Sign in to follow this  
Followers 0
Leo1

Kaart versie 9.55 is er.

59 posts in this topic

sad.png Ik krijg nog niets aangeboden voor de 1005 Camper & Caravan.

Gedownload en perfekt geinstalleerd.

Ik kreeg vanavond bij het opstarten van mijn Mac ook de melding. Mijn Tomtom hangt er inmiddels aan. smile.png

Edit: blush.png wacko.png ik ondervind grote problemen met deze update (http://www.jouwtomtom.nl/forum/index.php/topic/25335-kaartupdate-lukt-niet-oude-kaart-wordt-niet-overschreven/?p=218712)

Edited by RicoK

Ik wacht wel even tot de servers niet meer roken. ;-)

Ik wacht wel even tot de servers niet meer roken. ;-)

Valt mee hoor, hij stond hier binnen 5 minuten op mijn computer, daarna was hij nog een kwartiertje bezig met installeren en klaar is Tom :-)

Nog steeds geen nieuwe kaart aangeboden.... zijn er meer mensen die geen nieuwe kaart aangeboden krijgen.?

Vanavond de cache leeggehaald en weer opnieuw het proces opgestart. En weer gaat het mis...... De download verloopt normaal, niet super snel, maar ook zeker niet langzaam. Bij 100% blijft ie even hangen, maar dan springt ie weer terug naar 87%. Dit gisterenavond ook de gehele avond gehad. Om gek van te worden.....angry.png

Edit 1: Voor de tweede keer weer terug naar de 87% gesprongen.....

Edit 2: Hmm, dit keer bleef het bij 2x terugspringen. Nu start de installatie.

Edit 3: Voorzichtig gematigd positief. Inmiddels is al 27% van de content geïnstalleerd.......

Edit 4: 100% voltooid, kaart 955.6861 staat op mijn Go 500 laugh.png

To be continued.....

Edited by RicoK

Nog steeds geen nieuwe kaart aangeboden.... zijn er meer mensen die geen nieuwe kaart aangeboden krijgen.?

De gewone Europa v955 wel de Camper & Caravan Europa v955 nog niet, heeft een ander buildnummer.

De gewone Europa v955 wel de Camper & Caravan Europa v955 nog niet, heeft een ander buildnummer.

Ik heb TomTom zo straks gebeld en de meneer aan de andere kant van de lijn vertelde mij dat deze map tussen nu en twee weken aangeboden gaat worden.

(Betreft dus de Camper en Caravan 955 map, voor diegene die niet weet over welke kaart er hier gesproken word)

V955 build 6744 is inmiddels probleemloos op mijn Go 1005 gezet.

V955 build 6744 is inmiddels probleemloos op mijn Go 1005 gezet.

Hier is hij nu een half uur bezig (is voor 60% klaar)....dus zal zo wel gereed zijn.

Moest nog 3 andere zaken installeren (Mapshare, flitsers e.d.).

Update : klaar in 35 minuten....heb weer een nieuwe deelkaart erop.

Wat werkt het toch mooi bij TomTom.

Tomtom aangesloten op de computer.

Downloaden gestart, koffie gedronken, half uur later alles nieuw geïnstalleerd.

CJG

Gisteravond de nieuwe kaart + gebouwen op de 6100 gezet, probleemloos in iets minder dan 1 uur.

Merk in Mechelen weinig van die gebouwen?

Had gehoopt de Sint Tromboutstoten te zien verschijnen op de Grote Markt.

Is er ergens een lijst van plaatsen die al met gebouwen zij uitgerust?

Heb bij het downloaden duidelijk gekozen in MijDriveConnect voor de de kaart + gebouwen.

Mvgr

Eddy

Had gehoopt de Sint Tromboutstoten te zien verschijnen op de Grote Markt.

Daarvoor hebben we toch een voorraam ? ;-)

Als je dan graag 3D gebouwen wil zien dan zou ik overgaan op Igo of een ander merk.

Stelt weinig voor bij TomTom.

Kan ik dan in het vervolg misschien beter gewoon de kaart ZONDER gebouwen installeren?

Tsja....(dit is puur mijn persoonlijke mening hoor), maar ik wil zonder allerlei rompslomp een duidelijke kaart zien met alleen de wegen en een standaard pijltje van waar ik mij bevind.wink.png

Heb dan ook alle niet gebruikte POI's uit staan op mijn scherm...alleen de tankstations worden weer gegeven....voordeel is ook dat als je een kaart uitsnede wilt zien (om de gekozen route te bekijken), je dan zo min mogelijk allerlei andere zaken ziet.

