Sign in to follow this  
Followers 0
fcdoggen

Nieuwe software versie 15.202

41 posts in this topic

Ik was daar net ook naar aan het kijken voor de start 50 en zie op allerlei berichten bij support iets staan als dit: http://uk.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/14081/kw/Content%20Transfer%20Assistant. Het lijkt erop dat de customizatie mogelijkheden sterk zijn uitgekleed voor een aantal modellen en dat je vastzit aan wat er in het systeem staat. Wel een teleurstelling.

Is er hier iemand die dit kan bevestigen? Of een workaround weet? Ik zag in het forum wel iets over een MyTomTom app, maar ik heb alleen een My Drive connect gevonden.

Toevoegen van 'eigen' po's wordt bij een van de volgende updates verwacht!

Eindelijk het is er.  POI,s plaatsen

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/6142/locale/nl_nl

Versie 15.202
GO 40, GO 50, GO 60, GO 400, GO 500, GO 600, GO 5000, GO 6000, START 40, START 50, START 60

Nieuwe MyDrive-functies

Je kunt nu met je smartphone, tablet of computer realtime verkeersinformatie bekijken, routes plannen en bestemmingen naar je TomTom GO sturen. Ga naar mydrive.tomtom.com voor meer informatie en om de nieuwe functies uit te proberen.

Als je via MyDrive je bestemmingen of favorieten aanpast, worden deze wijzigingen direct naar je TomTom-navigatiesysteem gestuurd. Hiervoor moet je zijn aangemeld met het account dat je gebruikt voor zowel het navigatiesysteem als MyDrive.*

Importeer Nuttige Plaatsen (POI's) van de community op je TomTom-navigatiesysteem

We hebben geluisterd naar de talloze verzoeken om deze functie. Je kunt MyDrive nu op je computer gebruiken om POI-bestanden in .ov2-indeling te importeren op je TomTom-navigatiesysteem. Ga op de MyDrive-webpagina naar het tabblad Mijn plaatsen, verander Favorieten in POI-bestanden en selecteer Importeer POI-bestand. Je geïmporteerde bestanden zijn toegankelijk via Mijn plaatsen op je TomTom-navigatiesysteem.*

Navigeer direct naar je thuis- en werklocatie vanuit het menu

Thuis en Werk zijn nu beschikbaar via het hoofdmenu, zodat je sneller naar deze frequente bestemmingen kunt vertrekken. Ga naar Mijn plaatsen om Thuis en Werk in te stellen.

Verander de volgorde van menu-items

Houd je vinger 2 seconden op een pictogram in het menu om de volgorde in het menu te veranderen. Druk op de pijlen om een geselecteerd pictogram naar links of rechts in het menu te verplaatsen. 

Speak & Go: kies je eigen 'activeerzin'

Kies zelf een opdracht om Speak & Go te activeren en stembesturing te gebruiken. Om een activeerzin te kiezen, ga je naar Instellingen in het hoofdmenu en selecteer je Stembesturing.

Andere bugfixes en verbeteringen

Er zijn diverse prestatieverbeteringen en bugfixes geïmplementeerd.

Voor de GO de START 40, 50, 60 series / GO 400, 500, 600 / 5000, 6000. is een nieuwe software versie 15.202 uitgebracht. Deze heeft veel wijzigingen en nieuwe mogelijkheden in zich. 

Zie het Engelse forum: https://en.discussions.tomtom.com/go-and-start-40-50-60-series-go-400-500-600-5000-6000-mydrive-176/new-software-v15202-available-for-download-mydrive-connect-976982

Mod: Aangepast

Edited by holyhead

Best handig deze nieuwe versie. Op mijn computer (en volgende maand ook de mobiele site) mijn route plannen. Die wordt dan draadloos naar mijn navigatiesysteem doorgezet. Ik hoef nu niet meer naar Google Maps of iets dergelijks om iets te plannen. Bovendien geeft Google Maps toch altijd andere kilometerafstanden dan Tomtom.

