Sign in to follow this  
Followers 0
Holiday

Fout bij ophalen nieuwe kaart

6 posts in this topic

Ik kreeg een bericht dat er nieuwe updates waren voor mijn Go 6000.

Go 6000 op mijn PC aangesloten met de goede kabel en verbinding gemaakt met MyDrive.

De Go 6000 werd herkend en vervolgens werden de updates opgehaald en naar de PC gedownload.

Meteen viel mij op dat het downloaden meer dan 12 uur zou gaan duren en dat je de verbinding met de Go 6000 en de PC niet mag onderbreken.

TomTom maar eens gebeld en gevraagd of dit normaal was.

Volgens de vrouwelijke helpdeskmedewerkster, kon dit wel lang duren, maar mogelijk zou het ook sneller gebeuren.

Mijn verbinding met internet is niet zo snel 2 MB, dus ik dacht dat het aan mijn download snelheid zou liggen.

Na ongeveer 4 uur zag ik dat mijn verbinding met de Go 6000 en de PC onderbroken was en na die tijd kan ik ook geen verbinding meer maken.

Als ik de Go 6000 nu opstart, krijg ik een foutmelding "Geen kaart beschikbaar" Instaleer de kaart die je al gekocht hebt opnieuw of ga naar de TomTom Shop om een kaart te kopen.

Verder komt het systeem ook niet meer.

Zodra ik de Go 6000 aan de PC koppel hoor ik wel dat hij verbinding heeft, maar MyDrive herkend hem niet.

Harde reset gegeven, maar hij komt steeds weer terug in het geen kaart verhaal.

Wat kan ik nog meer proberen.

Had hetzelfde probleem. Klik op icoontje van MyDrive Connect, onderin je Windows-bureaubladscherm. Klik op het schroefwieltje. Klik op instellingen. Ga naar tabblad 'Cache' en klik op 'Maak de cache leeg'. Nu update opnieuw uitvoeren. Bij mij was toen het probleem opgelost.

Hallo

Ik ben nieuw op het forum en gebruik de android app op een tablet. Ook ik heb problemen bij het ophalen van de kaartupdate, verder werkt TomTom perfect.

Op het scherm van TomTom verscheen: "Nieuwe kaartupdate beschikbaar" ongeveer 3,92GB

Aangeklikt en de kaartupdate ging van start. Maar na 2.35 GB is het downloaden plots gestopt en blijft de blauwe balk op 2.35 GB staan.

Het downloaden is inmiddels 4 uur gestopt en er komt geen verandering in het beeld.

Wat moet ik doen?

Annuleren en opnieuw beginnen? 

Dan ben ik 2.35 GB kwijt, die ik per GB af moet rekenen met mijn provider omdat wij alleen mobiel internet hebben in het buitengebied.

Of is er een andere oplossing?

Graag reactie op mijn probleem.

Alvast bedankt.

Lndrover.

Ik ben nu al 8 dagen bezig, met behulp van de helpdesk en nog staat de nieuwe kaart er niet op.

We hebben van alles al geprobeerd.

De cash al meerdere keren geleegd,

De Go 6000 al meerdere keren een harde reset gegeven,

MyDrive al tig keer vernieuwd,

FireWall uitgezet, virusscanner verwijderd, Microsoft Security Essentials verwijderd.

Het downloaden gaat heel traag en wordt ook vaak onderbroken, zelfs bij een verbinding van 20 Mb.

Elke keer als de update klaar is krijg ik een foutmelding dat er iets niet goed is gegaan en ik met de Costumer Service contact moet opnemen en daar krijg ik elke keer het zelfde verhaal te horen, wat ik nu al 30 keer heb gedaan.

Als ik de Go 6000 opstart geeft hij aan dat er geen kaarten zijn.

Jammer dat je niet de mogelijkheid heb om het geheugen van de Go 6000 te bekijken om misschien de download er rechtstreeks op te zetten.

Maandag maar weer bellen.