Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

De Go 5100 is binnen (mijn ervaringen)

147 posts in this topic

Ik heb een route naar Praag even getest maar zie niet de melding dat er onderweg een tolweg is.

Die ik dan ook nog eens zou kunnen vermijden als ik dat zou willen.

Is dat een instelling ??

Nu wel maar inderdaad maar kort.

Ja dat is in te stellen onder routeplanning.

post-19116-0-82811400-1431184681_thumb.png

Als het goed is krijg je direct na het plannen van de route een waarschuwing als er een veerboot is. Ik heb het even getest en ik kreeg inderdaad deze melding na het plannen van de door jou gegeven route. Zie ook de figuur hieronder. Heb je deze waarschuwing niet gehad?

veerboot_gorkum.png

Nee, want dan was het mij wel opgevallen (had hij meteen geroepen, zoals op oudere TT's : Pas op, Veerpont...of TOLWEG) dan had ik dat meteen opgemerkt.....hij stond inmiddels ook al op het nachtscherm omdat het pikdonker was.

Maar dat bleek dus in de instellingen allemaal uit te staan, heb ik inmiddels anders ingesteld, dus dat probleem zal nu niet meer optreden.wink.png

Kostte overigens maar 2 euro die oversteek, maar de TT liet mij toen door allerlei kleine dorpjes rijden.....en dat wil ik al helemaal niet....gewoon zoveel mogelijk N wegen.

Let wel....bij ELKE nieuwe Tomtom die ik kocht, zette ik meteen de routeplanning op Snelste route, daarna kreeg je automatisch de volgende keuzes met Tolwegen wel of niet, Veerponten en Carpoolstroken......dat kreeg ik NU met de 5100 dus niet te zien.rolleyes.gif

Het zijn overigens mijn eerste (eerlijke) indrukken.....dat het negatief overkomt kan ik ook niks aan doen, anders had ik hier wel zitten joelen en juichen.

Gewoon, net zoals vroeger....de Tomtom uit de doos halen, de boel activeren....snelste route pakken in Routeplanning.....en dan de weg ermee op, zo ging dat voorheen.

Blijkbaar moet je nu bij die 5 en 6 serie eerst een avondje de boel gaan instellen, zo blijkt mij nu.cool.png

En Tulpie : dank voor de uitleg over vermijd deel route.....daar ga ik even op zitten oefenen.

Nee, want dan was het mij wel opgevallen (had hij meteen geroepen, zoals op oudere TT's : Pas op, Veerpont...of TOLWEG) dan had ik dat meteen opgemerkt.....hij stond inmiddels ook al op het nachtscherm omdat het pikdonker was.

Maar dat bleek dus in de instellingen allemaal uit te staan, heb ik inmiddels anders ingesteld, dus dat probleem zal nu niet meer optreden.wink.png

Kostte overigens maar 2 euro die oversteek, maar de TT liet mij toen door allerlei kleine dorpjes rijden.....en dat wil ik al helemaal niet....gewoon zoveel mogelijk N wegen.

Let wel....bij ELKE nieuwe Tomtom die ik kocht, zette ik meteen de routeplanning op Snelste route, daarna kreeg je automatisch de volgende keuzes met Tolwegen wel of niet, Veerponten en Carpoolstroken......dat kreeg ik NU met de 5100 dus niet te zien.rolleyes.gif

Het zijn overigens mijn eerste (eerlijke) indrukken.....dat het negatief overkomt kan ik ook niks aan doen, anders had ik hier wel zitten joelen en juichen.

Alleen je eerste indrukken geven het idee dat er opties niet op zitten die er wel degelijk op zitten. Misschien idd eerst beter de handleiding door nemen, of alle opties op het device eens nakijken.

Bij mij krijg ik de melding nu wel.

Zo'n oversteek met pont is toch leuk, al zit je er soms niet op te wachten.

En als je het toevallig even niet gezien zou hebben (je hoort immers niet DAT er iets is gevonden, en we zitten door het raam te kijken en niet continue op de TT), dan pakt ie de originele route (dus de file in)...vandaar mijn opmerking : DOE ER DAN EEN GELUIDSSIGNAAL BIJ !! (want dan kijk je meteen op je TT en kun je maatregelen nemen)

In het bericht hier voor zei ik al dat je dit bij stemmen kon instellen en daar voor heb ik het al diverse malen op het forum verteld.

