Sign in to follow this  
Followers 0
toytom

Nieuwe kaart 960

33 posts in this topic

Kaartversie Europe v960 staat op m'n 6000

Voor de camper en caravan uitvoering is vanddaag eindelijk na 6 maanden vertraging kaart versie 956 uitgebracht.

Vreemde kaartversie nummer... wij hebben kaart versie 955 nooit mogen ontvangen i.v.m.... (geen idee waarom niet)

Vreemd dat wij kaart versie 960 niet hebben mee gekregen..

Edited by ArsLP

Hier ook 960 echter met diverse onderbrekingen.
Maar goed??

Kaartupdate v.960 is gelukt, maar op 89% en nog 7min.34 sec te gaan was er een onderbreking.

Daarna heeft het nog 2 uur geduurd eer deze update voltooid was !

Zodus einde goed alles goed......

Voor de camper en caravan uitvoering is vanddaag eindelijk na 6 maanden vertraging kaart versie 956 uitgebracht.

Vreemde kaartversie nummer... wij hebben kaart versie 955 nooit mogen ontvangen i.v.m.... (geen idee waarom niet)

Vreemd dat wij kaart versie 960 niet hebben mee gekregen..

Inderdaad Versie 956 De poi van de campings en camperplaatsen zijn niet bijgewerkt 

Deze zijn van begin 2014

Heb begrepen van oa de NKC dat TT het contract voor de updates  1,5 jaar geleden heeft beeindigd.

Inderdaad Versie 956 De poi van de campings en camperplaatsen zijn niet bijgewerkt 

Deze zijn van begin 2014

Heb begrepen van oa de NKC dat TT het contract voor de updates  1,5 jaar geleden heeft beeindigd.

Daar is een goede oplossing voor: http://www.archiescampings.eu/

Ook hier binnen 20 minuten de kaart erop gezet...kreeg na het afkoppelen meteen weer een mapshare update aangeboden, terwijl die al in het totaalpakket aanwezig was....dus opnieuw aangesloten en binnen 1 minuut klaar.

Dus we kunnen weer 3 maanden verder met deze 9.60...is wel een afgeslankte versie van 1.9gb (groot zat voor mij)wink.png

Dus tot nu toe ben ik best wel tevreden met de werking van Mydrive, en ook over de werking van mijn Go 1005 (8gb) ben ik wel tevreden....gebruik uiteraard nog steeds de fijne opties in het menu die er bij sommige jongere modellen nog steeds niet inzitten.

Ga nu maar eens kijken hoe het zit met het stuk A4 achter Delft (of ze dit al geactiveerd hebben), dat RWS volgende maand zou openen, maar door teveel lekkend water nog wat problemen schijnt te geven.

(hoop van wel overigens...kunnen we die vervloekte A13 eindelijk vermijden)

Update : JA, dat stuk A4 achter Delft staat nu helemaal ingetekend...wel met op dat nieuwe stuk allemaal file-streepjes uiteraard....maar dat zou betekenen dat wij dan zelf (als hij volgende maand open gaat) de blokkades kunnen weghalen van de kaart ? (nog nooit gedaan)

Ik heb nog geen mapshare updates aangeboden gekregen tot nu toe voor de 956 kaart.

Iemand nog significante verandering ontdekt in vergelijking met kaart versie 955.??

Ik heb namelijk mijn twijfels of kaart versie 956 (camper en caravan) wel dezelfde is als kaart versie 960.

De camper en caravan TomTom bezitters kregen namelijk niet versie 960 aangeboden maar versie 956, vandaar mijn vraag.

Iemand nog significante verandering ontdekt in vergelijking met kaart versie 955.??

Ik heb namelijk mijn twijfels of kaart versie 956 (camper en caravan) wel dezelfde is als kaart versie 960.

De camper en caravan TomTom bezitters kregen namelijk niet versie 960 aangeboden maar versie 956, vandaar mijn vraag.

Nou...v.w.b. de wegen en aanwijzingen dus (nog) niet....kwam vanmiddag over de A29 onder R'dam op de binnenring terecht richting Beneluxtunnel (naar den Haag toe)...en daar geeft ie nog steeds dezelfde foute aanwijzingen, terwijl de borden boven de weg al meer dan een jaar aangeven (hou rechts aan) hoe je moet rijden....en de TT nog steeds de hoofdrijbaan wil nemen.

Had ik bij de 9.55 ook al aangegeven.

Hieronder een verschil tussen de v955 en v960 kaart. Coördinaten: 51.364866, 5.319479.

Kaart v955:

v955_example.png

Kaart v960:

v960_example.png

Edited by Loek

Ik zie op de nieuwste kaart wel een verandering op de Goudsestraatweg van Bodegraven naar Reeuwijk toe.
Daar is sinds kort een nieuwe rotonde bijgekomen die staat er op.

Hieronder een verschil tussen de v955 en v960 kaart. Coördinaten: 51.364866, 5.319479.

