Leo Go 1000

TomTom GO 5200 World

44 posts in this topic

Kan iemand met een 5200 testen of met stembesturing een derde pagina van 'Mijn Plaatsen" kan worden geselecteerd? 

Mijn vader heeft een 5200 en Ik wou hem laten zien (horen) hoe dit werkt maar alleen de plaatsen op de eerste twee pagina's werden getoond.

Dus als je zegt volgende pagina dan stopt hij bij de 2e ?

Het valt mij nu op dat volgende pagina veranderd in vorige pagina (software fout ?). Echter ik zeg gewoon volgende pagina

en die krijg ik dan. Kan dat het soms zijn ?

Het valt mij nu op dat volgende pagina veranderd in vorige pagina (software fout ?). Echter ik zeg gewoon volgende pagina

en die krijg ik dan. Kan dat het soms zijn ?

Het was mij ook opgevallen dat "volgende pagina" verandert in "vorige pagina", maar ook al zei ik "volgende pagina" er gebeurde niets. Zal het mijn vader toch nog eens laten testen (moet over een paar weken toch weer bij hen zijn, dan test ik het misschien zelf). Bedankt voor het testen smile.png

Heb het net mijn vader laten testen en je had gelijk. Op het scherm wordt alleen de optie "vorige pagina" getoond, maar als je desondanks "volgende pagina" zegt wordt de derde pagina getoond. Lijkt mij inderdaad een foutje in de software.

Op ‎17‎-‎10‎-‎2016 om 21:10 zei Leo Go 1000:

Hoi Bika,

Volgens de handleiding kan dat net zoals bij de GO 5000/5100.

http://download.tomtom.com/open/manuals/gox20x/index.htm

Kan het niet testen omdat de bijgeleverde kabel nu in mijn auto weg gewerkt is en aan de houder zit.

De magnetische houder heb ik constant in de auto op een brodit beugeltje.

Bij mijn vorige GO had ik een vaste active magnetische houder maar die is er voor de GO 5200 nog niet.

Dus heb ik de vaste houder van de GO 5000/5100 verwijdert van de brodit beugel en op het brodit beugeltje een ronde schijf van acrylaat gemonteerd.

De zuignap zit nu op die acrylaat schijf i.p.v. op de ruit en het zit zo vast als een huis.

Zodra ik een kabeltje heb kan ik kijken of dat werkt.

Ik denk overigens dat dit hetzelfde is en gaat zoals bij de GO 5000/5100.

Groeten, Leo

Hai Leo, ik zie niet (in de handleiding Go 5200) hoe je eigen POI's op de Go 5200 kunt zetten. Als ik My Drive open kan ik naar "mijn apparaten" en zie dan mijn zowel mijn Go 1005 alsook de Go 5200 staan. Kies ik de Go 1005 (zoals meerderen hier beamen) kun je van alles instellen w.o. POI's en bijbehorende icoontjes toevoegen etc. etc. Dat weet ik, heb die 1005 al 6 jaar en nog steeds prima werkend.

Maar kies ik de Go 5200, niets van dat alles. Er verschijnt alleen een pagina die aangeeft je Go 5200 via WIFI te updaten (weet ik uiteraard) en een link waar je op klikt voor eventuele uitleg ervan. Maar ik kan nergens ala de Go 1005 webpagina naar een menu gaan om zaken in te stellen/ over te zetten e.d.. Ben dus benieuwd of jij (of iemand anders) inmiddels weet hoe dat dan wel werkt! Wellicht let ik niet op. Dank alvast.

Of werkt het zoals in deze link van Holyhead uit 2016 die ik zojuist vond?: http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/13895/~/hoe-kan-ik-nuttige-plaatsen-(nps)-van-derden-installeren-en-verwijderen%3F. Geeft aan wat er wel/niet kan met de nieuwe generatie. Ik probeer dat straks eens uit.

Edited by Milano62

Hoi Milano,

Ik heb net even gekeken en het gaat via de browser.

Als je ingelogd bent dan krijg je een menu links en daar kan je onder "Mijn Plaatsen" favorieten en Poi's toevoegen.

Als je dit gedaan hebt dan word het automatisch overgezet naar je TomTom via Wifi.

Groeten, Leo

TT POI (Small).JPG

Zojuist even een ov2 poi bestand van Shell gedownload van de Shell website en deze overgezet via Wifi.

Gaat prima.

TT POI 1 (Small).JPG

Edited by Leo Go 1000

Hai Leo, dank voor je waardevolle info! Ik ga het eens uitproberen, tja je moet het net even weten. Fijn weekend!

Welnu Leo, het is gelukt! Maar wat niet mogelijk blijkt is om het bijbehorende bmp-bestandje (ofwel afbeelding/logo dat er bij hoort) ook er op te zetten. Dat .bmp formaat kent de software niet, beetje jammer dat wel en voorheen met de TT 1005 Live gewoon mede mogelijk.

