Sign in to follow this  
Followers 0
Arjen43

Welke TomTom is geschikt om zelf POI's toe te voegen?

12 posts in this topic

Recentelijk een Start 50 gekocht in de veronderstelling dat je op de externe SD-card zelf POI's zou kunnen plaatsen. Na heel wat gemodder met MyDriveConnect ontdekt, dat je dat niet op de Start 50 kunt doen. Maar waarvoor zou je de externe SD-card dan kunnen gebruiken?

Welke TomTom is dan wel geschikt om zelf POI's te kunnen plaatsen? Er zijn zoveel types en door de bomen zie het bos niet meer.

Arjen

Je bent niet up to date sinds de laatste softwareupdate kan dit wel.

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/6142/locale/nl_nl

Importeer Nuttige Plaatsen (POI's) van de community op je TomTom-navigatiesysteem

We hebben geluisterd naar de talloze verzoeken om deze functie. Je kunt MyDrive nu op je computer gebruiken om POI-bestanden in .ov2-indeling te importeren op je TomTom-navigatiesysteem. Ga op de MyDrive-webpagina naar het tabblad Mijn plaatsen, verander Favorieten in POI-bestanden en selecteer Importeer POI-bestand. Je geïmporteerde bestanden zijn toegankelijk via Mijn plaatsen op je TomTom-navigatiesysteem.

Met dit antwoord ben ik heel happy. Ik heb de versie 15.202 en dat moet goed zijn. Dan is er iets anders aan de hand.

Ik heb op de computer Windows 7 en de nieuwste versie van MyDriveConnect. En ik krijg het niet voor elkaar om door te klikken op de icon om een menu te krijgen. En zie ik niet de commandoregel "Beheer content van community" verschijnen. Dit is wat ik aan instructies op internet vind. Ook rechts klikken werkt niet. Bij MyHome kon ik vroeger wel een popup menutje krijgen. Maar nu niet. Wanneer ik klik op de icon dan opent zich een klein menutje met de melding dat de Start 50 verbonden is . En via "connect"  door te klikken is naar MyDrive Connect . En de tab "Mijn inhoud" geeft ook geen info. Wel kan ik de grootte en de gebruikte ruimte van mijn externe SD card zien. Nog ten overvloede te melden dat MyDriveConnect wel aangeeft dat het verbonden is met Start 50/5.

Zie bijlage.

Graag advies wat er aan de hand is.

Arjen

post-73466-0-48038500-1430821820_thumb.jpg

Edited by Arjen43

Loek bedankt.
Weer en stapje verder! Maar nog niet helemaal. Eerst dit gedaan via Internet Explorer, maar deze bevroor telkens na openen. Toen via Google Chrome wel een .ov2 bestand kunnen selecteren. Maar hoe geef je het commando voor sync. Waar is dat te vinden? Hoe kun je een bijbehorend icon uploaden? Dus hoe een .bmp bestandje uploaden? MyDrive accepteert niet het selecteren van een bmp bestand.

Heb je verdere adviezen?

Arjen

Als je op de MyDrive website op Import hebt geklikt, dan zou het bestand automatisch naar je TomTom verzonden moeten worden (mits je op je TomTom apparaat bent ingelogd met dezelfde gegevens als op de MyDrive website). Je hoeft hier verder niets voor te doen. 

Op dit moment is het nog niet mogelijk om icoontjes mee te sturen, dit wordt nog niet ondersteund. 

@Loek

Je hebt gelijk .Dit had ik ook gelezen op internet. Ook wordt vermeld dat wanneer het niet lukt, bij volgende keer inloggen de navigator automatisch geladen wordt. Maar helaas, op verschillende manieren geprobeerd, maar de files lopen niet binnen de navigator Start 50. Volgens mij is er geen dataverbinding op deze manier tussen MyDrive en de Start 50. MyDrive kan als programma best wel de files importeren, maar het exporteren is een ander verhaal. Daarvoor is nodig een data verbinding met het device. Ik zie wel de te exporteren files in MyDrive staan, maar dat is het dan. Ter info, met MyDriveConnect kon ik wel de kaarten updaten. Dus die dataverbinding was er wel.

Op internet gezocht of bij meer mensen deze kwestie speelt, maar niet kunnen ontdekken.

Edit.
Nog even verder gezocht en bleek dat je in Start 50 ook apart MyDrive moet activeren.(TomTom services). Dit gedaan, maar geen resultaat.

Edited by Arjen43

Als je op de Start 50 naar het menu gaat, zie je dan rechtsboven een wolkje staan (zonder streep erdoor ofzo)? Dat zou moeten als je ingelogd bent op je apparaat.

Bij importeren werden ze gelijk op mijn 5000 geplaatst. Toen my Drive nog niet was geactiveerd werden ze later na activatie op de 5000 geplaatst

Het is gelukt!

@Loek, ik had een gaaf wolkje! Behoorlijk verder gesnuffeld en kwam op de en.discussions.tomtom.com forum  uiteindelijk deze kwestie ook tegen. Daar werd door iemand gezegd dat na een systeem reset het lukte. Dus dit ook gedaan en voila mijn POI's kwamen keurig terecht bij Mijn Plaatsen. Dus het is nu voor elkaar. Alleen jammer dat nu de icons nog niet geladen kunnen worden. 

In feite begrijp ik het business model van TOmTom niet. Sinds TT3 op mijn PDA was ik fervent gebruiker van TomTom navigatie. En ben nu te simpel overgegaan van mijn VIA125 naar Start 50. Gelukkig was er nu een release van een nieuwere versie MyDrive Connect waardoor het nu toch, na wat omslachtige handelingen, gelukt is. Met de beperking van de icons. Vreemd dat TT zo een markt afstoot van mensen die zelf wat tweaken en POI"s laden. Kijk naar hoeveel mogelijkeheden er niet zijn om POI's te downloaden. Ik krijg het gevoel alsof bij een Adroid telefoon de apps geblokkeerd worden. En niet meer een app geplaatst kan worden.

Met deze ervaring heb ik toch wat spijt dat ik niet overgegaan ben naar Garmin, waarbij volop mogelijkheden zijn van up-en downloaden.

@Loek, In ieder geval bedankt voor je ondersteuning. Het heeft mij gestimuleerd om verder door te gaan. Anders had ik pogingen gedaan om het apparaat om te ruilen of te verkopen.

Graag gedaan ;-). Fijn dat het gelukt is, en bedankt voor het terugkoppelen van de oplossing!

Hallo ik heb (bijna) hetzelfde probleem. Vlak voor de vakantie onze TTgo630 ter ziele, dus maar een nwe TTgo 500s gekocht. Het overzetten van de NP van de oude TT lukte niet. Mijn situatie is nu: alle OV2 bestanden staan in Mydrive,  de favorieten zet hij wel over maar de OV2 bestanden synchroniseert ie niet. Ik zie als ik het symbooltje aanklik onderin ook niet: voeg content toe van community, Wat zie ik over het hoofd? Resetten heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat.