Sign in to follow this  
Followers 0
Bertdef

Nav4 Versie: v15.500 is beschikbaar.

16 posts in this topic

Nieuwe software Nav4 Versie: v15.500 update ook de kaart met Map-share op een SD-card.

Wat is nieuw in deze versie

Verbeterde melding van aankomst

Je systeem meldt nu duidelijk het volledige adres en huisnummer als je in de buurt van je bestemming bent. De verbeterde melding van aankomst wordt op het scherm weergegeven en ook voorgelezen via de luidspreker van je navigatiesysteem.

GPS-tracks via MyDrive (GPX-bestandstype) importeren

Je kunt MyDrive nu op je computer gebruiken om GPS-trackbestanden te importeren op je TomTom-navigatiesysteem. (ondersteund bestandstype: .GPX) Nadat je je hebt aangemeld bij MyDrive, selecteer je Mijn routes in het menu aan de linkerkant en vervolgens GPX-bestand importeren. De tracks worden naar je systeem verzonden en opgeslagen in het menu Mijn routes, waar je ze kunt selecteren als je actieve route. Je systeem navigeert exact langs de GPS-track en stelt geen andere route naar de eindbestemming voor, zelfs niet als er een snellere route beschikbaar is. Je kunt deze nieuwe functie testen door naar mydrive.tomtom.com te gaan

Andere bugfixes en verbeteringen

Er zijn diverse prestatieverbeteringen en bugfixes geïmplementeerd.

Ik kan deze alleen niet binnen halen op de knop download drukken geeft geen respons,

misschien later.

1/2 uurtje later wel.

Edited by Bika

Wat wel vreemd is dat ik na de update volgens de 'Info' in mijn GO 5000 ineens een GO 5100 lijk te hebben.

Dit zal wel een foutje in de nieuwe software zijn, maar het is wel grappig.

Voor de zekerheid even gekeken maar 6000 blijft 6000.

Hoera!!!!!!!!smile.png clapping.gif good.gif

Een van mijn belangrijkste wensen is gerealiseerd!

Verbeterde melding van aankomst
Je systeem meldt nu duidelijk het volledige adres en huisnummer als je in de buurt van je bestemming bent. De verbeterde melding van aankomst wordt op het scherm weergegeven en ook voorgelezen via de luidspreker van je navigatiesysteem.
Het komt vaak voor dat je op de plaats van bestemming bent, maar wat was nou ook al weer het nummer.......

@ Tulpie, misschien heb je mazzel... life time flitsers..... Bij mij gewoon Go 5000

@Bertdef Gaat het binnenhalen op SD kaart sneller?

Ik heb die nieuwe optie (rechtstreeks op SD kaart) niet gezien, waar kan ik dat vinden?

In MyDrive: klik op je kaart en als het goed is, krijg je een keuze om de kaart op je SD card te zetten.

@Bertdef: heb ik ook zo, maar ik vraag me af of je dat kaartje dan in de PC kunt steken en dan rechtstreeks (misschien wat sneller) de updates kunt binnenhalen.

MyDrive kijkt naar je TomTom apparaat: welke hardware, welk geheugengebruik, welke software staat er op je TomTom, welk abonnement, welke kaart Europa of Wereld enz. enz. enz.

@Bertdef: heb ik ook zo, maar ik vraag me af of je dat kaartje dan in de PC kunt steken en dan rechtstreeks (misschien wat sneller) de updates kunt binnenhalen.

Je kunt het kaartje wel in de pc steken maar er niets op zetten. In de TomTom wordt het geformatteerd in een TomTom standaard waar de pc niet mee overweg kan.

Er is vaak verwarring over MyDrive en MyDriveConnect.

Met MyDrive Connect maak je vanaf de PC verbinding met de TomTom via een usb kabel, daar zie je de gegevens die @Bertdef noemt.

Met MyDrive kan je, mbv je browser, bepaalde zaken naar de TomTom sturen zoals poi's en tracks.

Maar wat nu als ik een groter kaartje er in wil plaatsen?
De kaart staat op het kaartje dan kan je die in je pc toch gewoon overzetten naar de nieuwe.

TomTom heeft zijn eigen format. Oude kaart uit de TomTom en nieuwe erin, aansluiten en dan krijg je de keuze welke kaart je wilt installeren of hij installeert de grote, als hij ruimte genoeg ziet.

Ok ik heb wel eens een kopie gemaakt ging ook goed.