Sign in to follow this  
Followers 0
fcdoggen

Update werkt niet

28 posts in this topic

Enige tijd geleden tomtom Go50 gekocht update van de kaart gaat goed ook de vaste flitsers gaat goed  maar de map Share deze haal de Pc binnen en bij het installeren op de TT blijft deze hangen op 2.09 nu zeker 1 uur installatie mislukt.

wie weet er een oplossing want elke keer als je de tt aansluit wil hij installeren

of kan je wat op de pc staat weer verwijderen

 

groetjes Frans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat je kan doen is geen mapshare meer binnen halen. Heb je de cache al eens leeg gehaald en de mapshare download opnieuw geprobeerd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat heb ik niet gedaan

de pc kan de mapshare niet vinden en de cache ook niet

Ik ben niet zo thuis daarin

Edited by fcdoggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag een update van de flitser ontvangen

kan deze nog niet downloaden omdat TT nog steeds aan het instaleren is van de map share en vast loopt op 2.09  hoe kan ik deze stoppen  of verwijderen zodat ik de filters kan installeren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je MyDrive Connect gestart hebt dan klik je op het kleine vlaggetje van Nederland rechtsboven.

Het schermpje dat je dan krijgt kan je kiezen om de cache leeg te maken.

 

Voor wat betreft flitsers als je Live gebruikt tijdens navigeren dan worden de flitsers automatisch geupdated en hoef je 

MyDriveConnect dus niet te gebruiken.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt

 

EEn reactie van TT moest terug gaan naar fabrieksinstellingen en resette dit hielp ook kon de map share installeren.

 

Ontzettend bedankt

 

Groetjes FRans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dezelfde reactie van TomTom gehad en ook al vermeld op dit forum en het werkte................................tot van de week weer hetzelfde probleem, hij blijft WEER hangen op 33 % bij 1 min 47

 

Ben niet van plan om elke week mijn TomTom terug te brengen naar fabrieksinstellingen om ieder keer dan dit probleem weer tegen te komen.

 

TomTom weet dus van dit probleem en ze moeten nu eindelijk eens met een fatsoenlijke oplossing te komen.

 

Het is toch te gek voor woorden dat je een apparaat koopt van 350 euro en je kunt hem niet eens fatsoenlijk updaten

 

Misschien wordt het eens tijd om Tros Radar in te lichten??

Share this post


Link to post
Share on other sites

O dat is zeker niet zo leuk van TomTom ik moet dus even afwachten hoe het verder ga

zeker als het probleem al zolang is moet er toch een oplossing voor zijn

Tros Radar is zeker dan een optie

 

gr. Frans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hetzelfde probleem. Helaas heeft het resetten niet geholpen. Bij start van MyDrive haal ik het vinkje weg bij de update van Mapshare om alleen de flitsers te downloaden, maar helaas. Telkens wordt gestart met de Mapshare en die blijft hangen bij 1 min. 47. en 0% voltooid. Wel fijn zo'n abonnement waar je niks mee kunt.

Betreft TT50.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt allemaal, heb probleem ook weer terug

zou alles weer moeten resette en ben je alles weer kwijt van je instellingen

jammer van tomtom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kamp ook al weer enige tijd met dit euvel. Om zot van te worden crazy.gif .

 

Op 13% en 2 min. 9 seconden blijft de update steken........

 

Edit: Zojuist een 'work-around' op de TT-site gezien: https://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/21414/kw/mydrive%20connect

 

Echter, het 'groene' vinkje is bij mij grijs gemarkeerd en kan ik niet verwijderen. Rest thans niets anders dan te wachten tot TT met een oplossing komt waaraan ze met de hoogste prioriteit werken...

 

Kom op Tomtom, ik wacht al een tijdje!!!!! 

Edited by RicoK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels moet ik bijna iedere 2 weken de 5000 terug zetten naar de fabrieksinstellingen om weer updates te kunnen binnenhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de update van wil uitvoeren gaat dat niet hij blijft op 0% staan en 1.47 minuut. Op het navigatiesysteem is hij aan het bijwerken. Na enige tijd geeft deze aan update mislukt, Ik gebruik de laatste software van Mij Drive Connect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo;

 

Als ik zo lees op dit forum heeft meer dan de helft van de posters last van het zelfde probleem.