Hoi Milano,

Klopt.

Ik kreeg het icoontje (bmp) er ook niet op.

Vroeger kon dat wel inderdaad.

Prettig weekend ook.

Groeten, Leo

22 uur geleden zei Milano62:

Hai Leo, dank voor je waardevolle info! Ik ga het eens uitproberen, tja je moet het net even weten. Fijn weekend!

En vergeet niet om je account gegevens op je Tomtom ook in te stellen, anders zet hij niets over.....

18 uur geleden zei Leo Go 1000:

Hoi Milano,

Klopt.

Ik kreeg het icoontje (bmp) er ook niet op.

Vroeger kon dat wel inderdaad.

Prettig weekend ook.

Groeten, Leo

De BMP bestanden krijg je inderdaad niet meer op de nieuwe tomtom's, daardoor zal je ze ook niet meer op de kaart terug vinden..........

Weer een item die verdwenen is, en wat ik erg mis. Ik keek altijd welke parkeerplaats locatie het dichtst bij een winkel van ons lag. Nu lukt dat (helaas) niet meer......

Niet elke verandering is een verbetering, blijkt wel weer.......

Op 20-10-2016 om 20:03 zei BramvT:

Ik ben het helemaal met je eens...(en ook nog met een paar anderen hierboven), toch zal ik blijven proberen met de Go 1005 (de laatste Tomtom GO met alle bekende oude menu-opties en kleur en stem instellingen, enz) nog jaren te blijven rijden.

Hoi Bram, Niet helemaal gelukt hé'.

Edited by anthonie007

Op 11-2-2017 om 16:19 zei cortrans14:

De BMP bestanden krijg je inderdaad niet meer op de nieuwe tomtom's, daardoor zal je ze ook niet meer op de kaart terug vinden..........

Weer een item die verdwenen is, en wat ik erg mis. Ik keek altijd welke parkeerplaats locatie het dichtst bij een winkel van ons lag. Nu lukt dat (helaas) niet meer......

Niet elke verandering is een verbetering, blijkt wel weer.......

BMP bestanden komen niet meer terug zegt TomTom. Veel andere zaken zijn er wel, maar zaak is wel de handleiding door te nemen. Het is allemaal anders geworden. 

Parkeerplaats locaties: zit erin onder Zoeken -> Parkeer, in de buurt van (adres) etc, etc. 

Edited by Mr. M

Op 10-3-2017 om 21:31 zei Mr. M:

BMP bestanden komen niet meer terug zegt TomTom. Veel andere zaken zijn er wel, maar zaak is wel de handleiding door te nemen. Het is allemaal anders geworden. 

Parkeerplaats locaties: zit erin onder Zoeken -> Parkeer, in de buurt van (adres) etc, etc. 

Klopt, maar mijn ervaring is dat er veel mensen zijn, bijvoorbeeld met een merk gebonden tankpas, dat deze graag het symbool van de betreffende maatschappij op hun Tommie terug willen zien. 

En daar heb je dan wel die BMP bestanden voor nodig.

Ik persoonlijk gebruik ook POI bestanden op mijn Trucker 6000, namelijk de locaties van al onze 750 winkels, en de locaties waar ik mijn aanhanger af kan koppelen.

In de oude situatie keek ik even op de kaart, en zag in 1 opslag waar ik het beste de aanhanger (op route) kwijt kon. Nu lukt dit niet meer bijvoorbeeld.

Zo zijn er veel mensen die dat als "extra" hadden, en dit absoluut zullen missen........ 

Op ‎10‎-‎3‎-‎2017 om 19:25 zei anthonie007:

Hoi Bram, Niet helemaal gelukt hé'.

Nee...ik vond dat ik de stap toch maar (weer) moest maken.....vorige keer 2 jaar geleden met de 5100, maar raak nu wel steeds meer aan het menu gewend (ik zal wel moeten  onderweg)...en nu maar hopen dat ze die kleine opties er later nog eens aan toevoegen.

In de 1005 heb je de optie van Vermijd deel route en dan kreeg je een hele lijst met alle straten die op je route liggen....en je dus die straat of weg in z'n geheel eruit wil hebben....voorbeeld is de Overtoom in A'dam...daar ziet hij dan geen file, maar met al die stoplichten en vrachtauto's die staan te lossen, herkend Live daar geen file in en duurt dat dus erg lang.

Die haalde ik er dan uit (meestal richting Grachtengordel) en je Tomtom pakte dan een andere route.....hoe ik dat moet doen met deze 5200 is mij nog niet duidelijk.

-Menu

-Huidige route

-Vermijd deel van route

-Kies het te vermijden deel