Sign in to follow this  
Followers 0
JappieN

TomTom Go Android App navigate a pre fixed route (.itn, .gpx compatible)

10 posts in this topic

Sorry dat de tekst in het engels is, ik heb de tekst uit mijn mail naar TomTom zelf gehaald.

Maar ik ga ervan uit dat het "probleem" en de vraagstelling duidelijk is en kijk uit naar antwoorden, suggesties en hopelijk een oplossing.

-----------------------------------

One of these days (July) I’ll go on a motorcycle trip through the Alps, Stelvio (Austria and Switzerland) into Italy. Than drive the Bloemenriviéra to Monaco and the Route du Alps up to the lake of Geneva to cut in to France and drive the coastline back home.

As you probably can understand TomTom (without a pre planed route) will send you in any direction you don’t really want to go. And planning 5.000km’s (3 weeks) of secondary roads with crossings every 50 meters is a hell of a job.

I would really like TomTom to add the feature to navigate pre programmed .itn, .gpx or whatever format routes.

I think this small change would make a lot of costumers happy, most defiantly I’ll be very pleased!
Hope you guys are able to ad this functionality to TomTom Go on a short notice.cool.png

Omdat je zelf al aangeeft dat je een smartphone gebruikt zie ik geen enkel probleem. 

Persoonlijk gebruik ik TomTom enkel voor pure navigatie.

Maar als ik al eens een "routeke" wil inladen gebruik ik heus wel een andere app.

Ziehier enkele aanraders die ook offline te gebruiken zijn:

"OSMAND"  heeft werkelijk onbeperkte mogelijkheden en je kan gpx bestanden gebruiken en/of maken.

Je krijgt 4 landen gratis. Voor onbeperkte landkaarten betaal je 6 EURO.

" Maps. ME"  is eenvoudiger en je kunt er de bestandjes "kml" en "kmz" gebruiken.

En is bovendien volledig gratis.

Beste Adriaantje,

Bedankt voor je reactie. Echter ik heb OSMAND al eerder gebruikt en vind dit geen prettige app. Het voordeel aan de TT app vind ik juist de overzichtelijkheid en de gesproken navigatie en het feit dat de kaarten offline beschikbaar gemaakt kunnen worden.

Een andere optie is het aanschaffen van een Garmin Nuvi systeem, perfect maar prijzig.

De Maps .ME app ken ik nog niet, zal me er eens in verdiepen. Bedankt voor de tip.

Maar nog steeds ben ik van mening en hoop ik dat het met TT ook binnenkort mogelijk is. Volgens mij was het bij eerdere TT systemen ook mogelijk om routes in te laden.

Ik heb OSMAND al eerder gebruikt en vind dit geen prettige app. Het voordeel aan de TT app vind ik juist de overzichtelijkheid en de gesproken navigatie en het feit dat de kaarten offline beschikbaar gemaakt kunnen worden.

De kaarten van "Osmand" zijn ook offline beschikbaar hoor.

Maar voor navigatie is er slechts ééntje die er kop en nek bovenuit steekt. Je raad het al, TomTom.

De tip om Osmand en Maps.me te gebruiken  is er dan ook enkel om Uw vraag om 'Routebestanden te genieten' mogelijk te maken. Zeker niet om Tomtom te vervangen om te navigeren.

Wie weet wat de map structuur is van bij TT Go 1.8.2 op mijn Android 5.0.2? blink.png

Waar moet ik 'ïtn" routes plaatsen huh.png , opdat ik later deze kan gebruiken uit mijn opgeslagen routes?

Ben benieuwd of dit uberhaupt kan.

MvG.

Ik betwijfel ten zeerste of je met deze App de itn. routes kunt gebruiken. 

Maar niet getreurd. Vermits je een smartphone hebt kun je die routes gebruiken via andere apps. 

Je kunt  itn routes converteren via deze link:

http://www.gpsvisualizer.com/convert?output_home

-Kies je voor gpx bestanden kun  je ze laden in de app die je hier vindt:

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.osmand&hl=nl

-Kies je voor kml of kmz bestanden kun je ze laden in de app die je hier vindt:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mapswithme.maps.pro&hl=nl

Inladen kan via "Dropbox" welke je hier vindt:

Al deze apps zijn gratis .
 Sucses.

Hallo,

ben erachter gekomen dat je .ov2 file kan invoeren in de de volgende map

com.tomtom.gplay.navapp/files/files/personal/pois  als je hier de .ov2 route invoert dan kun je hem terugvinden

in mijn plaatsen

je ziet dan wel alle punten van je route op de kaart, alleen weet ik nog niet hoe je deze punten ( coördinaten ) moet koppelen

om deze te kunnen rijden,

nu mijn vraag

weet iemand hoe dit moet

vriendelijke groet erwin

Een .ov2 bestand is een bestand met POI's. Daar kan je geen route mee maken, je kan wel naar elk punt afzonderlijk navigeren.

Route bestanden heten .itn

Ok

Ik weet dat itn en gpx files route bestanden zijn, dacht dat ov2 het ook zou zijn

vandaar de vraag

Thx Tulpie