Sign in to follow this  
Followers 0
Leo1

Kaart versie 9.55 is er.

59 posts in this topic

Voor jouw TomTom is dit wel de meest recente kaart.

Omdat de nieuwe er nog niet uitgebracht is.... toch is deze ook al 3 maanden oud..

Waarom word deze kaart niet gelijktijdig uitgebracht met de ''niet'' camper en caravan kaarten.... daar hadden ze TomTom ook geen antwoord op.

Dit is de laatste Truck map:

Europa Truck - Travel Map (v9.50)

Dat was bij de vorige kaart toch ook al zo.....dat jullie langer konden wachten ?

Niet zoals het hoort natuurlijk....vooral omdat jullie 1 van de duurste TT's in bezit hebben.

Dat was bij de vorige kaart toch ook al zo.....dat jullie langer konden wachten ?

Niet zoals het hoort natuurlijk....vooral omdat jullie 1 van de duurste TT's in bezit hebben.

Zij krijgen de kaart ook gewoon om de 3 maanden, alleen iets later dan de rest van de gemeenschap. Misschien worden er intussen nog wel nieuwere kaartwijzigingen in verwerkt...

Zelfs bij TT weten ze niet eens wanneer de kaart op de markt gezet word... achterlijk stelletje daar zo....

Ook op het officiële TomTom forum neemt TomTom de TomTom gebruikers niet serieus...  

en nog steeds is de truck Europa er niet

De camper kaart ook nog steeds niet.... goed waardeloos.

Ik dacht dat de afspraak met TomTom was 1x in de 3 maanden een nieuwe kaart... nog even en het word 1x in de 4 maanden een andere kaart.

De camper kaart ook nog steeds niet.... goed waardeloos.

Ik dacht dat de afspraak met TomTom was 1x in de 3 maanden een nieuwe kaart... nog even en het word 1x in de 4 maanden een andere kaart.

Misschien een schrale troost voor je, dat in de 3 maanden dat ik reed met kaart v9.50 (die jij nu hebt)....ik eigenlijk geen enkele verrassing ben tegen gekomen (ontbrekende wegen e.d. zoals vroeger nog wel eens het geval was).

Ik weet natuurlijk (nog) niet welke veranderingen er tussen .50 en .55 zijn ingevoerd, moet je toevallig maar tegenkomen.

Zal mij vooral benieuwen hoe dat gaat als eerdaags het nieuwe stuk A4 achter Delft opengaat, wanneer dat op de kaart aktief zal worden...met de A5 (tussen A9 en Coentunnel) was TT ook al niet erg vlot : https://www.youtube.com/watch?v=QR6rKEWrdDc

Zoveel veranderingen zijn er ook vast niet, vroeger reden we met wegenkaarten in de auto die jaren oud waren en toen kwamen we ook op de plaats van bestemming.

Het is nu meer een principe kwestie.... rolleyes.gif

Ik noem de prijzen van de Camper en Caravan kaart € 89,95 en de Truck kaart € 129,95 geen kattenpis....

Voor een jaar kost de Camper en Caravan kaart een tientje meer, en voor de Truck kaart betaal je dan 20 euro meer voor een jaar abonnement.

Ook waren de Camper en Caravan en Vrachtwagen navigatiesystemen niet één van de goedkoopste TomTom`s op de markt.

Ik blijf het erg raar vinden dat juist deze systemen zo lang moeten wachten op de nieuwste kaarten, zelfs TomTom heeft er geen antwoord op.

Volgens de laatste berichten komen de kaarten voor de Camper & Caravan en de Truck kaarten  in oktober uit.... wacko.png

In november komt dan kaart versie 960 uit.

Het lijkt de belastingdienst wel, leuker kunnen we het niet maken.........

Maar we klagen wel over de (te late) truck en camper kaarten, maar wat dacht je van de versie voor de i-Phone?????

Ik heb nog steeds versie v945-6246, die is dus nu al 1/2 jaar oud...........wacko.png wacko.png

Ook waren de Camper en Caravan en Vrachtwagen navigatiesystemen niet één van de goedkoopste TomTom`s op de markt.

Ik heb nog een VIA 120 Camper & Caravan, maar die was niet zo duur.

Ik heb het probleem gemeld bij TT over het uitblijven van de 955-kaart voor de Go Live camper en Caravan. Dit kreeg ik als antwoord:

Wij werken niet alle kaarten op dezelfde manier bij. Voor sommige TomToms brengen wij minder dan 4 kaarten per jaar uit.

U heeft levenslange kaartgarantie, en dat houdt in dat u alle kaarten die wij uitbrengen gratis kan updaten voor de levensduur van het toestel, maar het zou kunnen dat wij wat langer wachten met het uitbrengen van een kaart.

Terwijl op de site toch duidelijk het volgende staat (http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/16459/~/waar-vind-ik-informatie-over-gratis-lifetime-maps%3F): Als je product is geleverd met gratis Lifetime Maps, kun je gedurende de levensduur van je product elk jaar 4 of meer volledige updates van je kaart van Europa downloaden.

