Sign in to follow this  
Followers 0
swdriver

Nieuwe tomtom's GO (GO 510-GO 5100 & GO 610-GO 6100)

70 posts in this topic

Welke heeft dan de Lifetime Flitsers?

De 6100

De 6100

En natuurlijk ook de 5100 wink.png

(die ik overigens net verkocht heb)

Ja, dan wel. Maar ik ken weinig mensen die twee TomTom's met identieke hardware gebruiken. Mijn vorig device was de 1005 GO World waar nog een paar maanden kaartupdates en flitsers tegoed op zat. Dit heb ik door de help desk laten overzetten naar het account van de koper.

Ik ben overigens erg tevreden met de 6100.

Edited by crips

IK heb ook flitsers livetime

IK heb ook flitsers livetime

Maar jouw Tomtom is geen NAV4 apparaat.

En dat zijn de 5100 en de 6100 wel.

Bij de 5000 en de 6000 moet je steeds je flitsabonnement verlengen.

Edited by Kingpin

Maar jouw Tomtom is geen NAV4 apparaat.

En dat zijn de 5100 en de 6100 wel.

Bij de 5000 en de 6000 moet je steeds je flitsabonnement verlengen.

Volgens mij als er Lifetime Flitsers staat hoef je niet steeds te verlengen.

Volgens mij als er Lifetime Flitsers staat hoef je niet steeds te verlengen.

Dat klopt.

De Go 5000 en 6000 = betaalde flitsers elk jaar te verlengen

De Go 5100 en 6100 = gratis flitsers zolang je het device bezit.

Bij mij staat er in mij 6000 vermeld Lifetime Flitsers dus niet verlengen elk jaar.

Bij mij staat er in mij 6000 vermeld Lifetime Flitsers dus niet verlengen elk jaar.

Dan is dat een fout, de 6000 heeft geen lifetime flitsers.

Ik had een 1005 voor de 6000 en daar zat nog veel op zoals flitsers en kaartupdate's.
Ik heb dat naar mijn 6000 overlaten zetten en dat bleek lifetime flitsers op te leveren.wink.png 
Op de 1005 die ik nog heb zit nu geen updates meer.

Wel mapshare want dat is gratis.

Ontwikkelen, ze halen steeds meer weg uit die tomtom en dan heb je hier van die kl.zakken die zeggen, dat heb je toch niet nodig, dat zijn dus mensen die met niemand rekening houden.

Ook het updaten is een grote ramp met de 6000. De eerste update heeft 14 dagen geduurd voordat het in orde was, met behulp van de helpdesk. Nu de kaartupdate ben ik ook alweer 5 dagen bezig met behulp van de helpdesk. Het ligt altijd aan de computer, eerst de USB kabel achterin steken, virusscanner uit, Firewall uit, genoeg schijfruimte, wel de goede kabel, snelheid download niet goed, andere PC proberen, bij de buren proberen, cash legen, kleine reset, grote reset, niets lukt. Dan krijg ik een bericht,

Waarschijnlijk een probleem met internet beveiliging,

Toegang tot de TCP Poort moet toegestaan zijn voor de TomTom

Poort 80 algemene toegangspoort

443 HTTPS (Voor logins, associaties, andere versleutelde informatie)

3128, 3129 interne communicatie poorten

4000 de web connector poort van My TomTom

Mocht dit niet tot een oplossing leiden schroomt u dan niet weer contact met ons op te nemen om deze kwestie nader te onderzoeken.

Je mag eerst wel een cursus computerkundige doen voordat je een TomTom koopt.

Nu moet ik hem maar opsturen voor reparatie.

Fijn hoor die TomTom

Ik had een 1005 voor de 6000 en daar zat nog veel op zoals flitsers en kaartupdate's.

Ik heb dat naar mijn 6000 overlaten zetten en dat bleek lifetime flitsers op te leveren.wink.png 

Op de 1005 die ik nog heb zit nu geen updates meer.

Wel mapshare want dat is gratis.

