde de derde afslag.

Zet dat ding op marktplaats als je er zo ontevreden over bent.

Je mag nooit rechtdoor OVER de rotonde , wat sommige wel doen , zeer gevaarlijk en niet zo goed voor uw auto laugh.png

Er zijn wel rotondes waar je rechtdoor over kunt, maar niet hier in de BeNeLux voor zover ik weet.