Ik ook heb een  GO  6000  met alles op en aan :)  anderhalf jaar oud. Ook last. Flitsers komen automatisch, map share laat ik liggen.

 

Ik hoop dat Tom Tom de zaak in orde krijgt voor de kaart update komt.

Is het zo moeilijk om een download te doen.?

Mijn PC Win10 doet geregeld updates wat mijn vorige PC 's al 15 jaar lang deden.

 

Mvg 

 

Julien

Edited by Julien2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net vanavond de mapshare update gedaan en tot mijn verbazing deed hij het zonder problemen in een paar seconden.

Viel bijna van mijn stoel van verbazing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net vanavond de mapshare update gedaan en tot mijn verbazing deed hij het zonder problemen in een paar seconden.

Viel bijna van mijn stoel van verbazing

 

Blij dat ik was na het lezen van jouw post, maar wat een deceptie...... Niks hoor. Hij blijft nog steeds hangen op 2:09 minuten.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms, kan dit ook voorkomen door ingrijpen van de firewall. Dat is niet te zien, maar even de zaak blokkeren en (niet onlogisch) de tomtom snapt niet meer wat ie aan het doen was.

Oplossing kan zijn door TomTom in de netwerkregels toe te voegen als "Vertrouwd Netwerk" zodat je firewall de updates niet meer scant.

Edited by A&A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zondag 22-11-2015 heb ik bij Tomtom het volgende ticket aangemaakt:

 

Beste heer/mevrouw,

Kunt u mij informeren naar de status van het werken aan de oplossing?

Ondanks het herhaaldelijk leeghalen van de 'cache' blijft de update nog altijd hangen op 2 min 09 sec. Op zich zou het niet zo erg zijn, ware het niet dat ik de update van Map Share niet kan uitschakelen. Er is geen sprake van een 'groen vinkje'.

Nu de nieuwe kaart v9.60 is uit gekomen zou ik heel graag heel spoedig de willen installeren wat nu niet lukt, omdat de update blijft hangen op de 2 min 09 sec van de map share update.

Graag uw zeer spoedige (re)actie!

Bij voorbaat dank.

 

Hierop kreeg ik vandaag 26-11-2015 de volgende reactie:

 

Geachte heer, geachte mevrouw, 

Helaas hebben wij nog niet kunnen reageren op uw vraag die u 22-11-2015 01:01 NM heeft gesteld. 
Onze verontschuldigingen voor de vertragingen, wij zullen zo spoedig mogelijk reageren. 

Met vriendelijke groet, 

TomTom supportteam

 

 

Zeg maar gerust dat ik hier goed van baal!!!!

 

Het is schijnbaar een serieus probleem en Tomtom is er hard mee bezig, maar het duurt wel lang inmiddels. Het ligt dus niet aan ons, maar daardoor kunnen we er ook geen invloed op uitoefenen.

 

Ik hoop dat TT de zaakjes spoedig voor elkaar heeft en weer allen ons apparaat kunnen gaan updaten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels is er een nieuwe versie TomTom MyDrive Connect, misschien dat dat helpt, bij mij hielp de fabrieksinstellingen terugzetten. Wel alles even opnieuw instellen, maar dat is snel gebeurd. Als je ooit op https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/hebt ingelogd dan komen je Mijn plaatsen weer automatisch terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook de nieuwe versie TomTom MyDrive Connext en kreeg net een vreemde update erbij iets met nx ofzo maar alle updates werken perfext ook de mapshare update.

Ik heb echter wel de gewoonte gemaakt om alle updates een voor een te installeren en niet  zoals voorheen alles in een keer.

Bij mij  werkt dit (tot nu toe) heel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En er is een nieuwe NAV 4 versie: 15.500 besturing voor je TomTom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels is er een nieuwe versie TomTom MyDrive Connect, misschien dat dat helpt, bij mij hielp de fabrieksinstellingen terugzetten. Wel alles even opnieuw instellen, maar dat is snel gebeurd. Als je ooit op https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/hebt ingelogd dan komen je Mijn plaatsen weer automatisch terug.

