Sign in to follow this  
Followers 0
WJvdR

Nieuwe My Drive Connect 4.0.0.2107

37 posts in this topic

Kreeg een nieuwe versie aangeboden.

Installatie ging goed maar kreeg meerdere foutmeldingen na het opstarten,

Uiteindelijk kreeg ik de kans om de updates te selecteren en daarna gebeurt er niets meer.

Alleen die vervloekte reclame werkt, maar waar vroeger de voortgang getoond werd, blijft het bij mij in ieder geval wit en er gebeurt niets meer.

Het ziet er naar uit dat er geen browser meer gebruikt wordt. MyDrive Connect is nu een zelfstandig programma

Edited by WJvdR

Zelfstandig of niet, het is nog steeds bagger. Ik heb sinds december 2014 alleen maar foutmeldingen. Nu ook weer met de nieuwe kaart, er is een technisch probleem. En wat nou zo jammer is, is dat het TomTom gewoon geen ruk kan schelen hoe ontzettend slecht MyDrive is.

Zelfstandig of niet, het is nog steeds bagger. Ik heb sinds december 2014 alleen maar foutmeldingen. Nu ook weer met de nieuwe kaart, er is een technisch probleem. En wat nou zo jammer is, is dat het TomTom gewoon geen ruk kan schelen hoe ontzettend slecht MyDrive is.

Er zijn mensen die helemaal geen problemen hebben die op de jouwe lijken. Vind je dat niet raar?

Nieuwe Mydrive geinstalleerd, de eerste keer een foutmelding dat er een tech. prob. was en even later terug moest proberen, de tweede keer ging alles goed.

En ook voor de nieuwste versie van TT de 6100

Hier ook de nieuwste binnengehaald en er waren 2 updates.

Na verloop van tijd een foutmelding gekregen, in mydrive

staat na opnieuw opstarten dat de 6000 uptodate is.

Er zijn mensen die helemaal geen problemen hebben die op de jouwe lijken. Vind je dat niet raar?

En er zijn zat mensen die ook al heel lang dezelfde problemen hebben. Vind je dat niet raar?

En er zijn zat mensen die ook al heel lang dezelfde problemen hebben. Vind je dat niet raar?

Ja klopt, ik heb dit ook al een paar keer ervaren : bij installatie na verloop van tijd een foutmelding gekregen in Mydrive, en na opstarten zegt hij dat de TomTom 6000 up to date is.

Net weer een nieuwe versie zie onderschrift.

Kan het aan de accuspanning liggen wanneer het updaten niet lukt?

Ik werk nu een half uurtje van huis.

Half uur navigeren, Standby voor 9 uur, half uur terug, 14 uur standby.

Iedere keer geprobeerd om direct na thuiskomst te updaten en dat mislukt dan. 

Dan een uurtje of 2 aan de lader en het updaten gaat probleemloos.

Ook als ik wat langer onderweg ben en daardoor het toestel langer de gelegenheid heeft om op te laden, gaat het updaten probleemloos.

Het is maar een idee, maar als meerdere mensen dit eens zouden uitproberen?

Toestel tussendoor helemaal uitschakelen heb ik nog niet geprobeerd.

Ben benieuwd of dit wat oplevert.

Groet Erik 

Edited by kawaman

Volgens mij lijkt het maar alsof er niets gebeurt. Naar verloop van tijd komt toch de progressiebar in beeld. Verder is MyDrive Connect een zelfstandig programma geworden. Voorheen werd er een tabblad in de browser geopend.

Nieuwe gebruiker hier. Eerste update met 'oude' mydrive werkte prima. Installatie nieuwe mydrive ook (windows 8). Er gebeurt alleen niks na het selecteren van de gewenste updates. Ook niet als je lang wacht (voor een update van 3 MB, lijkt mij geen 30 min te hoeven duren...). Heb zowel pc als tomtom opnieuw opgestart, maar dat helpt niet. Ben nu aan het proberen of het helpt als de batterij beter is opgeladen. sad.png

De installatie werkte goed. De update kwam binnen maar dan kreeg ik 

Er is een technische fout opgetreden

Dit heeft geen invloed op uw computer of uw navigatiesysteem. Klik op 'Opnieuw' of probeer het later opnieuw.

