Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

Vraag : Advies welke Tomtom Truck ?

5 posts in this topic

Ik heb mij de afgelopen jaren nooit zo bezig gehouden met de Truck/Caravan Tomtom's...omdat ik geen vrachtwagen (en bus) meer mag rijden.

Maar had net een collega in mijn auto die ik weer terug naar de zaak moest brengen....de man is de hele dag bezig om (vaak zware) trucks met oplegger of aanhanger rond te brengen.

Hij zag mijn Go 1005 op het raam zitten en vroeg aan mij of ik wist welke Tomtom (met ongeveer hetzelfde menu als de 1000/5) hij het best kan kopen....ik zei dat er van dit model ook een Truck versie is...hij werkt nu nog met een Garmin met truck software erop, maar die vindt hij niet prettig qua menu, stemmen enz.

En hij heeft nog een One XL met een stokoude kaart, zonder de nieuwe ring Eindhoven erop.

Een routeplanner is niet zo belangrijk, hij rijdt vrn. van A naar B...soms via C.

Ik lees weleens wat over het ene model wat niet zo goed is en het andere model die weer iets anders is in gebruik.....ik weet ook niet welk advies ik hem moest geven onderweg en zei dat ik het hier wel even aan de orde zou stellen.

Het hoeft geen nieuwe te zijn, mits er maar wel heel Europa op kan...en welk type het dan moet zijn en of daar ook Livetime maps op zitten...enz.

Graag reacties.

Tja, we mogen hier niet praten over "illegale" versies (die ik zelf gebruik), dus dan kom je toch al snel op de dure versies zoals de Pro 5150, 6000, en de 7150. prima apparaten, maar erg duur (al zeg ik het zelf)

Edited by cortrans14

Tja, we mogen hier niet praten over "illegale" versies (die ik zelf gebruik), dus dan kom je toch al snel op de dure versies zoals de Pro 5150, 6000, en de 7150. prima apparaten, maar erg duur (al zeg ik het zelf)

Nee hoor.....dat wil hij ook niet, hij wil gewoon een betrouwbare TT hebben die normaal ge-update kan worden en liefst ook Livetime maps heeft.wink.png

Maar had wel wat meer respons verwacht van ervaringsdeskundigen...zelf zoekende kom ik vooral de Go 5150 tegen, wat volgens mij gewoon een 1005 is zoals het lid  ArLSP heeft, enige nadeel schijnt te zijn dat ze de nieuwste kaart wat later ontvangen....maar dat vind mijn collega geen ramp...aangezien hij ook nog een XP heeft waar zelfs de nieuwe Ring Eindhoven nog niet eens op staat.

Nee hoor.....dat wil hij ook niet, hij wil gewoon een betrouwbare TT hebben die normaal ge-update kan worden en liefst ook Livetime maps heeft.wink.png

Maar had wel wat meer respons verwacht van ervaringsdeskundigen...zelf zoekende kom ik vooral de Go 5150 tegen, wat volgens mij gewoon een 1005 is zoals het lid  ArLSP heeft, enige nadeel schijnt te zijn dat ze de nieuwste kaart wat later ontvangen....maar dat vind mijn collega geen ramp...aangezien hij ook nog een XP heeft waar zelfs de nieuwe Ring Eindhoven nog niet eens op staat.

De 5150 heeft hetzelfde menu dan de 1005.

Ik heb nog een 5150 te koop, heb hem een jaar gebruikt en ligt nu in de kast wegens aanschaf TT trucker 6000.

Doe eens een goed bod.

Edited by midway