Heb tentijde van TTHome (met de oudere Go's en One's) ook alleen maar een andere kaartkleur en een paar extra geluiden erop gezet, voor signalen van flitspalen ed.

Toen ik die 2 weken de Go 5100 in bezit had, heb ik bewust meteen gekozen voor de kaart zonder 3D gebouwen...en wist toen nog niet eens (zie opmerking collega-Holyhead) dat ze weinig voorstelden. wink.png

Had ik gistermiddag rond 15 uur....ik stond in Marche En Famenne (in Wallonië) en koos Thuis.....door de enorme brei aan files rond Brussel en Antwerpen (wanneer staan die er niet)...kon ik op mijn 1005 niet eens goed zien welke route hij nu precies nam....door wat uitvergroten zag ik dat uiteindelijk wel en koos toen (dankzij de optie : Reis via) de route terug via Luik-Maastricht.

Eigenlijk zou je ook een kaart moeten kunnen kiezen zonder file info en andere flauwekul (poi's), dus alleen een kale wegenkaart met de route.....maar die heeft Tomtom nog niet.

(er blijft altijd wat te wensen over)smile.png

Tot nu toe nog steeds geen nieuwe Camper en Caravan kaart aangeboden gekregen. Op de site word ook nog steeds versie 950 aangeboden.....

Kreeg vannacht ook een mailtje er zijn nw kaarten voor uw Trucker 6000 .......nou niet dus.

Zal er wel aan zitten komen dus wachten we gewoon af zal geen schokkende dingen bevattensmile.png

De binnenring A15 richting Beneluxtunnel....(dus in de richting Den Haag en AMsterdam), is nog steeds niet geactiveerd met v9.55.

Verreweg het grootste deel is al meer dan 1,5 jaar in gebruik, maar nog steeds krijg je verkeerde rijadviezen...hij wil je de hoofdrijbaan laten nemen, terwijl de borden al in 2014 aangaven dat je de binnenring moet nemen.

De binnenring A15 richting Beneluxtunnel....(dus in de richting Den Haag en AMsterdam), is nog steeds niet geactiveerd met v9.55.

Verreweg het grootste deel is al meer dan 1,5 jaar in gebruik, maar nog steeds krijg je verkeerde rijadviezen...hij wil je de hoofdrijbaan laten nemen, terwijl de borden al in 2014 aangaven dat je de binnenring moet nemen.

Je moet nog even wachten tot dit wel geactiveerd wordt ,want de kortste verbinding is nog steeds via de van Brienenoordbrug,

Waarschijnlijk aan het einde van dit jaar is de verbinding van de Beneluxtunnel via Delft klaar en dan is dat de snelste vebinding.

anton 70 woont in deze omgeving

Je moet nog even wachten tot dit wel geactiveerd wordt ,want de kortste verbinding is nog steeds via de van Brienenoordbrug,

Waarschijnlijk aan het einde van dit jaar is de verbinding van de Beneluxtunnel via Delft klaar en dan is dat de snelste vebinding.

anton 70 woont in deze omgeving

Tsja, blijft vreemd....ik kom nogal eens vanaf de A29 bij Rotterdam aan (richting Den Haag)....de borden direct na de tunnel geven al aan : Hou links aan richting Den Haag en Amsterdam, maar je TT wil je nog steeds via de Brienenoord sturen....het enige drukke punt wat je dan nog tegenkomt is bij Schiedam als je de A13 op wilt (bij Spaansepolder)....heb ook nog weleens de Brienenoord gepakt (ondanks geen file te zien op HDTraffic)....maar kwam dan toch in de narigheid terecht.

En soms wil TT je ook nog weleens dwars door de binnenstad via de Maastunnel sturen als er ergens files staan....aanrader : DOE DIT NOOIT !!

Sinds die tijd pak ik toch echt de Benelux.....en ja, zal blij zijn als dat nieuwe stuk A4 achter Delft klaar is, zijn we eindelijk van die rot files af op de A13.

Maar weer eens mailtje gestuurd richting TT... en dit is het antwoord..

Geachte heer XXXXX,

Dank u voor uw e-mail.

Momenteel is de kaartversie van de Europa Camper 9.55 inderdaad nog niet. Ik weet ook niet wanneer dit gebeurt.
U hebt nu gewoon de meest recente kaartversie er op staan, dus u loopt niet achter. U zal een e-mail krijgen die u op de hoogte brengt wanneer de kaart uit is.

Met vriendelijke groeten,

Gerrit,
TomTom Customer Care Team

Dit is helemaal niet de meest recente kaart... ZUCHT,!!!! sad.png

Edited by ArsLP