Sign in to follow this  
Followers 0
RicoK

Was deze site vroeger minder legaal?!

7 posts in this topic

Vroeger (..) heb ik een tamelijk tijd TomTom GO 720 gehad.

Ik had deze GO 720 zo lang gehouden, omdat ik deze destijds via een minder legale weg voorzag van de nieuwste navcore en kaartmateriaal..rolleyes.gif.

Vergis ik mij nu of kon 'vroeger' informatie hiertoe en de nodige how-to's worden gevonden op deze site? Indien dit het geval is, wat was de aanleiding om uit de illegaliteit te stappen?

Als ik mij vergis, dan spijt mij het dat ik hierdoor deze site in een verkeerd daglicht heb gesteld.

Ik denk dat je je vergist kan mij niet herinneren dat in het verleden illegale zaken werden ondersteund.

Er zou heus wel eens wat tussendoor geglipt zijn maar het basisprincipe is sinds jaar en dag Legale zaken.

Nee ik ook niet, ben al TT gebruiker vanaf 2005

Edited by Bika

Oei, mijn excuses, ik moet mij inderdaad vergist hebben....blush.png.

Deze site is inderdaad keurig. Keep up the good work! good.gif.

Ik kon me eigenlijk al niet voorstellen dat zo'n omslag was gemaakt, want de site die ik aanhaalde, was allerminst keurig laugh.png. Wel prettig en netjes. Het was zo'n site waar je van alles kon vinden over hoe je TT te 'hacken', bijvoorbeeld mijn GO 720 destijds, om deze van de nieuwste navcore en kaartmateriaal te voorzien. Deze software haalde je niet van die site zelf, maar haalde je binnen via bijvoorbeeld usenet. Ja, daar heb ik mij ook schuldig aan gemaakt...unsure.png.

Ook was er wel een legaal gedeelte zoals deze site om welke reden ik dit topic opende.

Toch verlang ik wel een beetje terug naar die tijd, want zo had ik mijn TT GO 720 in meerdere auto's gehad en veranderde ik het opstartscherm telkens in het merk van de auto die ik reed. En had ik het 'pijltje' veranderd in het achterwerk van de betreffende auto biggrin.png

Edited by RicoK

Pijltjes in auto's (of water in wijn veranderen) heeft nooit een probleem geweest. Je mag nu eenmaal zoveel sleutelen als men wil aan een apparaat dat je zelf betaald hebt.

Wat niet kon, en waar men op deze site (terecht) geen informatie over mag geven, is de manier om kaartmateriaal te verkrijgen waarvoor men niet betaald heeft.

Dat had ik inmiddels begrepen......

..... bijvoorbeeld mijn GO 720 destijds .....

En die heb ik nog steeds, zeer tot mijn tevredenheid. Inmiddels ook TomTom op mijn Android, maar afgezien van de verouderde grafische (maar nog altijd zéér duidelijke) weergave, wint de 720 het qua gebruiksgemak en mogelijkheden nog altijd ruimschoots van het moderne TomTom-spul.