Sign in to follow this  
Followers 0
WJvdR

Nieuwe software versie 15.401

50 posts in this topic

Versie 15.401 Uitgebracht op   4 september 2015
Deze update is voor: GO 40, GO 50, GO 60, GO 400, GO 500, GO 510, GO 600, GO 610, GO 5000, GO 5100, GO 6000, GO 6100, START 40, START 50, START 60

Nieuw: voorspelling van bestemming

Bespaar tijd in de auto en start de navigatie naar favoriete plaatsen zonder je systeem aan te raken. Je TomTom GO kan nu leren van je dagelijkse rijgedrag naar je favoriete opgeslagen Plaatsen en kan ook je bestemming voorspellen als je je systeem aanzet vanuit de slaapstand, zoals 's ochtends bijvoorbeeld naar Werk rijden.

Je systeem heeft eerst wat tijd nodig om je gewoonten te leren kennen voordat het voorspellingen kan maken. Hoe regelmatiger je rijdt met je TomTom GO, hoe sneller je voorspellingen krijgt en hoe nauwkeuriger de voorspellingen zijn. Als je de nieuwe functie wilt uitproberen, kun je deze gewoon inschakelen via Instellingen ->Routeplanning -> Bestemmingen voorstellen .

Gratis 3 maanden extra flitserupdates!

Flitslocaties veranderen continu. We gunnen onze community de beste rijervaring en daarvoor heb je de meest up-to-date flitslocaties nodig.

Als je al Lifetime Flitsers hebt, blijf je profiteren van de voordelen. Als je een proefversie van of betaald abonnement op Flitsers hebt, ontvang je gratis 3 extra maanden flitserupdates. Je hoeft alleen de meest recente software te installeren.

Vermijd deel van route

Je kunt nu specifieke delen van je route vermijden. Je kunt deze optie inschakelen door naar Huidige route ->Vermijd deel van route te gaan en een van de routedelen te selecteren. Er wordt vervolgens een nieuwe route berekend waarbij dit deel wordt vermeden. Als je meer delen op je route wilt vermijden, herhaal je gewoon de bovenstaande stappen.

Voorbeelden van specifieke delen van je route

Weet precies waar je systeem je naartoe brengt. In Huidige route -> Toon instructies kun je nu een instructie selecteren en een voorbeeld van dat specifieke deel van de route op de kaart bekijken.

Selecteer een snellere alternatieve route door te sturen (alleen GO)

Wanneer je een snellere alternatieve route nadert, krijg je nu een extra waarschuwing in de routebalk te zien en wordt de alternatieve route duidelijk in de reisbegeleidingsweergave of kaartweergave getoond. Je hoeft niet meer op de routebalk op Ja te tikken om de snellere route te kiezen. Je stuurt gewoon naar het voorgestelde alternatief wanneer je het nadert en je systeem selecteert het automatisch. 

Nieuwe spraakopdracht: 'Zoek alternatief' (alleen GO)

Zeg 'Zoek alternatief' en je TomTom GO toont meteen twee alternatieve routes naar je huidige bestemming. Stembesturing moet hiervoor zijn ingeschakeld in Instellingen.

Nieuwe interfacetaal: Russisch

Je TomTom-systeem ondersteunt nu Russisch. Je kunt de taal selecteren via Instellingen -> Taal en eenheden.

Andere bugfixes en verbeteringen

Er zijn diverse prestatieverbeteringen en bugfixes geïmplementeerd.

Edited by WJvdR

Maar een leuke route van internet downloaden en deze in je TT stoppen is nog steeds niet mogelijk... Maar de Russische taal en 3 maanden flitsers hebben ze wel even geflikt bij TT... volgend jaar moeten ze maar eens genomineerd worden voor een lindje.. wacko.png

Ik lees toch echt op het forum van TomTom zelf dat de gebruikers van dat forum om hele andere dingen vragen en niet om deze onzin.

Misschien een tip voor TT... maak een optie dat je nu met je TT ook je slimme thermostaat kan bedienen. crazy.gif

Een intergratie met IFTTT. (If This Than That).

Dan kan mijn thermostaat aanspringen als ik 15 kilometer van huis ben, en de verlichting kan aan als ik de straat in rij.