Dit krijg ik nu al ongeveer 20 keer als ik "opnieuw" druk, ook na reboot van tomtom 6000 of reboot van MacBook

great :-(

Ik kan bevestigen dat updaten WEL lukt met een opgeladen batterij, waar het met een meer dan halflege batterij niet ging...

Kreeg net een nieuwe versie aangeboden. 4.0.1.2117

Helaas werkt het nu niet meer met LastPass. Moet dus eerst het wachtwoord uit de kluis ophalen om te plakken.

Zijn veel extra handelingen.

Het is al een lange tijd geleden dat ik hier iets heb gepost.

Ik ben al TomTom gebruiker sinds 2005.

Een maand geleden ben ik overgestapt van een GO LIVE 960 naar een GO 6000.

Ik ben core IT'r en kende mijn 950 van binnen en van buiten. Van de GO 6000 blijf ik verlopig af.

De device zelf is erg goed (en geen last van de beruchte spiegeling als je de device juist plaatst in de wagen).

MyDrive is een ander paar mouwen. Wat een bagger is dat... Ik ken iemand die bij TomTom werkt en je wilt dus niet weten hoe ze daar hun software 'strategisch managen'. (hint: deze 2 woorden kent Harold niet en het ontbreken van non-regression testing en customer satisfaction bij het ontwikkelingsdepartement vallen daar ook onder / ter goeder orde hier valt de helpdesk niet onder - die worden verondersteld alles recht te trekken) En het verklaart veel.

Wat raadgevingen om problemen met MyDrive te vermijden:

1. MyDrive is geen zelfstandig programma zoals TomTomHome - het lijkt enkel zo, maar geloof me, de window die je ziet in v4.0.1.2117 is nog steeds die van de IE browser. MyDrive is een 'daemon programma' (= achtergrond programma) dat wordt geactiveerd zoals een USB programma zodra die de device herkent; Door die losse relatie tussen myDrive en een IE frame ben je nooit echt zeker van wat je op het IE frame ziet. Soms is de synchronisatie perfect gelopen en volgens myDrive en je device ook gedaan, maar op het scherm staat er nog 100% te wachten. Dus ga altijd met je muis over de kleine myDrive Connect icon om de echte status te kennen en negeer het scherm.

2. Het neven effect van nu het hoofdscherm in een IE frame te openen, is dat paswoord programma's zoals LastPass en RoboForm (heb ik), niet meer werken. Dat was weer goed doordacht, niet?
    Dus als je een paswoord manager hebt, zul je de account name + paswoord handmatig moeten overtikken.

3. MyDrive is niet goed in het afhandelen van excepties dus best helemaal niets te doen op je PC terwijl je update - zelfs als dat nu een uur duurt bij een nieuw map terwijl TomTomHome daar 10 minuten over deed

4. Zoals hierboven al is aangegeven: clear de cache na de update - en niet ervoor - want dan geraakt dat programmaatje in de problemen; Hoe groter de cache, hoe meer kans op problemen. (gewoon door slecht geteste code)

5. Een update van MyDrive kan je instellingen resetten - of die update nu perfect geluk lijkt te zijn of niet; Dus verifier na elke update van MyDrive je instellingen.

