Sign in to follow this  
Followers 0
hansmarja

laatste kaart

8 posts in this topic

waar en hoe kan ik zien wat de laatste kaart is die ik heb geinstalleerd

1. In het hoofdmenu tik je op Wijzig voorkeuren.
  2. Tik op Versie-informatie.

De versie van de software wordt vermeld naast de app, bijvoorbeeld: 9.058.

De versie van de kaart wordt vermeld naast de naam van de kaart, bijvoorbeeld: 'Europa' v870.xxx.

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/7904/p/2343

Edited by starsky

nog even een aanvulling, ik heb per abuis mijn TomTom teruggebracht naar fabrieksinstellingen

Hiermee worden alle persoonlijke instellingen verwijderd, inclusief je Favorieten.

Edited by starsky

Maar die je kan je direct terughalen via myDrive. Je persoonlijk instellingen worden bijgehouden op een TomTom server ('cloud') en als je aanlogt met je myDrive account (dat wat je gebruikt om te synchroniseren op je PC) dan haalt die alles terug binnen.

Ik ben koerier en rij door heel Europa met mijn TomTom Go 6100.

Ik zal maar niet vertellen wat voor ellende ik in het begin heb gehad met het updaten, na maanden geen gebruik te kunnen maken van mijn nieuwe Go 6100, kwamen ze er achter dat het aan de Go 6100 lag en heb ik een andere (niet eens een nieuwe) Go 6100 gekregen.

Maar nu even over de nieuwste update die ik gedaan heb voor mijn Go 6100.

Al geruime tijd is het bekend dat je tegenwoordig op de A1 bij Diemen richting Amersfoort rijdende, rechts aan moet houden. Tot mijn verbazing wordt ik nog steeds naar links verwezen om naar Amersfoort te rijden. Ik dacht dat TomTom zo bij was met zijn kaarten, nou niet dus.

Verleden week moest ik naar een adres in Almere, Enrico Fermistraat. Vanaf de A6 afslag 6  moest ik de Eksterweg op rijden. Op een viaduct van de Eksterweg, moest ik rechtsaf slaan de Kievitsweg op. De Kievitsweg zag ik beneden liggen en was een fietspad. Toch maar even doorgereden totdat ik een normale afslag tegen kwam en op eigen initiatief die richting opgereden, want TomTom kwam er niet meer uit. Achteraf herkende ik het gebouw omdat ik een jaar geleden er ook al een keer was geweest.

En zo kom ik veel situaties tegen waar TomTom soms jaren achterloopt met de kaartupdates.

Waar ik erg blij mee ben, is de Traffic  service, Afgelopen donderdagavond nog keurig langs een vastzittende file omgeleid bij Limburg in Duitsland. Ja daar hebben ze ook een Limburg.

Wat ik nog wel storend vind, is dat de flitsers niet doorgegeven wordt als je geen route ingesteld heb.

Hoi, ik heb de fout in Almere doorgegeven middels de online Map Share Reporter tool. Dat is de beste en snelste manier om fouten door te geven. Ik zal het hier melden als de status van de melding verandert.