Toch fijn thuiskomen ;)

Azijnzeikers zul je altijd houden

Azijnzeikers zul je altijd houden

Dan ben ik maar een azijn zeiker... aan links gezwets heb je ook niks.

TomTom roept zelf het commentaar over zich af, het is toch van de zotte dat wanneer je een route of rit wilt rijden je dit niet meer kunt doen met systemen die werken met MyTomTom.

Godzijdank heb ik mijn Go 750Live nog in huis liggen...

TomTom heeft nota bene een eigen forum en zelfs daar wimpelen ze de mensen af.... wanneer je ze een vraag stelt krijg je het standaard antwoord.

Sinds jaar en dag werkt MyTomTom slecht... nog steeds niet opgelost.

De TomTom`s die tegenwoordig te koop zijn, zijn leuk voor een ritje naar tantie Annie en ome Arie en weer terug.

nu nog TV kijken, MP3 beluisteren, draadloos bellen en volautomatisch naar ingesproken bestemming rijden, zo moet het zijn, t's ook nooit goed genoeg.

nu nog TV kijken, MP3 beluisteren, draadloos bellen en volautomatisch naar ingesproken bestemming rijden, zo moet het zijn, t's ook nooit goed genoeg.

Dat is allemaal mogelijk als je met een taxi rijdt. good.gif

Dan ben ik maar een azijn zeiker... aan links gezwets heb je ook niks.

TomTom roept zelf het commentaar over zich af, het is toch van de zotte dat wanneer je een route of rit wilt rijden je dit niet meer kunt doen met systemen die werken met MyTomTom.

Godzijdank heb ik mijn Go 750Live nog in huis liggen...

TomTom heeft nota bene een eigen forum en zelfs daar wimpelen ze de mensen af.... wanneer je ze een vraag stelt krijg je het standaard antwoord.

Sinds jaar en dag werkt MyTomTom slecht... nog steeds niet opgelost.

De TomTom`s die tegenwoordig te koop zijn, zijn leuk voor een ritje naar tantie Annie en ome Arie en weer terug.

Het is al vaker gezegd maar waarom koop je nog een TomTom. Je hebt hier vast een positief antwoord op.

Waarom ik wederom een TT heb aangeschaft is omdat hun kaarten toch erg nauwkeurig zijn en de routes worden juist gekozen en omdat ze een Live traffic hebben.... Zeker deze Live Traffic is onovertroffen vergeleken bij de andere navigatie merken.

Hardware matig is TomTom in mijn ogen ook nog steeds een top product, maar softwarematig zijn ze beneden alle pijl en hebben ze er teveel mogelijkheden uitgehaald. Zeker handsfree bellen en geen gedownloade route`s installeren vind IK een groot gemis... en zo zijn er wel meer software tekortkomingen.

Zeker handsfree bellen en geen gedownloade route`s installeren vind IK een groot gemis... en zo zijn er wel meer software tekortkomingen.

Huh.....jij hebt toch ook handsfree bellen, net als mijn Go 1005 (alhoewel ik er geen gebruik van maak) ?

Ja ik kan met de 1005 en de 750 gelukkig wel handsfree bellen... ik doelde op de nieuwste modellen.

Ik maak er wel gebruik van en het werkt zeer goed bij mij... good.gif

Met een beetje auto heb je vandaag de dag Handsfree bellen, MP3 en Navigatie.

Dus is het niet zo gek dat je met de nieuwe generatie navigatieapparaten (en ook ouderen) niet meer kan bellen men speelt in op de markt en blijft niet stilstaan in het verleden. 

Ik lees toch echt op het forum van TomTom zelf dat de gebruikers van dat forum om hele andere dingen vragen en niet om deze onzin. crazy.gif

Je hebt helemaal gelijk met je kritiek !

Ja ik kan met de 1005 en de 750 gelukkig wel handsfree bellen... ik doelde op de nieuwste modellen.

Ik maak er wel gebruik van en het werkt zeer goed bij mij... good.gif

Het heeft bij mij in de vrachtwagen nooit goed gewerkt. Slechte spraakkwaliteit, en mensen klaagden dat ik zeer slecht te verstaan was. afstand tot microfoon in de tomtom te groot. 