Dus geen piep maar een stem (het is ook nooit goed).

Gewoon, net zoals vroeger....de Tomtom uit de doos halen, de boel activeren....snelste route pakken in Routeplanning.....en dan de weg ermee op, zo ging dat voorheen.

Blijkbaar moet je nu bij die 5 en 6 serie eerst een avondje de boel gaan instellen, zo blijkt mij nu.

Net als vroeger toen de salarissen lager waren. Uit de doos snelste route pakken en je was klaar. Ook bij je eerste TomTom op de mio 168 was het niet zo simpel, dat heb je ook moeten leren. Dat het menu in de jaren daarna (10 jaar) weinig veranderde was mooi meegenomen. Je probeert in 2 dagen hard te lopen en dat gaat niet.

Je kent de beroemde 4 letterige uitdrukking wel he Bram.laugh.png

Je wilt gewoon weer veels te snel, maar dat is koeriers eigen.

En ik maak me er eerlijk gezegd zelf ook schuldig aan.blush.png

Edited by Kingpin

Je kent de beroemde 4 letterige uitdrukking wel he Bram.laugh.png

ASAP !

ASAP !

Nee Bram die andere, die begint met een R en eindigt met een M.

Ik ben even bezig geweest met de 5100....wilde proberen een deelkaart erop te zetten, dus installeerde ik de 2 kaarten (Afrika en Azie, beiden ongeveer 800mb groot), haalde mijn Europakaart eraf.....zodat er nu te weinig ruimte over was voor de Europakaart.

Toen zat ik dus met een nieuwe 5100 zonder Europakaart en was het even spannend of ik nu een deelkaart kreeg aangeboden,....NEE dus.

Kreeg wel de mededeling dat ik er een geheugenkaart in moest doen, maar daar ging het mij dus niet om....ik wilde een deelkaart in het interne geheugen hebben.

Nu is hij bezig de complete EU kaart (zonder gebouwen) er weer op te zetten....en heb ik de Azie en Afrika kaarten er uiteraard eerst afgehaald.

Mocht iemand een ander trucje weten (je bent er wel even mee bezig), dan lees ik het nog wel.wink.png

Waarom een deelkaart ?

Omdat ik denk dat je dan sneller kunt zoeken....hij hoeft dan maar een kleinere kaart af te zoeken en zou dus volgens mij (net als bij de oudere TT's) sneller werken en herberekenen enz.

Ik heb op mijn 1005 ook de deelkaart gezet omdat het vol was.
Niks van sneller of langzamer iets gemerkt.
Bij de 6000 heb ik maar een 16GB bij gezet.
De flash is bijna vol.

Wordt de kaart dan vanzelf verplaatst?

Ik heb gezocht in het menu.....maar je kunt de routebalk, die nu steeds bovenaan staat.....niet naar onderen verplaatsen ?

(of heb ik iets over het hoofd gezien in het menu)

Verder heeft hij vandaag prima zijn werk gedaan....de instellingen die er aanwezig zijn, heb ik nu wel naar mijn voorkeur ingesteld (hoeveel km's nog te gaan, huidige tijd en tijd nog te gaan...meer hoef ik niet te weten)

Ben alleen nog niet tevreden over de routelijn-kleuren....de bordeauxrode kleur van de vorige serie zit er nu niet meer in.

En is er nu al een community voor de 5/6000 waar men nieuwe dingen kan downloaden...ik zie dat namelijk niet in Mydevice.

Ik heb gezocht in het menu.....maar je kunt de routebalk, die nu steeds bovenaan staat.....niet naar onderen verplaatsen ?

(of heb ik iets over het hoofd gezien in het menu)

Verder heeft hij vandaag prima zijn werk gedaan....de instellingen die er aanwezig zijn, heb ik nu wel naar mijn voorkeur ingesteld (hoeveel km's nog te gaan, huidige tijd en tijd nog te gaan...meer hoef ik niet te weten)

Ben alleen nog niet tevreden over de routelijn-kleuren....de bordeauxrode kleur van de vorige serie zit er nu niet meer in.

