Sign in to follow this  
Followers 0
Leo1

Kaart versie 9.55 is er.

59 posts in this topic

4 kaarten per jaar was aardig maar persoonlijk denk ik dat 2 keer per jaar wel voldoende is. Overigens geld voor Life Time Maps ook 4 kaarten per jaar. Dus de opmerking van TomTom slaat nergens op

Zonder enig verder commentaar werd mijn betaalde kaartupdate abbo ineens omgezet naar Free Lifetime kaartupdates met de mededeling dat ik nu geen rechten meer kon beroepen op betaalde kaartupdate van 4 keer per jaar. De lifetime kaartupdate bezitters moesten blij en tevreden zijn met wat ze krijgen.

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/19329/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xNDQzOTcwOTc3L3NpZC90Q21GKjV5bQ%3D%3D

Inmiddels een reactie van TT ontvangen dat er inderdaad geen 9.55 uitkomt voor de TOMTOM GO LIVE CAMPER & CARAVAN. 

Letterlijke reactie van de medewerker: 

Ik heb me even in een onderzoek gestort. Het is onduidelijk waarom er een kaartversie is overgeslagen voor de Camper Caravan, de volgende kaart die wij uitbrengen zal echter de volgende versie zijn 9.60, deze staat op de planning voor november dit jaar. Ik zou  ook wel meer informatie willen hebben hierover maar dat heb ik helaas niet.
Mijn excuses voor het ongemak.

Ik heb aangegeven dat ik het een vreemde zaak blijf vinden dat TT niet aan kan geven waarom er "zomaar" een update wordt overgeslagen. Ik ben van mening dat dat niet moet kunnen. Ik hoop dat dit een incident is en dat er vanaf versie 9.60 in november 2015 weer netjes ieder kwartaal een nieuwe update zal uitbrengen voor ieder type TT waarbij de gratis Lifetime updates van toepassing zijn. TT is dat naar mijn mening contractueel verplicht.

En wat betreft de reacties van anderen, dat de verschillen met andere kaarten toch niet zo groot zullen zijn of dat je al blij moet zijn met 2 kaarten....ik ben het daar niet mee eens.
Als klant moet je gewoon krijgen waar je recht op hebt en ook voor betaald hebt.

Ik zal het voor nu laten rusten, maar hoop van harte dat dit incident zich in de toekomst niet weer voordoet.

Inmiddels een reactie van TT ontvangen dat er inderdaad geen 9.55 uitkomt voor de TOMTOM GO LIVE CAMPER & CARAVAN. 

Letterlijke reactie van de medewerker: 

Ik heb me even in een onderzoek gestort. Het is onduidelijk waarom er een kaartversie is overgeslagen voor de Camper Caravan, de volgende kaart die wij uitbrengen zal echter de volgende versie zijn 9.60, deze staat op de planning voor november dit jaar. Ik zou  ook wel meer informatie willen hebben hierover maar dat heb ik helaas niet.
Mijn excuses voor het ongemak.

Ik heb aangegeven dat ik het een vreemde zaak blijf vinden dat TT niet aan kan geven waarom er "zomaar" een update wordt overgeslagen. Ik ben van mening dat dat niet moet kunnen. Ik hoop dat dit een incident is en dat er vanaf versie 9.60 in november 2015 weer netjes ieder kwartaal een nieuwe update zal uitbrengen voor ieder type TT waarbij de gratis Lifetime updates van toepassing zijn. TT is dat naar mijn mening contractueel verplicht.

En wat betreft de reacties van anderen, dat de verschillen met andere kaarten toch niet zo groot zullen zijn of dat je al blij moet zijn met 2 kaarten....ik ben het daar niet mee eens.
Als klant moet je gewoon krijgen waar je recht op hebt en ook voor betaald hebt.

Ik zal het voor nu laten rusten, maar hoop van harte dat dit incident zich in de toekomst niet weer voordoet.

Ben wel benieuwd wie er gezegd heeft, dat je met 2 kaarten al blij moet zijn. Het is de bedoeling dat er wel gelezen wordt.

Ben wel benieuwd wie er gezegd heeft, dat je met 2 kaarten al blij moet zijn. Het is de bedoeling dat er wel gelezen wordt.

Ik denk dat hij jouw tekst bedoeld wink.png

4 kaarten per jaar was aardig maar persoonlijk denk ik dat 2 keer per jaar wel voldoende is.

Zonder enig verder commentaar werd mijn betaalde kaartupdate abbo ineens omgezet naar Free Lifetime kaartupdates met de mededeling dat ik nu geen rechten meer kon beroepen op betaalde kaartupdate van 4 keer per jaar. De lifetime kaartupdate bezitters moesten blij en tevreden zijn met wat ze krijgen.

Dat is regelrechte contractbreuk en strafbaar. Je hebt betaald voor 4x per jaar een kaart update en TomTom mag dit contract onder geen enkel beding éénzijdig wijzigen. Laat me het even herhalen, ONDER GEEN ENKEL BEDING! TomTom is nu wettelijk verplicht om of A: het aankoop bedrag volledig te vergoeden of om B: het lifetime abbo weer om te zetten naar een betaald abbo. Dit moet je niet laten gaan want dan denken ze bij TomTom dat ze kunnen doen en laten wat ze willen.

Hij heeft betaald voor 4 per jaar maar kreeg ter compensatie LiveTime Maps. Wat is nu beter terug naar betaald abbo of LiveTime Maps. Lijkt mij een aardig geregeld door TomTom. Het zou wat anders zijn als er geen compensatie was geweest. 

Als je een camper of caravan hebt is het betaalde abbo duidelijk beter want dan is TomTom wettelijk verplicht om het contract van 4 nieuwe kaarten per jaar na te komen.

Hoe dan ook, het maakt niet uit wat beter is. TomTom mag wettelijk het contract simpelweg niet  éénzijdig wijzigen. Sterker nog, een contract dat door één van beide partijen wordt gewijzigd is niet rechtsgeldig. TomTom is gewoon strafbaar bezig. Als je dat niet in ziet dan houdt het op.

Ondanks bovengenoemde vind ik het ook nog eens erg brutaal van TT dat ze geen nette verklaring geven voor het hoe en waarom er geen update heeft plaats gevonden voor de vrachtwagen, camper&caravan kaart...

TomTom heeft blijkbaar nog steeds niet door dat een bedrijf valt of staat bij een goede service... ondanks een recessie gaat het met veel bedrijven nog te goed. (althans dat denken ze).

Toch wel wat veranderd met de nw truck kaarten de waalhaven zuid was bij de vorige nog rood gekleurd nu niet meer.