Sign in to follow this  
Followers 0
Bika

Nieuwe Navcore

32 posts in this topic

Net binnengehaald, versie 16.101

Waarmee je je route kan opnemen en afspelen.

Verder nog niks getest.

Zit ook een optie bij om de geheugenkaart te formatteren, geen idee of dat al aanwezig was.

Edited by Bika

Optie route opnemen zie ik maar kan nergens geheugenkaart formateren vinden.Niet dat ik dit nu nodig heb.

Maar schrok wel even want na de nav update gaf mijn tomtom ineens aan "kan geen kaart vinden download een nieuwe kaart"

Maar goed die foutmelding ging na een paar seconden weer weg en de kaart stond er nog wel gewoon op (pfff)

Optie formatteren staat bij mij bij Instellingen-Systeem

Bij mij werd de TT tijdens de download opnieuw opgestart, had ik nog niet meegemaakt.

Waarom de geheugenkaart formateren waarop je kaart staat ?, ben je ze dan  definitief kwijt of niet ?, mijn West Europakaart staat op m'n geheugenkaartje, waar is dat nou weer goed voor ?.

Ik snap ook niet wat het nut van formatteren is, een kaart kan je altijd weer ophalen via mydrive (als het goed is)

Edited by Bika

Route opnemen en terug afspelen kan wel nuttig zijn ,maar dan zou route omkeren ook wel meerwaarde geven. Maar ja bij ons zeggen ze: "Een kinderhand is gauw gevuld" .

De GO6100 ge-updated maar nu werkt de routeplanning niet meer. Iedere keer als ik een route wil plannen gaat hij rebooten.

Heeft iemand een oplossing?

Probeer een reset, knop vasthouden totdat er trommelgeroffel komt.

Elk jaar overweeg ik om eens naar een TT toestel te kijken, maar ik moet steeds vaststellen dat er wel iets schort.

Hoe zit het tegenwoordig met dingen zoals POIs? Zitten daar nu nog beperkingen op? Ook categorieën (max hoeveel?) en eigen iconen?

Ook dingen zoals optimale route (vertegenwoordigers principe) tussen verschillende stops interesseren me.

De GO6100 ge-updated maar nu werkt de routeplanning niet meer. Iedere keer als ik een route wil plannen gaat hij rebooten.

Heeft iemand een oplossing?

Ik heb het zelfde probleem, iemand als en oplossing ervoor gevonden.

Ben gisteren 600 km door Duitsland gereden en heb dikwijls van snelweg moeten veranderen.

Nooit werd nog een afbeelding getoond van de snelwegafritten alhoewel deze instelling bij instellingen duidelijk staat aangevinkt.

Ik koppel mijn TT6100 wekelijks via mydriveconnect aan de pc en heb dus zeker de laatste versies van alles.

Is dit een gekend probleem? Of zijn er nog andere instellingen om na te kijken?

Mvgr

Eddy

Ik snap ook niet wat het nut van formatteren is, een kaart kan je altijd weer ophalen via mydrive (als het goed is)

Zou mij niets verbazen als het HIER mee te maken heeft. We zijn immers pas 'n jaar verder. tongue.png  En ik zie nog regelmatig issues voorbijkomen met geheugenkaarten.

Ben gisteren 600 km door Duitsland gereden en heb dikwijls van snelweg moeten veranderen.

Nooit werd nog een afbeelding getoond van de snelwegafritten alhoewel deze instelling bij instellingen duidelijk staat aangevinkt.

Ik koppel mijn TT6100 wekelijks via mydriveconnect aan de pc en heb dus zeker de laatste versies van alles.

Is dit een gekend probleem? Of zijn er nog andere instellingen om na te kijken?

Mvgr

Eddy

Wat verwacht je precies te zien met de instelling "Toon afbeeldingen van snelwegafritten"? Voor zover ik weet is dit niets meer of minder dan geavanceerd rijstrookadvies, dus een weergave van welke rijbaan op een afrit je moet hebben. Niet dat er een soort afbeelding van het verkeersbord boven de weg getoond wordt.

Op de Garmin van mijn zwager wordt dit trouwens wel getoond (een afbeelding van het bord boven de weg bij een afrit), en dat vind ik best handig.

Edited by Jesco

Ik verwacht geen foto's van afritten zoals op de garmin, maar vroeger verdween toch de landkaart even en kwam er een standaard landschap te voorschijn met heel grote pijlen die het volledige scherm opvulden?

Nu krijg ik bij de afritten van autosnelweg gewoon dezelfde kleine pijltjes helemaal bovenaan de landkaart als bij het gewone rijbaanadvies op gewone wegen?

Mvgr

Eddy

Ik herken dit issue en heb het ook gelogd bij TomTom.

Het geavanceerde rijstrookadvies valt soms gewoon uit ondanks dat de instelling hiervoor geactiveerd is. Oplossing is het apparaat niet in slaapstand te laten gaan maar gewoon uit te zetten. Daarna werkt het weer.

Ik heb dat op mijn 6000 nog wel dat er bij afslagen een plaatje in beeld komt met welke rijstrook te nemen, ook vaak als ik gewoon rechtdoor moet dus niet de afslag af.

Dit is echter niet altijd het geval.

Krijg vandaag weer een nieuwe nav versie net gedaan maar weet niet wat de veranderingen of verbeteringen zijn.