En is er nu al een community voor de 5/6000 waar men nieuwe dingen kan downloaden...ik zie dat namelijk niet in Mydevice.

Het routebalkje kan je inderdaad niet verplaatsen. In principe staat nu alle informatie bovenaan, behalve de actuele tijd.

Ik gebruik zelf de limoen groene en dat bevalt me goed.

Er is geen community dat ben je namelijk zelf. Je kunt vanuit MyDrive Connect naar MyDrive gaan, dit staat onder in het scherm. Je logt daar in en kan dan bv poi's van je eigen pc overzetten naar je TomTom.

Het routebalkje kan je inderdaad niet verplaatsen. In principe staat nu alle informatie bovenaan, behalve de actuele tijd.

Ik gebruik zelf de limoen groene en dat bevalt me goed.

Er is geen community dat ben je namelijk zelf. Je kunt vanuit MyDrive Connect naar MyDrive gaan, dit staat onder in het scherm. Je logt daar in en kan dan bv poi's van je eigen pc overzetten naar je TomTom.

Oke, dank je voor de info, Tulpiewink.png

Ik heb vrijdag mijn tt 5100 gekregen. Nu met mydrive connect op de computer lijkt het of er daardoor iets is gaan storen met het verkrijgen van internetcommunicatie vanaf de laptop. Hij verbreekt als het ware het internet. Op mijn mobiel , de laptop van mijn man en de tablet geen probleem dus lijkt het probleem echt op mijn laptop te zijn En dit nadat ik mydriveconnect heb gedownload. Ik gebruik chrome. Kan iemand mij zeggen of dit het probleem is door mydrive?

Ik heb vrijdag mijn tt 5100 gekregen. Nu met mydrive connect op de computer lijkt het of er daardoor iets is gaan storen met het verkrijgen van internetcommunicatie vanaf de laptop. Hij verbreekt als het ware het internet. Op mijn mobiel , de laptop van mijn man en de tablet geen probleem dus lijkt het probleem echt op mijn laptop te zijn En dit nadat ik mydriveconnect heb gedownload. Ik gebruik chrome. Kan iemand mij zeggen of dit het probleem is door mydrive?

Het gebruik van MyDrive Connect in combinatie met Chrome zou het probleem niet mogen zijn. Ik heb zelf deze combinatie op een pc en een laptop draaien. Om het zeker te weten kan je MyDrive Connect van je laptop verwijderen en dan zien of het internet probleem is verholpen.

Weet je zeker dat de wifi adapter op de laptop is ingeschakeld.

Verwijderen zal niet nodig zijn gewoon rechtsonder uitzetten.

Bika. U bedoelt het venster van de mydriveconnect die rechtsonder in beeld tevoorschijn komt?

IK ben nieuw hier dus als ik iets niet correct doe, vergeef mij het dan of vertel hoe het wel werkt, bedankt

Anke

Inderdaad, je kan daar met rechts op klikken  en dan afsluiten.

Bedankt bika, ik het kunnen uitzetten en daarna via chrome en facebook gechat en jammer genoeg viel het internet naar mijn laptop weer uit. Mijn netwerkcentrum zegt dat de laptop verbonden is. Maar ik kan niet meer op chrome. Dus wel verbonden maar geen internettoegang. Dan ga ik in windows 8.1 naar de sitebalk en doe wifi uit en aan en dan heb ik wel weer internet. En dat alles is nadat ik mydrive erop gezet heb begonnen.

Jammer genoeg

Even nog dit, bika: Nu internetverbinding en dan zegt het mydriveconnect. Ik heb geen internetverbinding. En zegt controleer je internetverbinding, terwijl ik die nu als ik niets doe wel heb.

Misschien dat het dan wel weer goed is als je opnieuw opstart?
Ik heb Windows 7 op de computer waar ik mydrive op heb dus kan dat niet testen

Mijn PC is ook via een draad aangesloten en niet draadloos dus.

Edited by Bika