Sign in to follow this  
Followers 0
john-go6000

Ik ontvang geen update's meer

12 posts in this topic

Hallo,

Eens in de paar dagen ontving ik altijd updates van flitsers en map share community. Ik moest laatst een geheugenkaartje plaatsen omdat ik tekort aan geheugen had. Heb daar de kaart 9.46 opgezet en alles werkt weer prima. Echter rechts onder in mn system tray geeft tomtom aan dat hij up to date is. Dit geeft hij al bijna 2 weken aan. Zijn er al die tijd echt geen updates meer geweest, ook niet van de map share community?

Heb de laatste software op mn go6000 staan, kaart 9.46. software 15.202

Heb je MyDrive al geupdate naar MyDrive Connect. Er zijn de afgelopen dagen zeker wel updates geweest. Ook op dit moment staat er weer 1 klaar.

Hier eigenlijk hetzelfde, al kwamen de nieuwe flitsers gisteren wel binnen, maar de dagelijkse mapshare updates blijven uit.

Dit alles na de laatste navcore update.

Ik heb gisteren en vandaag nog updates ontvangen en geïnstalleerd op mijn TomTom GO 6100.

Heb tomtom hierover gemaild antwoord is, dat de map share updates niet meer via mydrive connect gaan maar live door de lucht. Stond niet duidelijk op hun support vermeld, ze gaan site aanpassen

Oke, eigenlijk veel mooier.

1x in de week aansluiten voor de flitsers is dan genoeg.

@Holyhead Volgens mij worden alleen de mobiele flitsers online bijgewerkt en de vaste locaties gaan via MyDrive Connect.

Onderstaande staat op dezelfde pagina als waar jou info vandaan komt.

Vaste flitsers worden twee keer per week bijgewerkt en mobiele* flitslocaties worden in realtime bijgewerkt.

Je kan het op verschillende manieren interpreteren maar sinds de update van de oude (navcore Nav 2) apparaten naar de NC 9400 zou de update van de flitsers als volgt zijn.

Als je een LIVE-apparaat en een geldig abonnement hebt, ontvang je de locaties van vaste en mobiele flitsers nu draadloos.

Dus is het mij niet geheel duidelijk. Als e.e.a voor de Nav2 apparaten van toepassing is verwacht ik dat dit ook van toepassing is op de Nav3 en Nav4 apparaten. Dus ik verwacht eerder dat de flitsers wel door de lucht gaan en de mapshare niet zoals een TomTom medewerker beweerde.

Er zijn voldoende Nav 3 en 4 apparaten die geen live service hebben en die krijgen hun update via MyDrive Connect. Wat de mobile flitsers betreft dat die via Live binnen komen is eigenlijk wel logisch want degene die steeds op verschillende plaatsen verschijnen wil je ook weten. Dus apparaten zonder Live boffen wat dat betreft niet.

Mobiele flitsers zijn alleen beschikbaar op de nieuwe TomTom GO- en TomTom LIVE-navigatiesystemen met een actief abonnement.

---------------------------------------------------------------

Versie·9.400

ONE IQ Routes Edition en Pearl, XL IQ Routes Edition / XL IQ Routes Edition 2 / XL (IQ Routes) Classic, XL IQ Routes LIVE, XXL / XXL Classic, Start 2 / Start Classic / Start XL maar niet Start 1, GO x20, GO x30, GO x40 LIVE, GO x50 (LIVE)

• Alle ondersteunde apparaten hebben nu een verbeterde statusbalk met verschillende tabbladen, vergelijkbaar met de meest recente apparaten, plus een duidelijkere aanduiding van de maximumsnelheid.
  • De service Flitsers bevat de volgende verbeteringen:
    • Je wordt nu gewaarschuwd voor flitsers met nieuwe, duidelijkere pictogrammen.
    • Je kunt nu met één aanraking flitsers melden en verwijderen.
    • Je kunt nu bevestigen dat een flitser nog steeds ergens staat.
    • Wanneer je rijdt in een gebied met trajectcontrole, wordt nu je gemiddelde snelheid weergegeven.
  • Als je een LIVE-apparaat en een geldig abonnement hebt, ontvang je de locaties van vaste en mobiele flitsers nu draadloos.

Dan is het allemaal wel een beetje verwarrend.

Ik gebruik de Go 5000 dagelijks en ontvang 1x in de week een flitser bestand (meestal op donderdag) via MyDrive Connect en bijna elke dag ook een Mapshare bestand.

Ik denk als je de flitsers niet update je niets mist. Maar ja dat kan je niet controleren want voor je het weet heb je een bekeuring

omdat je een flitser mist.

Deze week contact gehad met TomTom support vanwege het uitblijven van updates via MYDRIVE.(al eerder problemen mee gehad)

En inderdaad de medewerken gaf aan dat bij de Always Connected toestellen alles via de ingebouwde simkaart gaat.

Zowel verkeersinfo alsook de mobiele EN vaste flitsers worden geupdated zonder tussenkomst van MYDRIVE.

Achteraf gezien had ik dan ook geen probleem, alleen kon ik dat niet weten.

Nog wel even aangegeven dat het wel slim zou zijn om ook alle gebruikers daarvan op de hoogte te brengen.

Gelijk nog gevraagd naar de status van de 950 kaarten vanwege een mail dat deze klaar zouden staan.

Volgens de medewerker zou deze begin/medio volgende week aangeboden worden.

Daarvoor moet je dan nog wel het toestel aansluiten.

Groet