Japii

Livetraffic

9 posts in this topic

Misschien dat ik de enige ben maar ik vind de livetraffic steeds minder nauwkeurig.

Voorheen op 100 mtr nauwkeurig de laatste tijd sta ik steeds eerder in de file dan traffic aan geeft.

Ook vanmiddag weer op de A20 stond ruim 2 km eerder stil dan traffic aan geeft en dan duurde het nog ruim 4 min voor dat hij aangaf dat ik in de file stond.

Steeds minder mensen met livetraffic of is er wat anders aan de hand.

Live traffic, is een samenwerking met (ik meen) Vodafone. Via de telefoon zenders langs de weg word er gemeten hoe hard de snelheid is van alle Vodafone telefoons op die locatie. Op die manier weet Tomtom waar er file is.

Dat die soms verpringt steeds komt vaak doordat het op de naast liggende wegen wel door rijd, en op de andere (hoofd)weg stil staat of langzaam rijd. En ja, tussen het registreren en melden op de tomtom zit enige seconden.......

Dat zelfde zie je overigens ook met de matrix borden boven de rijbanen.

Misschien dat ik de enige ben maar ik vind de livetraffic steeds minder nauwkeurig.

Voorheen op 100 mtr nauwkeurig de laatste tijd sta ik steeds eerder in de file dan traffic aan geeft.

Ook vanmiddag weer op de A20 stond ruim 2 km eerder stil dan traffic aan geeft en dan duurde het nog ruim 4 min voor dat hij aangaf dat ik in de file stond.

Steeds minder mensen met livetraffic of is er wat anders aan de hand.

Klopt....de laatste paar maanden is het een stuk minder nauwkeurig dan daarvoor......vanavond terug over de A2 richting A'dam stond er aan de andere kant een lange file (thv Beesd) en die stond niet op mijn TT.

Iedereen met live moet natuurlijk wel delen aanzetten.

Doe je dat niet, zul je zelf ook geen verkeersinfo ontvangen volgens mij.

Ik heb dit ook al een paar keer gemerkt lijkt inderdaad alsof live achter de feiten begint aan te lopen.hiervoor nooit gehad.

heb nu bijna een jaar de GO 5200. Tot ongeveer november 2017 leek de live file-informatie prima; de laatste weken worden echt grote files (> 30 min) niet opgepakt. Moet noodgedwongen de radio continu bijhouden. de app Waze lijkt ondertussen veel betrouwbaarder.

Overigens zijn er op het scherm wel kleine files (elders) te zien.

Op traject Maasvlakte - Apeldoorn zijn keuzes te maken die meer dan een uur kunnen verschillen

Het valt me wel op dat ik met de 5200 toch minimaal eens in de paar dagen 'm uit moet zetten of een trommelrenet moet maken om de boel soepel te laten blijven. Als ik de slaapstand te lang gebruik, dus de tomtom te lang niet herstart word hij trager en lijk ik wat narigheid met Live te krijgen...

Gek..... Met de 6000 trucker heb ik hier (tot nog toe) geen last van