Sign in to follow this  
Followers 0
Jessy1604

GPS-coördinaten invoeren

16 posts in this topic

Hallo,

Hoe voer ik de volgende GPS-coördinaten in:

Lat. 38.311979, Lon. -0.873588

De eerste lukt wel maar ik zie nergens een minteken voor de tweede.

Alvast bedankt!

Dan kom ik uit in Sète-Tanger Mediterranée terwijl het ergens ten westen van Alicante (Hondon de las Nieves) moet zijn.

In welk GPS systeem wil je de coordinaten ingeven ?

Er zijn 3 manieren om dit te doen op een TomTom GPS

• Degrees (d.d°) - 49.5000°, -123.5000°
  • Minutes (d°m.m') - 49°30.0', -123°30.0'
  • Seconds (d°m's'') - 49°30'00"N, 123°30'00"W

Als je de 3e methode gebruikt, heb je geen minteken nodig.

Standaard staat je GPS op "Degrees"-methode.

Met volgende link kan je dit wijzigen naar een ander systeem :

http://uk.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/10373/~/how-do-i-use-latitude-and-longitude-coordinates%3F

Lat. 38.311979, Lon. -0.873588 komt overeen met  38° 18' 43.1244"N, 0° 52' 24.9168"W

( met deze calculator kan je de omzetting doen http://www.rapidtables.com/convert/number/degrees-to-degrees-minutes-seconds.htm )

WeBr

Ik heb wel een Go 6000 maar bij het invoeren van coördinaten gaat het bij mij niet over lat. en Long. maar met Oosterlengte en Westerlengte. dus O. of W.

Als je bij " ZOEK " kiest tik rechtsboven " Hele Kaart " kies onderaan lengte en Breettegraat, daarna kun je O. e W. invoeren , let op de spaties !, er staan voorbeelden genoeg bij.

Als je bij " ZOEK " kiest tik rechtsboven " Hele Kaart " kies onderaan lengte en Breettegraat, daarna kun je O. e W. invoeren , let op de spaties !, er staan voorbeelden genoeg bij.

Ik snap je zin niet helemaal, waar moet ik "Hele kaart" intikken? Hier op het forum of op mijn TomTom??

@Webr: De TomTom staat ingesteld op graden. Dus de eerste invoer (breedtegraad) begint met een N en de tweede met een W. Wat moet ik daar dan invullen?

@ jessy1604

je hebt de keuze bij het invoeren N voor noorderbreedte of S voor zuiderbreedte  dan E voor oosterlengte of W voor westerlengte

wanneer je een plaats wil invoeren ten westen van de 0 meridiaan moet je W gebruiken , dus dat minteken is eigenlijk W  

hopelijk lukt het

Groetjes  André          

@Webr: De TomTom staat ingesteld op graden. Dus de eerste invoer (breedtegraad) begint met een N en de tweede met een W. Wat moet ik daar dan invullen?

N 38.30865°

W 0.85259°

Edited by starsky

@Jessy1604

Ik heb zojuist die coordinaten van u ingevoerd in mijn TT en ik kom uit in CV-845 Carretera A Hondom De Los Frailes in Hondas de Las Nievas. ik heb dit op deze wijze ingevoerd :  N38.311979   W0.873588

Bij mij lukt het dus wel op deze manier

Groetjes    André

Hallo, ik heb een Tomtom Home Xl, maar ik noch het -teken, noch een spatie noch een komma ter beschikking. Ik kan wel met "N" beginnen en een "." of een "'" invullen, maar niet noorderbreedte en oosterlengte. Ik probeerde met "N51°12345, maar ik kan dan geen spatie of komma ingeven. Ga ik dan verder met "S" kan komt deze idp van "N". Iemand een idee? Weversknoop

Hallo weversknoop

Ik veronderstel dat u een One XL hebt

Kijk eens bij uw instellingen hoe je de lengte en breedtegraden ingesteld hebt , ga hiervoor naar :

wijzig voorkeuren

kies eenheden

hoe wil je de lengte- en breedtegraad aangeven

hier heb je de keuze uit : Graden(g.g°) - Minuten(g°m.m') - Seconden(g°m's'')

bij mij staat Graden(g.g°) ingesteld

navigeer naar

Breedtegraad-Lengtegraad

dan heeft u het scherm op de tweede rij naast de nul zie je N voor Noord en S voor Zuid ,het punt staat op de onderste rij , nadat je Noord of Zuiderbreedtegraad hebt bevestigd met OK op de onderste rij heb je het scherm voor de lengtegraad

daar heb je de keuze op de tweede rij naast de nul E voor Oost en W voor West

Hopelijk wordt je hier wijs uit

Groetjes André