computerke

vaste flitspalen golive 1005 versus start 25: verschil?

11 posts in this topic

Hallo,

Recentelijk heb ik mijn Tomtom Start 25 vervangen door een GoLive 1005. Mijn 3 jaar gratis kaart-updateservice van de Start 25 was namelijk verlopen en mijn vader had een GoLive 1005 van 2014 die dus levenslange updates heeft. Ik dacht hiermee een hele verbetering te hebben, maar... De GoLive geeft zowat geen enkele vaste flitspaal aan, en als het dan al gebeurt dan staat er gewoon geen op die plaats! Staat er toch een flitspaal, dan geeft hij een verkeerde maximum toegelaten snelheid aan. Ik heb de GoLive geüpdatet met de laatst mogelijke updates, dus dat kan het niet zijn.

Waaraan kan dit liggen? Een meer recent toestel met de laatste kaarten zou beter moeten zijn, ook wat de locatie van vaste flitspalen betreft?

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Ronny

Blijkbaar niet......... Mijn trucker 6000 LifeTime edition geeft wel elke flitser weer, en ook regelmatig een update, dus.......

Wellicht overbodig om te zeggen maar heb je wel bij Live Services aangegeven voor welke flitspalen je gewaarschuwd wilt worden? En daar ook een bijpassend geluidssignaal gekozen? En weet je zeker dat het 2014 model life time flitsers heeft? (ik nl niet met mijn 2011 model).

Anders weet ik het ook even niet als 1005 gebruiker. Bij mij werkt alles naar behoren.

Mogelijk anders met TT helpdesk bellen?

Intussen al een volledige kaartupdate binnengehaald maar het probleem blijft. Erg vervelend, en voor zover ik weet heb ik alles juist ingesteld. Zou het helpen als ik een keer een abonnement op flitspaalservice neem of blijft hij het dan toch uit de kaarten halen waar de vaste flitslocaties blijkbaar totaal tilt slaan? Onlangs kreeg ik een flitspaalmelding op een autosnelweg waar er geen stond en gaf hij als maximum snelheid daar zelfs 50 km/u aan...

Flitsers zitten niet in de kaart, dus de kaart updaten zou geen effect moeten hebben. Kun je in het menu ergens vinden dat de flitsers een onbeperkt abonnement hebben? En geeft MyDrive Connect aan dat je een update hebt voor de flitsers?

Oh, ik dacht dat de vaste flitsers in de kaart meegestuurd werden... Dan zal ik eens een abo nemen voor die flitsers zodat die ge-updated kunnen worden. Bedankt voor de reacties en de tip!

Gisteren een abo genomen op de flitspalen Europa (was nog met een Kerstkorting, dus mooi meegenomen!). Vandaag een ritje gemaakt en alles werkt prima nu! Zelfs de trajectcontroles doen het perfect.

Iedereen bedankt voor de tips!

Goed om te horen dat het allemaal weer werkt! :)

Hoe simpel een antwoord soms kan zijn