Sign in to follow this  
Followers 0
WJvdR

Nieuwe My Drive Connect 4.0.0.2107

37 posts in this topic

Oke, dank voor jullie snelle response! Ik ga ermee aan de slag.

Ik heb net met de nieuwe Mydevice mijn Go 1005 geupdate en dat ging vlotjes....geen enkel probleem hier.

(Stonden 3 zaken klaar....was nog geen 5 minuten bezig)

Dus geen rare toeren hoeven uithalen.wink.png

@ Go950 User

Wat raadgevingen om problemen met MyDrive te vermijden:

Bedankt voor alle nuttige informatie. Mijn ervaringen met MyDrive Connect komen gedeeltelijk overeen met die van jou, zoals het lange wachttijden, waar ik ook niets aan doe. Alleen: ik heb een iMac. Het probleem daarbij is dat die inmiddels alweer acht jaar oud is en ik in al die tijd nog nooit een schone installatie heb gedaan. Dus als er zaken misgaan kan dat net zo goed aan mijn computer liggen. De vorige versie van MyDrive Connect veroorzaakte bij het loskoppelen van de Tomtom kernel panics (crashes). Bij deze laatste versie komt dit niet meer voor.

Je zei dat dat MyDrive Connect gebruik maakt van IE, en daarom ga ik ervan uit dat bij mij gebruik wordt gemaakt van WebKit, dat ook door Safari wordt aangesproken. 

Wat ik lastig vind van MyDrive Connect is, dat bij meerdere updates die nooit achter elkaar worden afgewerkt, ook al zijn ze allemaal aangevinkt.. Ik moet altijd handmatig de volgende update activeren. Dat ging met de Home-app toch beter.

...

Mijn ervaringen met MyDrive Connect komen gedeeltelijk overeen met die van jou, zoals het lange wachttijden, waar ik ook niets aan doe.

...

Wat ik lastig vind van MyDrive Connect is, dat bij meerdere updates die nooit achter elkaar worden afgewerkt, ook al zijn ze allemaal aangevinkt.. Ik moet altijd handmatig de volgende update activeren. Dat ging met de Home-app toch beter.

Inderdaad meerdere updates worden allemaal afzonderlijk doorgevoerd.

En ik geloof dat de lange verwerkingstijd komt doordat alles nu geëncrypteerd is. Ik heb zoals jij een oudere PC en die heeft waarschijnlijk ook moeite met die decryptie berekeningen ondanks dat mijn setup clean is (geen crashes en regelmatig tunen van de settings, registry, disk, etc).

Alhoewel een driver mooier is - wordt nu geactiveerd door gewoon de device in te pluggen - was TomTomHome i.m.h.o. stabieler en sneller. Waarschijnlijk doordat die voor oudere software/hardware is geschreven, een all-in-one applicatie was en geen decryptie deed.

Edited by Go950 User

Even als update. Heb MyDrive opnieuw geïnstalleerd (na verwijderen oude versie) en kreeg toen het eerdere genoemde witte scherm en TT advertenties.

Maar even niets gedaan en toen installeerde alles verder netjes. Verder geen probleem.

Edited by Milano62

Ik heb het helemaal gehad met MyDriveConnect.

Nieuwe versie gedownload: de download-knoppen werken niet in Mozilla Firefox en Chrome, maar gelukkig heb ik ook nog Internet Explorer (met zijn kleine marktaandeel). Tjonge, tjonge ....

Daarna begon het gezeur. Drie updates, mijn Start 20 aangesloten. Moet er een nieuw stuurprogramma worden geïnstalleerd. Normaal gaat zoiets vrij vlot, maar neen hoor, niet bij MyDrive. Dus tig keer mededeling dat ik mijn tomtom moest aansluiten, terwijl dat ding netjes in mijn pc zat met de originele tomtom-kabel.

Uiteindelijk na 3 kwartier prutsen kon MyDrive ineens mijn apparaat vinden, ook al bleef het contact sputterend. En uiteindelijk na 1½ uur heb ik mijn 3 updates binnen. Tjonge, tjonge ....

Oude versie of nieuwe versie: het blijft een bron van ergernis en tijdverspilling.

Even een update.

Ik heb me recent een nieuwe pc aangeschaft en - lo and behold - ineens gaat alles wel goed en snel.

Zoals ik al dacht, gaat myDriveConnect de gedownloade beveiligde bestandjes decrypteren en als je PC niet up-to-date is kan dit erg lang duren.

Met mijn nieuwe PC (i7 Haswell processor) is dat nu zo'n 8 minuten. Das 4x sneller dan mijn andere PC.

En blijkbaar, hoe sneller hoe minder problemen.

Klopt, ik heb ook geen problemen met de mydrive op de Surface Pro 1.

Hier ook totaal geen problemen met myDriveConnect, tomtom 6000 koppelen downloaden instaleren en klaar gaat redelijk snel blijf niet hangen loop lekker soepel laptop Asus Intel inside Core I7. vraag mij eigenlijk af of de 6000 usb 3.0 heeft .

Ik krijg geen melding als ik de 6000 aansluit dat het sneller kan met usb 3, dat krijg ik wel als ik een HD aansluit.

Dat is omdat de USB aansluiting van de TomTom devices USB 2.0 zijn.

Inderdaad, ik heb overigens eens een update gedaan via een hub waar de TT was op aangesloten, ging prima.