Maar weer richting TT gereageerd dat ik verwacht dat ze hun beloften nakomen. Zoals ik lees ben ik niet de enige met zo'n dure TT waar opeens geen updates meer voor uitkomen...althans op dit moment lopen ze al een maand achter. De laatste volledige update van de 950-kaart was rond 1 juni meen ik me te herinneren.

Misschien wordt het eens tijd dat ontevreden gebruikers zich verenigen?

Je moet er geen drama van maken als eind van het jaar blijkt dat je maar 3 kaarten hebt gehad wordt het misschien tijd om te gaan klagen.

Als je product is geleverd met gratis Lifetime Maps, kun je gedurende de levensduur van je product elk jaar 4 of meer volledige updates van je kaart van Europa downloaden.

Daar heb je natuurlijk een punt...maar ik maak daar weer niet zo'n punt van, ik merk ook nog steeds geen verschil tussen de 9.50 en 9.55......heb de afgelopen jaren (met verschillende TT's) ook weleens met een kaart van een jaar oud gereden, zolang je niet naar een net aangelegde nieuwbouwwijk moet, is dat geen probleem geweest voor mij.

Het is natuurlijk andere koek als je (bijvoorbeeld) straks met de opening van het deel A4 bij Delft te maken krijgt met een nog niet geactiveerde nieuwe A4 en je TT je nog de A13 op stuurt richting Rotterdam.

Maar een missende rotonde e.d. vond ik niet zo schokkend.

Veel kwaaier heb ik mij gemaakt toen een paar jaar geleden opeens allerlei huisnummers verdwenen waren (waar de mannenbroeders van TT nooit openheid over hebben gegevenrolleyes.gif )...daar heb je wel last van, als koerier of veelrijder.

Ik heb het probleem gemeld bij TT over het uitblijven van de 955-kaart voor de Go Live camper en Caravan. Dit kreeg ik als antwoord:

Wij werken niet alle kaarten op dezelfde manier bij. Voor sommige TomToms brengen wij minder dan 4 kaarten per jaar uit.

U heeft levenslange kaartgarantie, en dat houdt in dat u alle kaarten die wij uitbrengen gratis kan updaten voor de levensduur van het toestel, maar het zou kunnen dat wij wat langer wachten met het uitbrengen van een kaart.

Terwijl op de site toch duidelijk het volgende staat (http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/16459/~/waar-vind-ik-informatie-over-gratis-lifetime-maps%3F): Als je product is geleverd met gratis Lifetime Maps, kun je gedurende de levensduur van je product elk jaar 4 of meer volledige updates van je kaart van Europa downloaden.

Maar weer richting TT gereageerd dat ik verwacht dat ze hun beloften nakomen. Zoals ik lees ben ik niet de enige met zo'n dure TT waar opeens geen updates meer voor uitkomen...althans op dit moment lopen ze al een maand achter. De laatste volledige update van de 950-kaart was rond 1 juni meen ik me te herinneren.

Misschien wordt het eens tijd dat ontevreden gebruikers zich verenigen?

Je rijdt echt niet verloren met die kaart hoor. Heb gewoon wat geduld.

IK heb nog een van de eerste camper en caravan met betaalde kaartupdates. Ik had hier al eens over geklaagd omdat slechts enkele maanden na aanschaf TT overging op Free Lifetime kaartupdates. Kreeg altijd nul op rekest, en ok dat was begrijpelijk.

Nu met het uitblijven TT toch er aan herinnerd dat ik betaal voor vier kaarten per jaar en dan dat ook wil ontvangen enigszins verdeeld over het jaar. 1 keer per kwartaal zou leuk zijn.

Zonder enig verder commentaar werd mijn betaalde kaartupdate abbo ineens omgezet naar Free Lifetime kaartupdates met de mededeling dat ik nu geen rechten meer kon beroepen op betaalde kaartupdate van 4 keer per jaar. De lifetime kaartupdate bezitters moesten blij en tevreden zijn met wat ze krijgen.

Op zich natuurlijk hartstikke mooi, scheelt me waarschijnlijk een hoop geld maar het doet vermoeden dat TT dit grapje wel eens vaker kan gaan herhalen en dat 4 keer per jaar een "nieuwe" kaart wellicht snel tot het verleden zal gaan behoren.

Trouwens op de vraag wanneer ze een nieuwe kaart voor TT Camper en Caravan verwachten was het antwoord dat het geen enkele prioriteit had en dat ik dat dan wel zou zien in MyDrive Connect.

Ook dit wijst er weer op dat TT de ooit beloofde 4 keer per jaar nieuwe kaart bij zowel betaald als Free Lifetime kaartupdat niet meer zo nauw gaat nemen.

Waarschijnlijk de zoveelste aangepaste bedrijfsstrategie die nooit in het openbaar bekend gemaakt zal worden maar zeker wel doorgevoerd om financiële redenen. Vergeet het klantvriendelijke TT van 10 jaar terug dit is het nieuwe op bedrijfswinst gerichte TT waar de klant zeker geen koning meer zal zijn.