Kaart v955:

v955_example.png

Kaart v960:

v960_example.png

Zoals ik al vermoede, is de nieuwe kaart versie 956 camper en caravan niet uptodate i.v.m. kaart versie 960.

Hoezo wij worden verneukt bij TomTom. Vandaag maar eens bellen met die oplichtersbende bij TomTom.. Eerste slaan ze gewoon een hele serie over en dan krijg je ook nog eens een oude kaart aangeboden. angry.png

Loek bedankt voor je plaatjes.. good.gif

Edited by ArsLP

Mijn heren

wie heeft er  op de 6000 Go 

buldings er op staan

ik heb dat geinstaleert maar

ik zie niets er van

wat doe ik fout  of moet ik wat instellen

Wie weet er iets van .

MVG:Satgeert (Gerard)sad.pngsad.png

Zie je alleen in grote plaatsen zoals Amsterdam. Verder moet je niet te veel verwachten het is wat teleurstellend.

Ik neem aan dat je Buildings (gebouwen) bedoelt

die zie ik soms

Vanmorgen TomTom gebeld en mijn ongenoegen kenbaar gemaakt i.v.m. de nieuwe kaart versie camper en caravan 956 i.p.v 960.

Zoals verwacht lulden ze je de oren van de kop en ontkenden ze dat er verschil in uitvoering was tussen kaart versie 956 camper en caravan en de normale kaart versie 960.

Toen ik ze attendeerde op deze site en dit topic, kreeg ik ineens spontaan een normale Europa kaart versie 960 gratis aangeboden.

Ook werd de toon van de dame aan de andere kant van de lijn een stuk vriendelijker, ik kreeg zelfs excuses aangeboden omdat ik de communicatie van TomTom richting duurbetaalde klant schandalig vind.

Je schaft één van de duurste navigatiesystemen aan en slaan gewoon een kaart versie over om vervolgens afgescheept te worden met een nieuwe oude kaart versie 956.

Volgens mij had ik een contract afgesloten bij de aankoop van mijn TomTom 1005 camper en caravan, waarin ik recht het op 4 nieuwe kaarten per 12 maanden.

Gelukkig zijn we eruit gekomen en is dit probleem voor nu eerst opgelost...... alleen wel klote dat je het weer zelf met regelen.

Toen ik ze attendeerde op deze site en dit topic, kreeg ik ineens spontaan een normale Europa kaart versie 960 gratis aangeboden.

Ik vraag mij af wat het verschil in kaart zal zijn....de truckversie of de gewone.

Het gaat toch om je speciale Navcore waarmee je in het menu allerlei instellingen aan kunt brengen (hoogte, lengte, gewicht e.d) ?

Maar dan moet de kaart natuurlijk wel die attributen hebben. Ik weet niet hoe de kaarten precies in elkaar zitten, maar ik kan me voorstellen dat ze in de normale kaarten al die extra gegevens niet toevoegen om de kaartgrootte zo klein mogelijk te houden.

Je kan inderdaad je maten van je voertuig aanpassen en je kan kiezen uit diverse voertuigtypes...

Sinds een half jaartje ben ik ook in het bezit van een Go Live 1005. Oorspronkelijk stond hier de Europa v945 kaart op en kreeg binnen 90 dagen netjes de v950 aangeboden. Nauwlettend dit draadje volgend viel me op dat ik geen enkele kaart meer aangeboden kreeg en dus ook maar eens bij Tomtom geïnformeerd.

De optie "livetime map update" was in hun systeem niet juist verwerkt en ik kreeg binnen twee dagen een nieuwe kaart aangeboden. Prima geregeld, alleen is de nieuwe kaart (en dus ook m'n livetime update) omgezet naar de Europa Camper kaart en ontving ik de v956 in plaats van de v960.

Navraag leerde dat dit de standaard kaart voor het toestel zou zijn en dat de kaarten v956 en v960 identiek waren.

Wel heb ik de optie gekregen om m'n livetime update weer om te laten zetten naar de normale Europa kaarten en nu twijfel ik.

Eerder in dit draadje werd de v950 met de v960 vergeleken, maar weet toevallig iemand of er nu daadwerkelijk verschil is tussen de v956 en de v960 kaarten?

Als ze gelijk zijn zoals TomTom beweert, lijkt met de Camper versie wel geinig omdat deze versie ook spraakinvoer accepteert wat ik bij de normale Europa kaart niet kon. (niet dat ik dit vaak gebruik, maar als de kaarten dan toch hetzelfde zijn is iets extra's altijd meegenomen wink.png )

Blijkt nu dat de v960 toch nieuwer kaartmateriaal bevat dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt.

Groetjes,

Evion

Uit de reactie van ArsLP in bericht #16 maak ik op dat de v956 kaart niet zo up-to-date is als de v960. Misschien is het wel dezelfde als v955?