Vandaar natuurlijk dat ik steeds een foutmelding krijg....toen ik een paar dagen geleden de net gekochte Go 1005 (8gb versie) aan mijn vaste account wilde toevoegen. (koppelen)

Die zag natuurlijk dat ik bij de 5100 alles Livetime had en dat feest (van alles overzetten op je nieuwe) gaat natuurlijk niet door op die 1005 ! crazy.gif

Nou ja....zal maar weer eens een belletje plegen met ze...gelukkig had de vorige eigenaar de v9.50 kaart er al opgezet.wink.png

Ontwikkelen, ze halen steeds meer weg uit die tomtom en dan heb je hier van die kl.zakken die zeggen, dat heb je toch niet nodig, dat zijn dus mensen die met niemand rekening houden.

Ook het updaten is een grote ramp met de 6000. De eerste update heeft 14 dagen geduurd voordat het in orde was, met behulp van de helpdesk. Nu de kaartupdate ben ik ook alweer 5 dagen bezig met behulp van de helpdesk. Het ligt altijd aan de computer, eerst de USB kabel achterin steken, virusscanner uit, Firewall uit, genoeg schijfruimte, wel de goede kabel, snelheid download niet goed, andere PC proberen, bij de buren proberen, cash legen, kleine reset, grote reset, niets lukt. Dan krijg ik een bericht,

Waarschijnlijk een probleem met internet beveiliging,

Toegang tot de TCP Poort moet toegestaan zijn voor de TomTom

Poort 80 algemene toegangspoort

443 HTTPS (Voor logins, associaties, andere versleutelde informatie)

3128, 3129 interne communicatie poorten

4000 de web connector poort van My TomTom

Mocht dit niet tot een oplossing leiden schroomt u dan niet weer contact met ons op te nemen om deze kwestie nader te onderzoeken.

Je mag eerst wel een cursus computerkundige doen voordat je een TomTom koopt.

Nu moet ik hem maar opsturen voor reparatie.

Fijn hoor die TomTom

Tja. Je zou eens software maken die zoals anderen gewoon omgaat met reeds beschikbare poorten..... Waanzinnig wat je schijnbaar soms moet uithalen om een reguliere internet verbinding te kunnen gebruiken.... En het advies om de virusscanner en firewall uit te zetten valt voor mij in de categorie "we weten niet waar we het over hebben" . Dat alleen al is voor mij reden om die software links te laten liggen.

Edited by Hensepens

Ik heb sinds kort een go 610. Wat een fantastisch apparaat. Goed ik heb een aantal functies vergeleken met mijn oude, vertrouwde 710 niet meer, maar wat een gemakkelijk apparaat is dit. Ook Mydrive Connect werkt geweldig. Dolblij met deze machine. POI's gaan veel simpeler dan vroeger. Ook syncen via mijn contacten in mijn telefoon is geweldig. Naam selecteren en via MYdrive naar je tommie. I love it.

Het apparaat, eveneens een GO 610, bevalt mij ook prima. Vooral de gratis (nieuwste) kaarten zolang de levensduur is van het apparaat is: Fantastisch!

Wel is een SD kaart toegevoegd met extra geheugen en heb direct de Amerika- kaart er op gezet, voor als ik die kant weer opga. tongue.png

Ben er ook heel blij mee, laat een anders dan maar z.g. gratis navigeren b.v. op z'n telefoon, het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. good.gif

Edited by navigatiegeluk

Je kan natuurlijk ook TomTom op je smartphone zetten en een abbo nemen voor 3 jaar (45 euro) dan heb nagenoeg dezelfde functies als op je 610.

Laat ik nu beiden hebben de 5000 en de Mobile.

IK gaf alleen aan dat op een mobile nagenoeg gelijk was (Jij had het over een telefoon).

Ik heb sinds 1 maand de nieuwe GO 6100. Momenteel is de micro-USB aansluiting van het apparaat naar binnen gedrukt waardoor contact met de PC uitgesloten is. Heb sinds jaar en dag de XL uitvoering met de mini-USB en nog nooit problemen mee gehad. Iemand bekend met het probleem? Oplossing? of moet de GO 6100 terug naar TomTom voor reparatie?