Sign in to follow this  
Followers 0
ehgezond

Welke micro SD kaart in GO 6100 ?

21 posts in this topic

Wie kan mij advies geven welke micro-SD kaart geschikt is voor de TT GO 6100.

Hoeveel Gb ? Welke klasse ? En hebben jullie advies m.b.t. het formatteren ? Ik wil graag routes gaan opslaan.

Maximaal 32GB class 10 en bij voorkeur bekend merk Transcend,Sandisk,Kingston.

Voor wat betreft formateren dat doet de 6100 voor je. De eerste keer dat je het kaartje in de 6100 wordt gestopt krijg je de vraag voor kaarten of routes

Dank je wel voor de snelle reactie. Mag ik hieruit afleiden dat ik voor routes en kaarten 2 separate Sd-kaartjes zou moeten gebruiken ?  (gelijktijdig gebruik niet mogelijk ?)

Weet het niet zeker maar als je kiest voor kaarten dan kan je dacht ik nog gewoon via MyDriveContent routes kan sturen naar je 6100. De functie om te kunnen kiezen tussen Kaarten of Routes is mij niet helemaal duidelijk.

PLAN GEMAKKELIJK JE RITTEN MET MYDRIVE OP JE COMPUTER (ALLEEN VOOR GO)
Gebruik MyDrive op je computer om gemakkelijk een route met meerdere tussenstops te berekenen.
Bereken een route en voeg de tussenstops toe. Selecteer Verzend naar systeem. 
Je TomTom-navigatiesysteem ontvangt alle tussenstops op je route in de volgorde
waarop je ze in MyDrive hebt ingepland, en de bestemming.

(gelijktijdig gebruik niet mogelijk ?)
Moet mogelijk zijn want als de kaart te groot is dan wordt hij automatisch op het SD kaartje gezet als daar voldoende ruimte is. 

Weet het niet zeker maar als je kiest voor kaarten dan kan je dacht ik nog gewoon via MyDriveContent route sturen naar je 6100. De functie om te kunnen kiezen tussen Kaarten of Routes is mij niet helemaal duidelijk.

Een Sd kaart kan gebruikt worden om kaarten op te slaan bv Europa incl. gebouwen (deze past niet op het interne geheugen). Of je kan routes opslaan die opgenomen zijn door de TomTom zogenaamde Tracks.

In het eerste geval wordt er geformatteerd volgens het TomTom bestandssysteem en dat is niet leesbaar op een pc.In het tweede geval wordt er zodanig geformatteerd dat er ook toegang is vanaf een pc.

Gelijktijdig gebruik voor kaarten en tracks (routes) is dus niet mogelijk.

Het heeft niets te maken met MyDrive.

Edited by Tulpie

Ik heb een Samsung Evo 64 GB microSD class 10 kaartje in mijn GO 5000/5100 zitten en dat werkt prima.

Groeten, Leo

Ik heb inmiddels een 32 Gb class 10 kaartje geinstalleerd, werkt prima. Geformatteerd door de 6100. ik gebruik m voor routes.

Bij mij werkt het niet..... kaartjes geformatteerd in de GO5100, daarna gekozen voor kaarten, in de instellingen staat ook aangegeven dat er een micro sd kaart inzit, maar bij Mydrive zie ik dat niet en kan er dus ook geen kaart op  installeren.

Binnenkort naar Amerika, en daarvoor heb ik extra deze TomTom Go gekocht, ik krijg er al langzaam spijt van.....

@Copran : heb je er een 16gb of 32gb sd kaartje ingezet ?

Ik heb vorig jaar korte tijd een Go 5100 gehad (terug gegaan naar de Go 1005, maar dat is een andere kwestie)...en volgens mijn herinnering kon je in die 8gb intern geheugen van de 5100 een deelkaart van Europa (dus niet de hele Europakaart) erop zetten en dan past er ook nog net de VS kaart op...ben daar toen een beetje mee aan het spelen geweest.

Maar weet niet of dat nu nog mogelijk is, we zijn alweer een jaartje verder.

@Copran : heb je er een 16gb of 32gb sd kaartje ingezet ?

Ik heb vorig jaar korte tijd een Go 5100 gehad (terug gegaan naar de Go 1005, maar dat is een andere kwestie)...en volgens mijn herinnering kon je in die 8gb intern geheugen van de 5100 een deelkaart van Europa (dus niet de hele Europakaart) erop zetten en dan past er ook nog net de VS kaart op...ben daar toen een beetje mee aan het spelen geweest.

Maar weet niet of dat nu nog mogelijk is, we zijn alweer een jaartje verder.

Ik heb een 32 GB en een 16 Gb kaartje gebruikt. Bij beide werkt het niet via mydrive. Het rare is dat de GO5100 het kaartje wel ziet, maar wil ik hier dus via mydrive een kaart Erop zetten, dan ziet mydrive het micro kaartje niet.

Copran : ik denk dat je dan toch even de helpdesk van TT moet bellen, die kunnen het wellicht wel voor je in orde maken.

Copran : ik denk dat je dan toch even de helpdesk van TT moet bellen, die kunnen het wellicht wel voor je in orde maken.

Dan zullen we dat morgen eens proberen.

Dan zullen we dat morgen eens proberen.

Hou je ons op de hoogte van je bevindingen?

Ik ga volgend jaar naar USA en Canada en wil de 6100 meenemen.

Update

ik wilde het telefoonnummer van TomTom helmdesk zoeken, toen zag ik ineens dat er een update was voor Mydrive, via het forum van TomTom. Deze update heb ik geïnstalleerd, en na eerst nog een vastloper van het systeem, dus opnieuw opgestart etc.... ziet mydrive opeens wel mijn micro SD kaart. En ben nu bezig om de Amerika +Canada kaart op mijn SD kaart te zetten.

Dit zal wel enige tijd duren denk ik.

Als alles goed gaat zal ik het hierbij laten, zijn er nog problemen dan zal ik dit verder melden.

@punne

heb net de nieuwe kaart (975) voor USA en Canada gedownload. Die voor Europa is er nog niet voor de 6100.

Als je overigens in de USA en Canada verkeersinformatie (alleen in bepaalde grote steden) op je 6100 wilt hebben heb je wel een RDS-TMC Traffic Receiver nodig (in een apart aan te schaffen oplaadkabel) want met de ingebouwde simkaart werkt het daar helaas niet.

Ik Gebruik zelf bij mijn 6100: MicroSD HC  Adata 16GB ( 10 ) 

kijk naar afb. Werkt perfect al ruim 1 jaar. 

post-21175-0-23396400-1479289887_thumb.jpg

Edited by SlowikPL

Ik wil eigenlijk de kaart van heel Europa plus gebouwen Frankrijk op mijn sd kaart 16 Gig. zetten.

Maar wie kan mij uitleggen hoe dat te doen?

Ik heb deze gedownload en geinstalleerd op mijn divice systeem(automatisch) maar ik wil deze op de sd kaart plaatsen.

Het systeem heeft nog 190 MB beschikbaar en de geheugenkaart 14770 MB beschikbaar.

Waarom geeft de sd kaart geen 16 Gig aan?

Of staat er een klein gedeelte op de sd kaart en de rest, het grootste deel op het divicesysteem?

Ik kom er niet uit.

De gebouwen krijg je alleen te zien in de 3D modus...................... En zit dus al in de kaart zelf