Edited by jana

Op mijn computer (en volgende maand ook de mobiele site) mijn route plannen. Die wordt dan draadloos naar mijn navigatiesysteem doorgezet.

Als ik op die Engelse site kijk, wordt van de route alleen de bestemming opgeslagen. Op het moment dat je gaat rijden, berekent het apparaat nog steeds de route gebaseerd op de instellingen in het apparaat.

Only the destination will be imported. Your device will calculate the route based on your GPS position and settings.

Online een leuke toeristische route plannen heeft dus weinig zin als tomtom nog steeds de snelste route kiest. 

Ik hoop dat ik dit verkeerd lees, want voor mijn gevoel heeft online route plannen dan geen zin??

als ik de navcore update probeer te installeren dan:

- wordt hij prima 100% op mijn computer gedownload

- maar stopt op 2% bij het installeren op mijn apparaat

hebben meer mensen dit?

hebben jullie een oplossing?

in het overzicht staat trouwens dat er slechts 17mb vrij is op mijn tomtom go6000.

zou dat het probleem zijn? ik heb slechts de kaarten, flitsers erop staan.

hoe zou ik evt meer ruimte moeten maken zodat update erop kan?

als ik de navcore update probeer te installeren dan:

- wordt hij prima 100% op mijn computer gedownload

- maar stopt op 2% bij het installeren op mijn apparaat

hebben meer mensen dit?

hebben jullie een oplossing?

Probeer het eens door de internetverbinding te verbreken en daarna weer verbinding te maken.

Uiteraard "Niet" het apparaat loskoppelen.

Edited by starsky

totnu toe de hele dag geprobeerd, helaas.

de installatie gaat zelfs door totmet 100% , maar dan staat op de tomtom dat de update mislukt is en ik het via mydrive opnieuw moet proberen.

als iemand nog tips heeft......

totnu toe de hele dag geprobeerd, helaas.

de installatie gaat zelfs door totmet 100% , maar dan staat op de tomtom dat de update mislukt is en ik het via mydrive opnieuw moet proberen.

als iemand nog tips heeft......

Cache van mydrive al eens leeg gemaakt?

yep.

bij jou wel al gelukt om de update erin te krijgen?

Ik wou dat ik kon helpen. Maar mijn TT GO 500 heeft wel succesvol de nieuwste software kunnen installeren.

Mijn eerste indruk van het geheel is erg goed!

Het is idd een hele grote stap in de goede richting!

Hier ook de update er op gezet, en een poi bestand erbij.

Het bmp bijbehorende bij de pois wil niet uploaden u kunt alleen ov2 uploaden.
Dan kan ik ook niet vinden hoe ik naar een poi toe wil, dus een route plannen naar desbetreffende poi.

Hier ook de update er op gezet, en een poi bestand erbij.

Het bmp bijbehorende bij de pois wil niet uploaden u kunt alleen ov2 uploaden.

Dan kan ik ook niet vinden hoe ik naar een poi toe wil, dus een route plannen naar desbetreffende poi.

Via mijn plaatsen. Daar staan als het goed is je poi,s bij.

Na het helemaal uitzetten en opnieuw opstarten staat er inderdaad de poi bij.

thx

En weet iemand hoe ik de pois laat waarschuwen.
Ik heb de flitsers va scdb er op en zou graag willen weten wanneer dat er aan gaat komen.

En weet iemand hoe ik de pois laat waarschuwen.

Ik heb de flitsers va scdb er op en zou graag willen weten wanneer dat er aan gaat komen.

Die optie zit er nog niet in denk ik. Net zomin als het toevoegen van bmp/png file,s

Die optie zit er nog niet in denk ik. Net zomin als het toevoegen van bmp/png file,s

Helaas dan maar opletten

Ik kan bij Mijn Plaatsen nog geen geïmporteerde poi's ontdekken.