Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

One XL Live versus Go 1005 Live

2 posts in this topic

Mijn reserve One v2 heb ik verkocht en kon een paar dagen geleden een nog goede (bleek laterwink.png ) One XL Live kopen met een nog recente europakaart, maar wel allang verlopen Live.

Aan het tijdstip/jaar dat de fabrieks-Live was verlopen (2013) kon ik opmaken dat deze XL Live dus van 2012 moet zijn....heb voor 49,95 euro een jaar Live gekocht (de aktiekorting was net afgelopen, dus het volle pond betaald).

Ik heb de afgelopen 2 dagen de XL Live als hoofd-navigatie gebruikt......de Go 1005 had ik wel aanstaan (incl. dezelfde eindbestemming), maar het geluid uit.

Zo kon ik meteen eens zien hoe het zit met de Live ontvangst....ben weer kriskras door NL gereden....en moest constateren dat de 1005 meer last heeft van verbinding maken (alleen IN Nederland) met Live, dan de XL Live.

Af en toe de uitroepteken in de Live balk....danwel het draaiende wieltje.

Heb nog niet zo gelet op de route-verschillen, volgde alleen de XL Live.

Heb de stekker van mijn Re-radiating antenne er weer ingedaan en dat vind de XL Live wel fijn, 10 volle satellieten (op de 1005 kun je dat moeilijk zien)...snel bochten nemen e.d. ging prima.

Kan maar 1 nadeel ontdekken (wat ik al jaren wist) en dat is de houder aan de XL Live, plus dat je elke keer de laadstekker erin moet pluggen....dat was o.a. de reden waarom ik hem wat jaren geleden nooit nieuw heb gekocht maar altijd een Go.

Ik zal, als er wat te vertellen valt over de werking van deze 2 Tomtom's, hier melding van doen.....maar de XL Live heeft mij deze 2 werkdagen iig niet in de steek gelaten.

Ben natuurlijk ZEER benieuwd wat de XL Live gaat doen als ik de grens (met Belgie bijvoorbeeld) over ga....hoe snel hij weer de Live verbinding heeft gevonden.