Als je structurele problemen hebt met MyDrive, dan raad ik hetvolgende aan:

1. Deinstalleer alles van MyDrive - kijk op je PC of die iets heeft achtergelaten en verwijder dat handmatig - de lokatie vindt je in de myDrive instellingen, cache, cachemap
  2. Leeg de cache van de standaard browser (weg met de cookies)
  3. Reboot je pc
  4. Pas dan - installeer je terug myDrive
  5. Reboot je pc
  6. Wacht dan een paar dagen (echt!) tot er nieuwe updates zijn - die de huidige overschrijven (zodat je echt met een nieuwe update kan beginnen)
  7. Pas dan - ga je terug proberen te synchroniseren - dit kan lang duren - MyDrive is heel traag omdat die de data moet decrypteren (om hacking te vermijden)

Tenslotte moet je dit nog weten van de Data Transfer Tool:

1. De tool werkt - dat is toch al iets
  2. Maar niet goed - als je in het verleden op je oude TomTom veel favorieten hebt toegevoegd en verwijderd, dan is de kans groot dat op je nieuwe GO alle favorieten zult ontdekken die je ooit eens op je oude TomTom hebt gezet; De tool ziet het verschil niet tussen verwijderde en actieve favorieten en de database houdt ze blijkbaar allemaal bij;

Bovenstaande is gebaseerd op eigen ervaring. Bij mij installeerde myDrive ook goed de eerste keer maar na de 3de update ging het mis, omdat ik dacht dat ik nog andere dingen op mijn PC tegelijk kon doen... wist ik veel.

Cheers.

Edited by Go950 User

De nieuwe My Drive Connect v4.0.2.2123 heeft nog wat eigenaardigheden toegevoegd:

• De driver popup meldingen zijn nu volledig in het Engels
    (en ja, Nederlands is ingesteld in mijn account, én in de myDriveConnect settings,
    en ja de iFrame/het scherm dat opent is nog altijd in het Nederlands)

• I.p.v. GO 6000 staat er nu "Your GO 6000/6100 is up-to-date" - dit toont aan dat wat de andere mensen in de hardware thread in dit forum zeggen over de 6100 correct is : de device is dezelfde - de driver kan blijkbaar het verschil niet zien, enkel ga je nu een worldmap krijgen (maar aangezien er niet genoeg plaats is op de device voor alle kaarten zal je dan een microSD kaart moeten kopen als je ze effectief wil hebben) en krijg je de flitsers cadeau - waar de huidige klanten voor blijven betalen

• De updates kan ik niet meer selecteren zoals in de vorige myDriveConnect versie- zodra ik het toestel aansluit gaat die automatisch updaten of ik nu wil of niet  - vervelend maar qua kwaliteit level wel consistent natuurlijk van het TomTom software ontwikkelingsdepartement
    (en ja, ik heb alles van mijn PC gegooid, alles mooi opgeschoond, mijn PC gereboot, en daarna een verse installatie van myDriveConnect uitgevoerd met hetzelfde resultaat)
Edited by Go950 User

Bij mij is het interne geheugen al zo goed als verbruikt en op de 16GB sd staat ook al wat.

Die 6000/6100 stond er bij mij al bij.

Zijn de hier gemelde problemen met de nieuwe My Drive Connect inmiddels verleden tijd? Gezien de eerdere posts alsook die op de site "DiscussionsTomTom" heb ik die update nog niet geinstalleerd, temeer daar deze dan geforceerd op je PC wordt gezet en er geen weg terug is.

Mijn TT werkt nu prima en wil dat zo houden en zit niet te wachten op eventuele ellende bij/ na de update.

Lees graag jullie ervaringen.

Misschien 2 x een nuttige tip:

Ik update MDC niet, maar download steeds de nieuwe er in z'n geheel bij. 

Schakel het automatisch aanzetten (aanbevolen) bij het opstarten van de computer uit en start en sluit MDC handmatig.

Misschien 2 x een nuttige tip:

Ik update MDC niet, maar download steeds de nieuwe er in z'n geheel bij. 

Schakel het automatisch aanzetten (aanbevolen) bij het opstarten van de computer uit en start en sluit MDC handmatig.

Hier ook zo.