Sign in to follow this  
Followers 0
starsky

Trucker 6000 Lifetime Services TRUCKER 6000 LIFETIME EDITION

40 posts in this topic

Ik zit nog steeds te dubben of deze TT 6000 Trucker geschikt is voor onze camper

Nu incl Kaart en verkeersinfo gedurende de levensduur van het apparaat.

Als ik uitreken is dit voordeliger dan iedere jaar het abonnement voor verkeersinfo af te sluiten.

€ 500,= blijft natuurlijk een hoop geld

Voor € 359,= TT 6000 Trucker incl Kaart levenslang en 1jaar verkeersinfo

Dus wie van de twee ?

Edited by cornelispossible

Het apparaat gaat natuurlijk niet levenslang mee.

Het ligt er aan hoe lang u het apparaat denkt te gaan gebruiken. In de navigatie wereld wordt er natuurlijk ook gewerkt aan innovatie. Misschien is er over 3 jaar een toestel dat nog meer aan uw wensen voldoet.

Het zal altijd een afweging blijven. Pas achteraf weet je wat wijsheid was.

Eindelijk, hij is er. Ik heb gisteren de nieuwe 9.71 trucker kaart gedownload.

Edited by midway

Eindelijk, hij is er. Ik heb gisteren de nieuwe 9.71 trucker kaart gedownload.

Hier draait hij er ook al weer op........good.gif

De simkaart van mijn 750 live blijkt het te hebben begeven.

En dat terwijl ik 1,5 week geleden weer 49,95 betaald heb voor de een jaar live service.

Na overleg met Tomtom, kan ik een nieuw apparaat kopen met 25% korting en de korting van mijn net gekochte live service.

Nu wordt de 6000 wel heel interessant om te kopen....... Wat is wijsheid????

Als beroepschauffeur kan ik eigenlijk niet zonder die live service...........

Ik heb ook een 6000 nadat mijn 740 ook live problemen had. Moest erg wennen aan het toestel. Heeft in mijn beleving minder mogelijkheden dan een 740 of 950 of ik heb hem nog niet helemaal door dat kan ook natuurlijk. Kocht hem voor 388 euro maar ik heb alleen live time kaarten. Zag dat hij er nu ook is met live time trafic ,flitsers en kaarten. Wel weer ruim 100euro duurder maar dat is een reken sommetje denk ik.

veel wijsheid met je beslissing. good.gif

Wat is dat toch met die lifetime traffic in Belgie.......die ligt er wel heel vaak uit.

En de problemen doen zich alleen in Belgie voor.

Wat is dat toch met die lifetime traffic in Belgie.......die ligt er wel heel vaak uit.

En de problemen doen zich alleen in Belgie voor.

Dat probleem had ik met mijn oudere devices ook. Nu met de nieuwe helemaal nergens last van. Werkt echt over altijd.

Nou ik heb de Trucker 6000 ......maar het zelfde probleem als mijn oude 5150.

Ook meerdere collega's hebben er last van......

Het is vaak als je vanuit Nederland België in rijd.......zal wel aan het netwerk liggen.

Dat probleem had ik met mijn oudere devices ook. Nu met de nieuwe helemaal nergens last van. Werkt echt over altijd.

Dat werd mij dus ook al verteld door de helpdesk medewerkster. De oudere type's blijken problemen met de simkaart te krijgen, en aangezien er geen garantie meer op zit, en er geen onderdelen meer zijn voor de 750, krijg ik een nieuwe aangeboden met veel korting.

Nou, ik ben de laatste paar weken enkele malen in Belgie geweest, maar schakelt keurig over op de Belgische provider (en andersom ook in NL)...en dat met een ''oude'' Go 1005 Livetime maps.

Was inderdaad wel het geval met de Go 7 en 950 Live, die moest ik dus helaas vaarwel zeggen.

Hoop dan ook dat mijn 1005 het nog jaren mag volhouden, ben er tevreden over.wink.png

Ik heb de trucker 6000 met livetime maps en livetime file info besteld rechtstreeks bij TomTom.

Met een prima korting, van €499,- voor €324,30. Dat scheeld toch weer een hoop geld.

Hopen dat ik er net zo veel plezier aan beleef als mijn oude 750 die binnenkort op Marktplaats komt te staan. Deze werkt nog prima (als je geen live service gebruikt) en is voorzien van de nieuwste truck versie (971.......)

Ik heb de trucker 6000 met livetime maps en livetime file info besteld rechtstreeks bij TomTom.

Met een prima korting, van €499,- voor €324,30. Dat scheeld toch weer een hoop geld.

Hopen dat ik er net zo veel plezier aan beleef als mijn oude 750 die binnenkort op Marktplaats komt te staan. Deze werkt nog prima (als je geen live service gebruikt) en is voorzien van de nieuwste truck versie (971.......)

