Sign in to follow this  
Followers 0
Hansjehonda

Pijltje kaart Mydrive instelbaar?

8 posts in this topic

Goedendag allemaal,

na een hoop gepiel mijn (eerste) TomTom Go 50 aan de praat gekregen. smile.png

Alles doet het (thuis, mijn plaatsen enz.) behalve dat pijltje wat op de kaart bij +- staat of ergens op de kaart. Ik heb begrepen dat dit een startpunt is van 'zoek naar adres'. Op zich een handige functie, alleen mijn pijltje leidt een eigen leven. Eerst stond ergens in Bilthoven, nu in Lage Zwaluwe.

TomTom werkt prima, daar staat dat pijltje niet.

Hoe stel je dit pijltje in?

post-75156-0-15296800-1440708504_thumb.jpg

Groeten,

Hans

Misschien is dat de laatst bekende locatie waar je device een gpsfix gehad heeft? 

Dat denk ik niet corne64, ik woon in Amersfoort en ben niet in Bilthoven of Lage Zwaluwe geweest.

Het schijnt dat gpsfix op de achtergrond uitgevoerd wordt... beetje in de war misschien?

Beetje late reactie, maar het pijltje in mydrive leidt hij af van de gps/ip locatie van je pc. Deze is verder niet instelbaar voor zover ik weet. Dus het probleem ligt waarschijnlijk bij je pc.

Toch nog even terugkomen op dat blauwe en hardnekkige pijtje in mydrive op de pc.

Ook bij mij zit dat ding op ca. 7 km van mijn huisadres vandaan op een onmogelijke, en volstrekt willekeurige locatie. Wel voorzien van een adres, maar dit betreft een afgesloten bouwterrein voor toekomstige woningen.

O wie o wie weet hoe ik van dat gekke ding af kom.

Je komt er denk ik niet van af. Zoals in een andere post al is aangegeven wordt de locatie van het pijltje bepaald door de locatiesensoren van je pc. Ook in bv Google maps zie je de locatie terug, die zou net zoveel moeten afwijken als in MyDrive Connect.

Je hebt (helaas) helemaal gelijk.

Ik heb in Google Maps op het balletje rechtsonder gedrukt "Uw locatie weergeven", en jawel hoor, daar verschijnt een blauwe bal precies op dezelfde plek als het blauwe pijltje in mydrive.

Verdere informatie leert dat Google in Maps gebruik maakt van de locatie-informatie van de webbrowser of de locatie van de telefoon.

Verdere info staat op https://support.google.com/maps/answer/3093609?hl=nl.

Helemaal begrijpen doe ik het niet, maar als dit veel voorkomt, dan vind ik dit een waardeloze voorziening.

Ben enkele dagen geleden overgestapt van een Navigon naar een Go 51. In google maps en overal waar een GPS punt nodig is ook met gebruik van de smartphone en in de Go 51 staat het pijltje exact op mijn adres. In eerste instantie met bepalen van locatiepunt in Google maps staat het pijltje ook op dezelfde plaats als in mydrive om enkele seconden later zich te centreren op mijn adres. In mydrive staat het GPS punt echter ongeveer 20 km bij mijn adres vandaan. Of het dan aan de locatiesensoren van de PC ligt weet ik niet. Alles wordt perfect aangegeven alleen mydrive niet

Lastig is dit met opstarten dan gebruikt hij natuurlijk ook deze locatie en moet dan altijd met een route plannen mijn adres als vertrekpunt instellen. Ik vind het maar knap vervelend.

Edited by uswhite