Sign in to follow this  
Followers 0
HD1993

GO 6100 geen Nederlandse Computerstemmen

11 posts in this topic

Hoi, 

Ik heb noodgedwongen een nieuwe TomTom moeten kopen en dat is de GO 6100 geworden, gekocht in Oostenrijk bij de MediaMarkt op mijn vakantie, aangezien ik niet zo goed in kaarten lezen ben, en deze TomTom al aardig hoog op het verlanglijstje staat, uiteindelijk toch maar deze TomTom gekocht, Mijn vorige TomTom de Start 25M heeft de geest gegeven, deze had wel de computerstemmen, wat opzich wel fijner is dan die standaard opgenomen stemmen. Maar ik zie ze niet op de stemmenlijst staan, althans niet in het Nederlands (wel de gewone stemmen), de computerstemmen zijn overigens wel in andere talen beschikbaar, maar die zijn grijs en kan ik ook niet selecteren (waarschijnlijk moet je dan die taal installeren). 

Via MyDrive Connect kon ik ook niks vinden. 

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Harmen

Dat heb ik wel meer gelezen als je een TT in het buitenland koopt....maar als je even naar de helpdesk belt van TT (is gewoon een 020 nummer, moet je even opzoeken) dan zetten ze die stem voor je klaar in je account van Mydrive.

Goed :) had al met ze contact opgenomen van Facebook, ze hadden mij eerst linkjes gestuurd, wat ook niet gewerkt heeft, nu maar wachten op het tweede antwoord.

Het telefoon nummer van de helpdesk is: 020-8501007

Overigens heeft mijn nieuwe (in Nederland gekochte) Tomtom trucker 6000 ook geen Nederlandse computerstem in het programma. Wel de Belgische (Ellen meen ik dat die heet). Die heb ik dan ook maar geselecteerd.

Ik had op m'n vorige tomtom's altijd eva, of was het nou vera, aan het woord, ook een computerstem. Nu heb ik Xander dat was de enigste nederlandse computerstem op de trucker.

Ik vind een vrouwen stem beter te verstaan maar moet het nu dus helaas met een kerel doen, had in het begin best wel moeite met hem maar nu begint t te wennen. Maar is nog steeds niet mijn favoriet..

Ik had op m'n vorige tomtom's altijd eva, of was het nou vera, aan het woord, ook een computerstem. Nu heb ik Xander dat was de enigste nederlandse computerstem op de trucker.

Ik vind een vrouwen stem beter te verstaan maar moet het nu dus helaas met een kerel doen, had in het begin best wel moeite met hem maar nu begint t te wennen. Maar is nog steeds niet mijn favoriet..

Eva is geen computterstem. Xander is dat wel. Maar alle computerstemmen slaan nergens op. Laat Xander maar eens een franse straatnaam of stadsnaam voorlezen. Dat klinkt echt helemaal niet.

op mn 740 en 950 had ik een vrouwelijke computerstem hoe ze hete is mij om het even. En die kan je niet op de trucker 6000 krijgen in ieder geval ik nietblush.png. wat dat plaatsnaam uit spreken in een vreemde taal betreft dan kan ik xander een hand geven dus zal het mij niet op vallen ben ik bang voorcrazy.gif. Daarbij is dat frans toch een spraak gebrek dus kan hij er niet veel aan verknoeienbiggrin.png. Trouwens Joure sprak hij ook altijd heel vreemd uit maar het viel me laatst op dat het nu correct gebeurd althans volgens mij.

@Midway : dat was Saskia...waar ik menig keer de wereld mee ben rondgereden (qua km's dus) met de oudere TT's...zoals de Go 750 en 950...een fijn in het gehoor liggende computerstem, mis haar nog steeds.

Nu moet ik het inderdaad ook met Sander doen.

De standaard stemmen (die lang niet alles voorlezen) zijn Eva en Bram. wink.png

Maar Saskia had soms wel een spraakgebrek.....van RIJ strook maakte zij RIE strook en zo nog wat rare versprekingen.

Daar heeft Sander geen last meer van.

Dank je Bram idd die Saskia bedoelde ik. Had een goed in het gehoor liggende duidelijke stem. Vind het toch raar dat die niet meer op de tt 6000 te krijgen is.

Dank je Bram idd die Saskia bedoelde ik. Had een goed in het gehoor liggende duidelijke stem. Vind het toch raar dat die niet meer op de tt 6000 te krijgen is.

En zo zijn er nog wel meer zaken die we missen op de 6000............. (en die wel op de oudere modellen aanwezig waren)

Het is al opgelost via de mail, ze hebben mij een bestandje gestuurd via MyDrive Connect, wat de stem toevoegd genaamd Xander , bedankt voor de hulp

Groet,

Harmen