Is het mogelijk als U ons verteld hoe U dat voor elkaar hebt gekregen

Dan kan ik daar ook gebruik van maken

Is het mogelijk als U ons verteld hoe U dat voor elkaar hebt gekregen

Dan kan ik daar ook gebruik van maken

Yep, Mijn oude 750 live had regelmatig uitval van de live service, en in België vertikt hij het op dit moment al weken helemaal.

Ik heb hierover contact gezocht met Tomtom. De TD heeft geconstateerd dat mijn ingebouwde simkaart op sterven na dood is. Aangezien er bijna geen onderdelen meer voor de 750 zijn, en geen garantie meer op is, werd mij deze optie van 20% korting geboden op elk nieuw apparaat, mist via Tomtom klantenservice besteld. Aangezien ik 3 juli de live service weer voor een jaar bijgekocht had, wordt deze ook verrekend in de nieuwe aankoop prijs.

En nu komt het............

Zondag avond terug gemaild naar de klantenservice van Tomtom voor de bestelling van de trucker 6000 livetime edition. Tomtom blijkt wereld wijd een computer probleem te hebben met hun webshop. Tot op dit moment kunnen ze nog steeds mijn bestelling niet doorzetten naar de webshop. Als klant kan je wel rechtstreeks in de webshop bestellen, maar krijg ik uiteraard de korting niet.

Belachelijk dat dit nu al een week duurt.............. Gelukkig werkt de 750 nog wel, en vaak de live service in Nederland ook nog, maar in België, vertikt hij het....... (juist daar waar de vele files zijn........ grrrrr)

En nog steeds is de service afdeling van Tomtom niet in staan om nu al 1,5 week, een bestelling in hun eigen webshop te plaatsen. Vanmorgen weer in een mailtje om opheldering gevraagd, nu krijg ik niet eens meer een reactie van hun........

Diep triest dat zo een groot bedrijf, zo met zijn klanten om gaat.............

Ik kan dus wel als klant zelf een Trucker 6000 livetime serie bestellen, maar dan krijg je dus niet de mij toegezegde kortingen en kost hij dus €499,-. Dat scheelt mij dus €176,- dus ja, er zit niets anders op dan afwachten...........

Blijf toch vreemd, dat "wij" wel rechtstreeks in de webshop kunnen bestellen, maar hun zelf niet in hun eigen shop, een bestelling (met een aangepaste prijs" kunnen plaatsen........ En dat al meer dan anderhalve week lang...........

update - Vandaag weer een mail gehad van Tomtom.

De verbinding met de webshop is weer hersteld, echter nu is de 6000 Trucker Livetime edition tijdelijk uitverkocht........

Vrijdag of maandag komt er een nieuwe lading binnen. Weer verder wachten dus maar.........

Wat een gedoe allemaal, Cor !

Overigens moest ik deze week een vrachtwagenchauffeur ophalen en naar de zaak terugbrengen en die liet mij vol trots zijn nieuwe TT Truck en caravan zien....hij had al een paar keer naar mijn Tomtom gekeken de afgelopen paar jaar (dat waren dus nogal wisselende modellen crazy.gif )....maar heb dus wel altijd Live gehad en zweer bij de opties die wij als koeriers nogal eens nodig hebben (Vermijd obstructie, vermijd deel route -dus 1 straat er tussenuit halen-, Reis Via enz)....maar die zitten er bij hem dus niet allemaal op, zei hij.

Hij had hiervoor een oude One XL die deze opties wel heeft....daarna was hij al op de zaak en moest hij verder, hij zou hem eens goed gaan bekijken thuis (had hem net een paar dagen en moest er -HUP- meteen mee gaan sturen, iets wat ik wel herken.mellow.png

Maar wel een enorm groot ding zeg, vergeleken met mijn 5'' Go 1005.....is het inderdaad zo dat lang niet alle oude opties erin zitten ?

Kan ik hem misschien tips geven.wink.png

Echt wel hoor Bram.

Voer eerst een adres in en laat hem er naar toe navigeren. Dan zoek je tab huidige route en die open je en daar zitten de meeste opties die jij op noemt in boven gaande bericht.

Echt wel hoor Bram.

Voer eerst een adres in en laat hem er naar toe navigeren. Dan zoek je tab huidige route en die open je en daar zitten de meeste opties die jij op noemt in boven gaande bericht.

Idd . Zit er gewoon allemaal op.

post-19116-0-08242400-1469787221_thumb.png

Meerdere screenshots waren niet mogelijk. Daarom in elk nieuw bericht 1

post-19116-0-70707500-1469787314_thumb.png

sreens

post-19116-0-61293100-1469787383_thumb.png

Oke, bij de Truck 6000 dus wel zie ik...zal het de collega even doorgeven, nog dank ! wink.png