De afstand van mijn mond tot de TT bedraagd ongeveer een meter en tot nu toe geen klachten ontvangen van de mensen aan de andere kant van de telefoon. ook ik kan kan ze prima verstaan. (auto Toyota)

Ook in de Opel waren er geen problemen....

Zelfs toen ik nog een Citroen AX had (het horen en zien verging je in die herrie bak) waren er geen klachten. In die tijd had ik een TomTom 720.

Maar met de TomTom 720 ging het geluid via de autoradio via de ingebouwde FM zender, deze schakelde dan de muziek automatisch uit.

Bij de Go 750 en de 1005 moet ik zelf de radio een tkje zachter zetten.... en zo is er altijd wel wat. smile.png

... en geen gedownloade route`s installeren vind IK een groot gemis... 

Heb je de nieuwe feature al ondekt bij de webversie van mydrive.tomtom.nl ? Je kan daar routes op de kaart samenstellen en deze uploaden naar je systeem ... (naar mijn 6000 go in ieder geval wel)

Edited by Martin Jansen

Ik doel op kant en klare toerroutes, b.v. die van de ANWB en b.v. routes van anderen die ook nog aangeboden worden via TomTomHome.

Een intergratie met IFTTT. (If This Than That).

Dan kan mijn thermostaat aanspringen als ik 15 kilometer van huis ben, en de verlichting kan aan als ik de straat in rij.

Toch fijn thuiskomen ;)

Ik moet toegeven... Kikke idee! Ik gebruik IFTTT wel voor andere dingen, maar deze had ik nog niet verzonnen... Leuk!

Met een beetje auto heb je vandaag de dag Handsfree bellen, MP3 en Navigatie.

Dus is het niet zo gek dat je met de nieuwe generatie navigatieapparaten (en ook ouderen) niet meer kan bellen men speelt in op de markt en blijft niet stilstaan in het verleden. 

Dat ben ik maar half met je eens... Kun jij in mijn portemonnee kijken?! Moet ik persé in een nieuwe waggie rijden? Dat wil ik helemaal niet... Moet ik alleen om handenvrij te kunnen bellen een nieuwe auto kopen? Huh?

Dat ben ik maar half met je eens... Kun jij in mijn portemonnee kijken?! Moet ik persé in een nieuwe waggie rijden? Dat wil ik helemaal niet... Moet ik alleen om handenvrij te kunnen bellen een nieuwe auto kopen? Huh?

Het heeft met je portemonnee niets te maken. Er zijn meer dan genoeg 2e hands auto,s die ook handsfree kunnen bellen. En uiteraard hoef je geen andere auto te kopen om handfree te kunnen bellen en ook geen TomTom er zijn genoeg mogelijkheden om handsfree te kunnen bellen in een auto.

Terug naar de basis en dat is navigatie.

Weer een mooie update!

Leuk cadeautje: t/m 13-12-2015 flitsservice good.gif

Met name de zinsnede

Je kunt nu specifieke delen van je route vermijden. Je kunt deze optie inschakelen door naar Huidige route ->Vermijd deel van route te gaan en een van de routedelen te selecteren.

bevalt mij erg goed. Dit was in van mijn grote aversies tegen de nieuwe series.

Zou ik dan toch op termijn.....

Ik ben ook zeer tevreden zat in Belgie in Puuurs moest terug naar Nederland zag opeens een groene -6 in mijn balkje staan. Ik heb de groene route gevolgd was de volgende afrit. TT leidde mij perfect om de drukte heen dwars door antwerpen en kwam voor de file weer op de snelweg. De Hele ring stond stil. en idd tijd was veel sneller dan als ik op de autweg was gebleven..

Deze test was voor mij geslaagd.

Ik ben ook zeer tevreden zat in Belgie in Puuurs moest terug naar Nederland zag opeens een groene -6 in mijn balkje staan. Ik heb de groene route gevolgd was de volgende afrit. TT leidde mij perfect om de drukte heen dwars door antwerpen en kwam voor de file weer op de snelweg. De Hele ring stond stil. en idd tijd was veel sneller dan als ik op de autweg was gebleven..

Deze test was voor mij geslaagd.

Dat heb ik ook een paar keer gedaan (op weg naar Brussel)...misschien was HDT toen nog niet zo optimaal werkend...maar kwam 2x in het centrum van Antwerpen vast te staan voor een paar stoplichten.wacko.png