Sign in to follow this  
Followers 0
punne

BeanBag van TomTom

9 posts in this topic

Hallo!

Kan iemand mij de afmetingen (lengte x breedte) hiervan doorgeven?

Ik heb gespeurd ook bij TT maar nergens kom ik het tegen..

Met vriendelijke groet,

Jan

Afmetingen (b x h x d): 260 x 50 x 170 mm (bron: Bol.com)

En ondanks alle positieve berichten zal het hem voorlopig niet worden. Tenminste niet in onze huidige auto.

Het dahboard is zo gemaakt dat de bag te ver van de bestuurder af komt te zitten.

En tevens loopt het bijzonder schuin af.

Wel is er een rechthoekig vakje maar daar past'ie ook niet in.

De randen vallen er aan de zijkanten overheen en daardoor is er geen voldoende steun.

Ik ga nu met een beetje huisvlijt iets maken zodat de zuignap/schijf op een plaat in dat vakje past.

Het is jammer maar met de volgende auto zullen we zien of de beanbag wel een optie is.

Auto nu is een VWGolf variant uit 2008 en we gaan over een jaar verder mer de VW Golf Sportsvan.

Bedankt voor het meedenken.

Jan

Ik heb de TomTom op het dashboard geplaatst met behulp van een dashboard montageschijf (mount disk). Niet dat dat nou zo bijzonder is maar misschien is het toch een alternatief voor een beanbag. Zo'n schijf heeft een diameter van zo'n 7,5 cm en bevalt mij prima temeer omdat ik hem niet op de voorruit wilde hebben. Maar ook daar moet je wel een geschikt plekje voor hebben.

Ik heb de TomTom op het dashboard geplaatst met behulp van een dashboard montageschijf (mount disk). Niet dat dat nou zo bijzonder is maar misschien is het toch een alternatief voor een beanbag. Zo'n schijf heeft een diameter van zo'n 7,5 cm en bevalt mij prima temeer omdat ik hem niet op de voorruit wilde hebben. Maar ook daar moet je wel een geschikt plekje voor hebben.

Die schijf gebruik ik ook in de truck, werkt perfect, en kost bijna niets.

Wel heb ik er een extra plak stripje onder geplakt aan 1 kant, omdat mijn dashboard in de Scania ook niet helemaal vlak is.

Ik rij ook Scania. Door het vergeleken bij andere merken ver naar voor staande voorruit vond ik mijn tom nog al buiten bereik zitten.  Als ik rijdende voort eens een ander adres in moet invoeren of de file info even wil raadplegen kon ik er moeilijk bij. Ik heb een telefoon houder bij de mediamarkt gekocht, zo eentje met een lange buigbare steel die je met een zuignap aan het raam bevestig. Daar waar je de telefoon tussen moet klemmen heb ik zo'n dashboard montageschijf geplakt. Daar zet ik de zuignap van de  tom voet op en het resultaat is dat  tom precies op de bovenrand van het dashboard leunt. Ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben over het resultaat. Ik kan nu  tom bedienen zonder dat ik over het stuur moet hangen omdat hij nu direct naast het stuur op de bovenrand dashboard leunt. Hij zit niet muurvast maar blijft wel op zijn plek, voor het beschadigen van het dashboard heb ik onder de voet die op het dashboard rust nog een stukje van een kleefmatje gelegd werd hij nog  wat stabieler van ook.

Je zou zeggen waarom zo moeilijk, ik heb wel een vaste auto maar spring ook wel eens en dan kan ik tom zo meenemen naar de desbetreffende auto.

Een mooie oplossing ook. Ja, ik heb mijn vaste auto dus dan is een vaste schijf makkelijker, en zit hij precies boven de radio, dus binnen handbereik.