 

Nu juist deze nieuwe versie kreeg ik toen ik de melding ontving niet geïnstalleerd op OS X. Ik zal vanavond als ik gelegenheid heb de huidige TT MDC eens verwijderen en opnieuw installeren waarbij dit dan automatisch de nieuwste versie is.

 

Het terugzetten naar fabrieksinstellingen wil ik uit principe (nog) niet aan beginnen. Er is aan de zijde van TT iets fout gegaan. Hierdoor wil ik dan ook dat het aan de zijde van TT gaat worden opgelost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En er is een nieuwe NAV 4 versie: 15.500 besturing voor je TomTom.

Omdat de updates worden geblokkeerd door de 'hangende' Map Share Updates krijg ik niets geïnstalleerd op mijn Tomtom. Ik krijg het grijs gemarkeerde vinkje voor de Map Shares ook niet uitgezet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een keer terug naar fabrieksinstellingen dan komen de updates weer normaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een keer terug naar fabrieksinstellingen dan komen de updates weer normaal.

Inderdaad, want zojuist de volgende reactie ontvangen van Tomtom:

 

Geachte heer xxxxxx,
 
Dank u voor uw contact met onze afdeling Customer Care. Het referentienummer voor uw vraag is xxxxxx-xxxxxx.
 
In uw e-mail geeft u aan dat de MapShare-update blijft hangen in de laatste minuten. Dit klinkt mij helaas akelig bekend in de oren. We hebben namelijk momenteel last van een kleine storing waar een aantal klanten last van hebben. De verantwoordelijke afdeling is druk bezig met het zoeken naar een een oplossing. Mijn excuses voor het ongemak.
Dit kan opgelost worden door onderstaande stappen te nemen. Echter, hiermee verliest u wel alle persoonlijke instellingen en het euvel doet zich enkel voor bij de MapShare kaartcorrecties. De MapShare-updates betreffen enkel zeer kleine, gratis kaartcorrecties van andere gebruikers. Het euvel doet zich niet voor bij de andere updates (besturingssysteem, stemmen, de grote kwartaallijkse kaartupdates, etc). Dit maakt dus dat de Mapshare updates niet zo belangrijk zijn. Dit omdat veel gebruikers aangeven dat het voor hen niet uitmaakt of een huisnummer in het echt nu 20 meter verderop staat of niet (het gaat bij de MapShare echt enkel om zeer kleine correcties. Een aanpassing van een rotonde naar een kruispunt is al te groot en gaat enkel met de kwartaalkaartupdate mee.).
 
Fabrieksinstellingen herstellen
Let op, met de onderstaande stappen gaan helaas wel uw favorieten op het toestel verloren. U kunt ze eventueel synchroniseren via MyDrive, zodat u ze later weer kunt herstellen.
- Ga hiervoor naar www.mydrive.tomtom.com
- Sluit uw navigatiesysteem aan
- Ga op het navigatiesysteem naar het hoofdmenu > TomTom Services/Verbonden Services > MyDrive en meld u aan met uw TomTom account en wachtwoord.
- Log op MyDrive in met uw TomTom account en wachtwoord (rechtsboven)
- Wacht een paar minuutjes
 
 - Ga naar het menu (druk op de knop linksonder het scherm)
- Ga een scherm naar rechts
- Ga naar Instellingen (het tandwieltje)
- Ga een scherm naar rechts
- Druk op Systeem
- Druk op Reset (herhaal deze stap)
 
Ik hoop dat het u lukt. Mocht dit niet het geval zijn, wil ik u vragen telefonisch contact met ons op te nemen op een moment dat u de TomTom en de computer binnen handbereik hebt, zodat wij het proces samen met u kunnen starten.
Wij zijn op werkdagen van 9 uur tot 18.30 uur bereikbaar op nummer 020 850 1007.
 
Met vriendelijke groeten,
 
Gerrit,
TomTom Customer Care Team
 
Vanavond hier maar eens mee aan de slag.
 
Wat mij alleen hierbij opvalt is dat hierbij wordt gesproken Mydrive en niet over Mydrive Connect.....
Edited by RicoK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0