Sign in to follow this  
Followers 0
JLT

Afstand meldingen live service

4 posts in this topic

Goedemorgen,

Ik heb een vraagje aangaande de live service van TomTom.
Ik heb sinds kort de Trucker 6000. Erg tevreden over, soms een beetje traag maar verder top apparaat.
Maar graag wilde ik weten of er valt in te stellen ergens hoe ver vandaan hij meldingen aan gaat geven op de route?
Aangezien ik hem in het internationale transport gebruik zou het fijn zijn dat de meldingen veel verder vooruit aangegeven worden dan dat hij nu doet ( zo'n 150km)
Ik heb weleens gehoord dat als je in Nederland zit hij al meldingen moet aangeven van ver in Duitsland bijvoorbeeld.
Is dat tegenwoordig niet meer zo of kan je dat ergens instellen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten

Jeffrey

150 km vooruit das 2 uur dan kan er een hoop gebeuren of opgelost zijn.Is volgens mij niet in te stellen....ik heb optie nog niet gevonden.

Bij mij staat de info balk rechts op breed dan staan de km erbij en kun je met je vinger van boven naar beneden vegen om meer te zien.

Als je naar 2d gaat pijltje boven +en - dan krijg je al een groter overzicht en kun je ook door je route vegen om vooruit te kijken en dan evt in zoomen......Maar deze gaat na een paar sec weer terug.

Wat ik ook nog wel eens doet ...op de pijl drukken (midden boven...over zoveel km) dan krijg je route voorbeeld op de 2e aanwijzing klikken en dan uit zoomen dan krijg je ook de route in 2d maar die springt niet terug en kun je ook door de route vegen en al veel verder de verkeersinfo zien.

Of gewoon geen route invoeren en gewoon over het overzicht scherm vegen naar de richting waar je heen moet.

Edited by Japii

IQ-routes uitschakelen. Dan plant het vooruit tot in Rome!

HD-traffic ingeschakeld laten. Dit houdt de files realtime in de gaten.

In landen waar geen HD-traffic is, IQ-routes inschakelen. Echter beperkt dit weer tot ca. 150 km vooruitplannen.

@jit

Bij de nav4 apparaten (5000/5001/6000/6001 etc.) kan je zover mij bekend de IQ routes niet uitschakelen.

Jij heb een nav3 apparaat (1005).